Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Studiu de caz: Avantajele unui PFA fata de un SRL

11-Iul-2011
5706

Cei care doresc sa isi deschida noi afaceri incearca sa stabileasca intotdeauna ce forma de functionare din punct de vedere fiscal este mai avantajoasa. Astfel, in vreme ce altii aleg sa isi desfasoare activitatile sub titlul de PFA, unii antreprenori aleg ca forma de functionare structura unui SRL. In realitate insa, care sunt dezavantajele si avantajele unui PFA prin comparatie cu un SRL?



Luand in calcul prevederile legii in ceea ce priveste un PFA, se mentioneaza in ca de la inceput ca, din punct de vedere al impozitarii directe, PFA plateste impozit pe venit in procent de 16% din venitul net stabilit ca diferenta dintre venituri impozabile si cheltuieli deductibile.

In schimb, in cazul unui SRL, dupa plata impozitul pe profit de 16% (sau impozit pe veniturile microintreprinderii de 3% ), pentru a intra in posesia dividendelor trebuie achitat si impozitul pe dividende in procent de 16%. Prin urmare, in cazul unui SRL, pentru a ajunge in posesia banilor, nivelul de impozitare se ridica la 32 %, respectiv la 19% in cazul microintreprinderii, in timp ce in cazul PFA acesta este de 16%.
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii


De retinut insa ca, in cazul SRL microintreprindere impozitul de 3% se aplica la cifra de afaceri, fara a se deduce vreo cheltuiala, iar organizarea sub aceasta forma de microintreprindere impune obligatoriu existenta unui salariat anagajat cu contract individual de munca - ceea ce presupune plata contributiilor sociale si a impozitului aferent salariilor.

In continuare, in cursul anului, un PFA plateste impozit pe venit anticipat, avand posibilitatea estimarii venitului in fiecare an, astfel ca, pana la efectuarea regularizarii venitului conform celui efectiv realizat, PFA poate plati un impozit mai mic, beneficiind astfel de un "credit fiscal" in cursul anului. In plus, persoana fizica autorizata dispune efectiv de veniturile realizate, intra in posesia lor si ii poate utiliza in scop personal oricand, fara nicio justificare, in timp ce in cazul SRL - asociatii pot dispune de bani numai dupa incheierea exercitiului financiar odata cu distribuirea dividendelor.
PFA organizeaza contabilitate in partida simpla, persoana fizica putand sa isi tina singura contabilitatea.

In ceea ce priveste dezavantajele organizarii ca PFA, sunt mentionate: raspunderea în fata creditorilor (inclusiv statul) cu averea personala, infiintarea PFA numai in cazul in care persoana fizica are o anumita specializare in domeniul respectiv si obligatia PFA-ului de a achita contributia de asigurari de sanatate in procent de 5,5% din venitul net, in timp ce asociatii care obtin dividende achita contributie de asigurari de sanatate doar in cazul in care nu au si calitatea de salariat, pensionar sau obtin venituri din activitati indepnedente. Chiar in cazul in care nu obtin venituri si din alte surse, contributia de asigurari de sanatate nu se plateste la nivelul dividendelor realizate, ci la nivelul unui salariu minim pe economie lunar.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Studiu de caz: Avantajele unui PFA fata de un SRL":
Rating:

Nota: 3.67 din 3 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Cheltuieli cu transportul personalului intre puncte de lucru. Ce putem deduce?
    • Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este baza legala si ce documente trebuie intocmite (contract comodat, decont cheltuieli, foi de parcurs etc.) in cazul decontarii/deplasarii angajatilor de la un punct de lucru al societatii la alt punct de lucru pentru desfasurarea sarcinilor de serviciu: 1. cu mijlocele de transport in comun 2. cu masina personala a angajatului. Vom stabili daca sunt deductibile aceste cheltuieli la calculul impozitului pe profit. Iata raspunsul specialistului: Permisele de...» citeste mai departe aici

  • Dragnea anunta ca punctul de pensie va creste cu 10% si ca pilonul II de pensii va fi optional
    • Presedintele PSD, Liviu Dragnea, a declarat miercuri, ca punctul de pensie va creste cu 10% de anul viitor, asa cum este prevazut in programul de guvernare, insa prevederile Legii pensiilor nu vor fi incluse in bugetul de stat pe 2018. Totodata, liderul ALDE, Calin Popescu Tariceanu a anuntat, dupa sedinta coalitiei de guvernare, ca Legea pensiilor va fi amanata pentru anul viitor, precizand ca aceasta decizie s-a luat "cu grija", informeaza Mediafax. Acesta a completat si cu privire la Split...» citeste mai departe aici

  • Vor fi infiintate agentiile de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera
    • Guvernul a aprobat infiintarea agentiilor de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera. Aceste structuri vor fi acreditate de catre Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM), prin agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, care faciliteaza punerea in legatura a beneficiarilor de lucrari cu zilieri, in vederea stabilirii de raporturi de munca. Infiintarea agentiilor de mediere face parte din masurile prevazute in Programul de Guvernare 2017-2020, la sectiunea...» citeste mai departe aici

  • Apel BNS catre Guvern pentru a renunta la transferul contributiilor sociale integral in sarcina salariatilor
    • BNS face apel la Guvernul Romaniei sa renunte la implementarea masurii de reducere a costului cu forta de munca al angajatorului, prin transferul contributiilor sociale integral in sarcina salariatilor, in special avand in vedere faptul ca deja a luat astfel de decizii de incalcare a propriului Program de Guvernare in favoarea capitalului. Prezentam anexat prezentului comunicat un set de 10 motive pentru a sustine o astfel de decizie. Ne aratam deplina disponibilitate pentru a identifica un set...» citeste mai departe aici

  • Plata titlurilor executorii datorate profesorilor ar putea fi esalonata pe urmatorii 5 ani
    • Plata drepturilor salariale castigate in instanta de catre personalul din invatamant ar putea fi esalonata pe urmatorii 5 ani, asa cum se prevede intr-un nou proiect semnat de premierul Mihai Tudose, presedintele Camerei, Liviu Dragnea, ministrul Educatiei, Liviu Pop, si vicepremierul Marcel Ciolacu. Conform Zf.ro, proiectul de Lege privind finantarea unor masuri in domeniul invatamantului prevede ca "incepand cu anul 2018, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerul Apararii Nationale, se...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"