Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Care sunt avantajele competitive ale IMM-urilor?

04-Nov-2015
3413

CNIPMMR a prezentat, printr-un raport recent, care sunt principalele avantaje competitive ale IMM-urilor. Acestea sunt reprezentate, asadar, de urmatoarele: raportul pret - calitate (65,24%), calitatea produselor/serviciilor oferite (42,25%), pretul scazut al produselor/serviciilor oferite (41,45%), calitatea angajatilor (20,07%), reputatia firmei (16,44%), calitatea managemntului practicat (7,05%), canalele de distributie utilizate (5,67%), capacitatea de inovare (4,22%), relatiile post-vanzare oferite clientilor (3,93%) si relatiile cu mediul economic si politic (1,82%).

Gruparea firmelor in functie de apartenenta regionala (tabelul 1) reliefeaza urmatoarele aspecte:


- regiunea Nord Est presupune o pondere mai mare a IMM-urilor care indica serviciile post-vanzare oferite clientilor (7,41%);

- companiile din Sud Est se evidentiaza prin frecvente crescute in randul intreprinderilor care vizeaza raportul pret calitate (74,77%), relatiile cu mediul politic si economic (5,41%) si mai mici in cazul entitatilor care au mentionat calitatea produselor/serviciilor oferite (27,90%), pretul scazut al produselor/serviciilor oferite (31,5%), in timp ce nici un intreprinzator nu a optat pentru capacitatea de inovare;

- intreprinderile din Sud consemneaza procente mai scazute ale entitatilor care mentioneaza canalele de distributie utilizate (4,75%);

- agentii economici din Sud Vest inregistreaza ponderi mai inalte ale organizatiilor care au punctat calitatea angajatilor (46,00%) precum si frecvente mai reduse ale firmelor care au indicat raportul pret - calitate (54,00%), in timp ce nici un intreprinzator nu a optat pentru capacitatea de inovare, serviciile post-vanzare oferite clientilor si relatiie cu mediul economic si politic;

- intreprinderile din regiunea Vest se evidentiaza prin frecvente ridicate in randul organizatiilor care vizeaza canalele de distributie utilizate (11,11%), precum si prin frecvente reduse in ceea ce priveste reputatia firmei (5,56%), in timp ce nici un intreprinzator nu a optat pentru calitatea managementului practicat, capacitatea de inovare, serviciile post-vanzare oferite clientilor si relatiie cu mediul economic si politic;

- intreprinderile din regiunea de Nord Vest se caracterizeaza prin ponderi ridicate ale entitatilor care mentioneaza calitatea produselor/serviciilor oferite (58,47%), reputatia firmei (37,29%), calitatea managementului practicat (25,42%) si capacitatea de inovare (12,25%);

- companiile din Bucuresti-Ilfov se caracterizeaza prin ponderi crescute ale entitatilor care mentioneaza pretul scazut al produselor/serviciilor oferite (47,84%), precum si prin ponderi scazute ale entitatilor ce mentioneaza calitatea angajatilor (14,12%).

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016