Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Puteti deduce TVA chiar daca factura nu indeplineste toate conditiile de forma

07-Apr-2015
5803

Conform unei decizii recente din partea Inaltei Curti de Casatie si Justitie (ICCJ) intr-un litigiu dintre o firma si ANAF, informeaza PortalContabilitate.ro, dreptul de deducere a TVA trebuie respectat chiar si in situatia in care documentele justificative nu indeplinesc toate conditiile de forma, dupa cum a stabilit recent Inalta Curte de Casatie si Justitie (ICCJ).

S-a hotarat, totodata, cadeductibilitatea TVA nu poate fi conditionata de existenta altor documente justificative, cu exceptia facturii fiscale.

Astfel, Inalta Curte de Casatie si Justitie s-a pronuntat favorabil cererii societatii Nidera Romania, de a i se acorda dreptul de deducere a unei sume de aproximativ 11 milioane de lei reprezentand TVA, drept pe care ANAF l-a contestat ca urmare a unor vicii de forma a documentelor justificative si a facturilor fiscale.

Se precizeaza totodata ca litigiul a avut ca obiect anularea unei decizii de impunere, prin care organele fiscale au negat dreptul de deducere a TVA, invocand faptul ca avizele de insotire a marfii si celelalte documente justificative nu contin toate elementele formale si, de asemenea, facturile fiscale tipizate nu ar fi completate cu toate informatiile prevazute de respectivul formular de factura, desi aceste informatii nu se regasesc printre elementele prevazute de art. 155 din Cod fiscal.

Potrivt PortalContabilitate.ro, actul administrativ fiscal anulat a fost intemeiat de organele fiscale in baza Deciziei nr. V din 2007 a ICCJ, pronuntata intr-un recurs in interesul legii cu forta juridica obligatorie.

Conform Codului fiscal, dreptul de deducere ia nastere la momentul exigibilitatii taxei, atrage atentia aceeasi sursa, adaugand ca orice persoana impozabila are dreptul sa deduca taxa aferenta achizitiilor, daca acestea sunt destinate utilizarii in folosul anumitor operatiuni (de exemplu:operatiuni taxabile, operatiuni rezultate din activitati economice pentru care locul livrarii/prestarii se considera ca fiind in strainatate, daca taxa ar fi deductibila, in cazul in care aceste operatiuni ar fi fost realizate in Romania, precum si operatiuni scutite de taxa).

 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Casarea mijloacelor fixe. Procedura, documente, monografii si reglementari cheie

    • Casarea mijloacelor fixe reprezinta procesul prin care activele imobilizate sunt scoase din functiune si eliminate din evidenta contabila a unei entitati deoarece sunt uzate fizic sau moral si devin nefunctionale sau inutilizabile din punct de vedere economic. Casarea se efectueaza pe baza unor documente justificative si respectand reglementarile legale in vigoare. In acest articol vom discuta despre procedura de casare a mijloacelor fixe si vom prezenta monografiile contabile aferente acestei...» citeste mai departe aici

  • Reactivare firma inactiva. [PROCEDURA] si reglementari cheie

    • Reactivarea unei firme inactive este un proces esential pentru reluarea activitatii economice si recastigarea drepturilor fiscale pierdute. Fie ca inactivitatea a fost cauzata de neconformitati fiscale sau de o suspendare voluntara a activitatii, este important ca antreprenorii sa inteleaga pasii necesari pentru repunerea firmei in legalitate. In acest articol, vom detalia procedura de reactivare a unei firme inactive, reglementarile cheie prevazute de legislatia fiscala si conditiile pe care...» citeste mai departe aici

  • [INFOGRAFIC] PFA sau SRL 2025. Ce tip de firma este mai avantajos?

    • Atunci cand vrei sa iti deschizi o firma in Romania, trebuie sa te gandesti bine, mai inainte, la forma juridica pe care o vei adopta. Cele mai multe persoane se indreapta catre PFA sau SRL. Iar in acest articol vom vedea care sunt avantajele si dezavantajele acestor forme juridice, dar si o comparatie intre cele doua cu privire la urmatoarele aspecte: costurile de infiintare si administrare, responsabilitatile juridice, regimul fiscal, flexibilitatea activitatilor, dar si impactul asupra...» citeste mai departe aici

  • D112. Va fi utilizat un NOU model de formular din luna martie 2025, conform Ordinului 299/2025

    • Prin Ordinul Comun nr. 299/455/435/729/2025, din 4 martie 2025, s-a legiferat noul model al declaratie 112, obligatoriu incepand cu declararea veniturilor aferente lunii martie 2025. Astfel, incepand cu declararea veniturilor lunii martie 2025, va fi folosit noul model al declaratiei 112.» citeste mai departe aici

  • SAF-T: Opinia specialistului cu privire la 2 situatii de raportare a stocurilor in SAF-T

    • Pentru modernizarea si eficientizarea controalelor fiscale autoritatile din Romania au implementat sistemul SAF-T. Chiar daca este utilizat deja de ceva timp, inca exista neclaritati cu privire la raportarea corecta si completa a stocurilor, mai ales in situatii complexe, cum ar fi cele care implica contracte internationale de tip "manufacturing toll" sau perioade tranzitorii in care stocurile sunt transferate intre entitati. In acest articol, vom vedea opinia specialistului cu privire la doua...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016