Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

S-a lansat Programul de Guvernare 2016-2020 al Mediului de Afaceri

14-Sep-2016
1978

La data de 13 septembrie avut loc conferinta de presa organizata de catre CNIPMMR in cadrul careia a fost lansat "Programul de Guvernare 2016-2020 al Mediului de Afaceri".

La conferinta de presa au participat dl. Florin Jianu, presedinte, dl. Liviu Rogojinaru, secretar-general, Prof.univ.dr. Ovidiu Nicolescu, presedinte de onoare, dl. Alin Burcea, presedinte ANAT, dl. Florea Pirvu si dl. Badea Alexandru, Vicepresedinti.

Programul de Guvernare 2016-2020 al Mediului de Afaceri este structurat pe 7 capitole:

Masuri administrative/ institutionale,

Accesul la finantare,

Sprijinirea si promovarea antreprenoriatului,

Stimularea crearii de locuri de munca in sectorul privat,

IMM-urile inovative si internationalizarea,

Sprijinirea turismului,

Masuri legislative,


si cuprinde urmatoarele obiective:

O structura administrativa moderna aliniata nevoilor antreprenorilor: Ministerul Antreprenoriatului si Turismului,

Plasarea Romaniei ca tara cu mediul antreprenorial cel mai atractiv din regiunea de sud-est a Europei,

Plasarea Romaniei in primele 20 de tari la nivel global (indicator masurabil in rapoartele Doing Business, locul 37 in anul 2016, si in Global Entrepreneurship Index rankings, locul 42 in 2016),

Protejarea investitorilor romani prin sustinerea eforturilor acestora de investitii si promovarea intereselor de export ale acestora,

Transferul de autoritate din partea statului spre entitati de tip parteneriat public-privat,

Debirocratizarea masiva a sistemului (niciun document pe care statul il detine nu poate fi solicitat unui contribuabil, nicio sanctiune administrativa fara o actiune de preventie),

Un sistem fiscal atractiv,

Programe de finantare adecvate antreprenoriatului implementate in parteneriat public-privat,

Reducerea somajului in randul populatiei tinere, cu varsta pana in 25 de ani, de la 24% in prezent, la sub 3%.


Pe langa masuri administrative, programul cuprinde si o serie de altele care privesc transferul de autoritate din partea statului spre entitati de tipul parteneriatului public-privat, implementarea programelor de finantare din fonduri europene, stimularea crearii de locuri de munca in sectorul privat, sprijinirea turismului dar si o serie de alte masuri legislative.

In cadrul conferintei de presa, dl. Presedinte Florin Jianu a precizat: "Fac apel, pe de-o parte, catre mediul politic in vederea aderarii de catre acestia la principiile cuprinse in document si intelegerea necesitatii unei abordari unitare, care sa tina seama de nevoile micilor antreprenori iar, pe de alta parte, fac un apel si catre mediul de afaceri, patronate si alte organizatii, de a se alinia la programul nostru si de a ne transmite propuneri de imbunatatire a acestuia."

De asemenea, domnia sa a invitat reprezentantii mediului politic la o serie de discutii pe baza materialului realizat de CNIPMMR.


Sursa: CNIPMMR

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici