Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce trebuie sa stim despre declararea veniturilor din inchirierea in scop turistic?

26-Nov-2014
7801
Va reamintim ca inchirierea in scop turistic de catre proprietari a camerelor situate in locuintele proprietate personala, altele decat cele care constituie structuri de primire turistica, potrivit legislatiei specifice, reprezinta oferirea posibilitatii de sedere pentru o perioada de minimum 24 de ore si maximum 30 de zile intr-un an calendaristic oricarei persoane care calatore/te in scop turistic in afara mediului sau obisnuit de viata.

Regulile de impozitare prevazute de legislatia fiscala pentru aceasta activitate nu se aplica persoanelor fizice autorizate, intreprinderilor individuale, intreprinderilor familiale proprietari de structuri de primire turistica cu functiune de cazare certificata de Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului.

Impozitarea veniturilor din aceasta activitate se realizeaza diferit, la norma de venit sau in sistem real, in functie de capacitatea de cazare a locuintei inchiriate in scop turistic, respectiv fie intre una si cinci camere inclusiv, fie un numar mai mare de 5 camere de inchiriat, precum si in functie de eventuala optiune a contribuabilului pentru impunere in sistem real (pe baza datelor din evidenta cotabila in partida simpla).

Inregistrarea fiscala si declararea veniturilor se realizeaza prin depunerea, in termen de 15 zile de la data producerii evenimentului (eveniment reprezentand inceperea activitatii) a declaratiei privind venitul estimat/norma de venit (Formular 220) pentru anul fiscal in curs, insotit, dupa caz, de "fi/a capacitatii de cazare" anexa la formularul 220 si de o copie a unui document care atesta dreptul de proprietate asupra locuintei care face obiectul inchirierii, nefiind necesara autorizarea la Oficiul Registrului Comertului.

Anual, ulterior inregistrarii, pana in 31 ianuarie a anului fiscal, se depune declaratia 220 si, dupa caz, fi/a capacitatii de cazare, pentru anul in curs. Acestea se depun si in situatia in care intervin modificari, de exemplu incetarea activitatii, modificarea capacitatii de cazare etc.


Norma anuala de venit aferenta anului 2014, corespunzatoare unei camere inchiriate in scop turistic de catre proprietari in locuinte personale cu capacitate de cazare intre 1-5 camere, amplasate in statiuni turistice de interes national, statiuni turistice de interes local sau in alte localitati decat cele amplasate in statiuni turistice de interes local /i national, pe teritoriul jud. Brasov, este de 10.200 lei.

Plata impozitului pe veniturile din inchirierea in scop turistic de catre proprietari a locuintelor personale cu capacitate de cazare intre 1-5 camere, se efectueaza in doua rate egale, astfel: 50% din impozit pana la data de 25 iulie inclusiv si 50% din impozit pana la data 25 noiembrie inclusiv. Prin exceptie, pentru declaratiile privind venitul estimat/norma de venit (Formular 220) insotite de "fi/a capacitatii de cazare, depuse in luna noiembrie sau decembrie, impozitul anual se plate/te integral in termen de cel mult 60 de zile de la data comunicarii deciziei de impunere de catre organul fiscal.

Legislatia permite si impozitarea in sistem real a veniturilor din inchirierea in scop turistic, de camere situate in locuinte proprietate personala, avand o capacitate de cazare cuprinsa intre una si 5 camere inclusiv, in cazul contribuabililor care au optat pentru acest sistem, prin depunerea declaratiei privind venitul estimat/norma de venit (Formular 220) pentru anul in curs, pana la data de 31 ianuarie inclusiv sau in termen de 15 zile de la data inceperii activitatii.

Platile anticipate se achita in aceleasi conditii ca si in cazul impunerii la norma de venit, doar ca, in acest caz, pana la data de 25 mai inclusiv a anului urmator celui de realizare a venitului, contribuabilii au obligatia de a depune declaratia privind venitul realizat (Formular 200) la organul fiscal, in care vor declara venitul net anual realizat, in baza acesteia, impozitul anual datorat se calculeaza de organul fiscal, tinandu-se cont de platile anticipate efectuate in cursul anului.

Diferentele de impozit ramase de achitat conform deciziei de impunere anuale emise de organul fiscal se platesc in termen de cel mult 60 de zile de la data comunicarii deciziei de impunere.

Incepand din 01.01.2014, contribuabilii persoane fizice care obtin venituri din cedarea folosintei bunurilor, inclusiv inchirierea locuinte lor proprietate personala in scop turistic datoreaza, indiferent de alte categorii de venit pe care le realizeaza, si contributie de asigurari sociale de sanatate, in cota de 5,5% din baza lunara de calcul.

Precizam faptul ca, nedeclararea veniturilor impozabile obtinute constituie infractiune de evaziune fiscala /i intra sub incidenta Legii nr. 241/2005 pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale.

Sursa: Finante Publice Brasov

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016