Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

23 de modificari in Codul fiscal in 7 luni

17-Aug-2015
632

In 2015 Codul fiscal si Codul de procedura fiscala au avut parte de nenumarate modificari, toate acestea fiind in acelasi timp si schimbari care au pus pe jar contribuabilii si mediul de afaceri.

De la ordonante de urgenta, legi noi si proiecte care au intrat in vigoare intr-un termen foarte scurt, de la inceputul anului si pana la finele lunii iulie, Codul Fiscal, Normele de Aplicare ale Codului Fiscal si Codul de Procedura Fiscal au avut parte de 23 de modificari.

Dintre aceste modificari, amintite de HotNews.ro, un top trei ar fi compus din legea impozitarii bacsisului, modificarea cotei de TVA si modificarea procedurii de inregistrare in scopuri de TVA.

Un comunicat transmis de TMF Group Romania si citat de sursa de mai sus mentioneaza ca "pentru unele companii, acestea au rezultat intr-o crestere a cheltuielilor cu administratia fiscala, serviciile de IT, consultanta fiscala si cea contabila".

De asemenea, aceeasi sursa aminteste ca "modificarile legislative se intampla in contextul in care 8 din 10 companiile din Romania considera ca cea mai mare provocare a mediului de business este sistemul complex de taxe si reglementari", iar "34% din companii au declarat ca au fost nevoiti sa suplimenteze numarul de angajati in departamentul financiar, iar una din zece a fost amendata pentru nerespectarea reglementarilor nou introduse".

Asa cum ne amintim, probabil cea mai mare agitatie a fost produsa de legea impozitarii bacsisului.

Printre schimbarile principale pe care aceasta lege le includea se numarau emiterea bonului fiscal pentru bacsisul primit de la client, achizitionarea si inregistrarea la administratia fiscala a registrului de bani personali si punerea la dispozitie a unui regulament cu privire la procedurile legate de bacsis in cadrul sediului si a punctului de lucru. Din fericire, aceasta lege a fost anulata, nu fara a lasa in urma dovada efectelor negative pe care un astfel de proiect compus peste noapte le poate avea.

Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii

De asemenea, nici modificarea cotei de TVA nu a fost o masura primita foarte bine de companiile care s-au vazut nevoite sa-si schimbe intr-un timp foarte scurt "programele de gestiune, programul de contabilitate, precum si casele de marcat care sa le permita sa aplice corect cota de TVA".

"Schimbarea procedurii de inregistrare in scopuri de TVA presupune ca o serie de conditii suplimentare sa fie indeplinite de catre companiile care doresc sa se inregistreze in scopuri de TVA. De asemenea, acestea sunt nevoite sa prezinte dovezi cu privire la veniturile administratorului, veniturile asociatului cat si cu privire la activitatea pe care acestea o vor desfasura", scrie aceeasi sursa, amintind ca printre aceste modificari, 12 au fost pentru Codul fiscal si 9 in Codul de procedura fiscala.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "23 de modificari in Codul fiscal in 7 luni":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Editorial: Nu pretul e problema consultantilor fiscali care raman fara clienti
    • Traim in contextul unei economii influentate major de contextul international. Ne place sau nu, trebuie sa privim si catre vecini, dar si peste ocean. Sunt lucruri pe care trebuie sa le avem in vedere atunci cand ne stabilim inclusiv obiectivele financiare pentru anul in curs. In mare, asta cere de la noi sa fim mai prevazatori, mai chibzuiti cand vorbim de bugete si de cheltuieli. Dar ce influenta are actualul context socio-economic asupra clientilor? In mod similar, si pe acestia ii face sa...» citeste mai departe aici

  • Vineri, 31 martie 2017 inclusiv, termen limita de declarare a mentiunilor pentru anumite categorii de contribuabili
    • Stim cat de pretioasa este informatia actualizata, mai ales pentru orice profesionist din domeniul fiscal-contabil care isi doreste sa aiba agenda de lucru organizata si cu termene pe care sa le respecte la timp. Cu atat mai mult trebuie sa va informati in aceasta perioada in care, asa cum v-am anuntat deja, ANAF pregateste controale pentru firmele care depun D 101. Va informam ca vineri, 31 martie 2017, este termenul de declarare a mentiunilor, prin formularul 010 "Declaratie de inregistrare...» citeste mai departe aici

  • ANAF va trimite scrisori pentru esalonarea datoriilor
    • Saptamana aceasta, la 27 martie, premierul Sorin Grindeanu a avut o noua intalnire cu presedintele ANAF, Bogdan Stan, si cu ministrul Finantelor, Viorel Stefan, pentru a evalua la ce nivel de implementare se afla cele 14 masuri noi pe care ANAF ar trebui deja sa le aplice pentru cresterea colectarii veniturilor la bugeutl de stat. Premierul Sorin Grindeanu le-a spus acestora ca va urmari in continuare personal modul in care se va derula activitatea ANAF, cu precadere in ce priveste imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Ce schimbari va implementa obligatoriu ANAF pana la 15 aprilie 2017!
    • Premierul Sorin Grindeanu a analizat, in cadrul intalnirii de lucru cu reprezentantii Ministerului Finantelor Publice si ANAF, propunerile acestora pentru cresterea gradului de colectare a taxelor si impozitelor si pentru imbunatatirea relatiei dintre administratia fiscala si contribuabilii persoane fizice si juridice. Sunt avute in vedere o serie de masuri urgente cu implementare pana la data de 15 aprilie 2017, dintre care mentionam: Consilierea contribuabililor pentru plata la timp a taxelor...» citeste mai departe aici

  • 23 de milioane de IMM-uri se confrunta cu provocari severe
    • "Consolidarea spiritului antreprenorial si a competitivitatii este cheia pentru crestere economica, crearea de locuri de munca si sisteme sociale durabile" a fost mesajul transmis de catre reprezentantii Uniunii Europeane a Artizanatului si IMM-urilor (UEAPME) reprezentantilor institutiilor Uniunii Europene cu ocazia aniversarii a 60 de ani de la semnarea tratatului de a Roma. In cadrul intalnirii, presedintele UEAPME, dna. Rabmer-Koller a amintit faptul ca IMM-urile au beneficiat de 60 de ani...» citeste mai departe aici

  • Mai mult teren pentru cei care au afaceri in domeniul agricol si piscicultura. Ce alte facilitati se aplica?
    • Producatorii agricoli si cei din sectorul piscicol - persoane fizice sau juridice - vor fi sprijiniti sa obtina finantare pentru campania agricola de primavara, pentru achizitionarea de terenuri agricole in vederea extinderii exploatatiilor, precum si pentru modernizarea si eficientizarea acestora, potrivit unei Ordonante de Urgenta adoptate astazi de Guvern. Masurile adoptate de Guvern au in vedere cresterea procentului de garantare pentru fermierii care solicita credite pentru achizitionarea...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.