Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Contractul de leasing. Inregistrarea contabila a valorii reziduale

06-Iul-2012
18923
Cum se inregistreaza valoarea reziduala dintr-un contract de leasing? Valoarea fara TVA este de 881.40 si TVA 211.54 lei. Cum se inregistreaza in contabilitate? TVA se deduce?

Va invitam sa urmariti filmarea pentru solutia oferita de specialistii www.portalmonografiicontabile.ro




Solutie contabila: Conform OMFP 3055/2009 , valoarea reziduala se inregistreaza:

% = 404”Furnizori de imobilizari” 1.092,54 lei
167”Alte imprumuturi si datorii asimilate” 881,4 lei
4426”TVA deductibila” 211,54 lei

(tinand cont de faptul ca la inceputul derularii operatiunii de leasing – “financiar” am presupus, dat fiind ca vorbiti de valoare reziduala - ati inregistrat primirea autoturismului la valoarea lui integrala : 2133 = 167 si apoi ati redus valoarea din 167 treptat cu valoarea ratelor).

Referitor la deductibilitatea TVA, se vor avea in vedere precizarile aduse de circulara MFP nr. 420167/07.02.2012, care mentioneaza ca prevederile privind limitarea dreptului de deducere a TVA reglementate la art. 145 indice 1 din Codul fiscal se vor aplica pentru valoarea la care se face transferul dreptului de proprietate la sfarsitul contractului de leasing, aceasta fiind considerata o livrare de bunuri.

Deci mai intai va trebui sa stabiliti daca autovhiculul care face obiectul contractului de lesing se incadreaza la exceptiile relementate de art. 145 indice 1, caz in care TVA se va deduce integral.

Sa presupunem ca nu se incadreaza si deci TVA aferent valorii reziduale se va deduce numai in proportie de 50%. In aceasta situatie veti mai inregistra :

635 „Cheltuieli cu alte impozite taxe si varsaminte asimilate”= 4426 „TVA deductibila” 211,54 x 50% = 105,77 lei

deoarece Circulara mentionata prevede ca “Pentru operatiunile de leasing, avand in vedere tratamentul fiscal din punct de vedere al TVA diferit fat? de tratamentul contabil ?i cel al impozitului pe profit, se va considera c? pentru bunurile achizitionate in baza unui contract de leasing TVA nu va face parte din costul de achizitie al vehiculului.”

In cazul in care obiectul leasingului este o instalatie, un echipament, un mijloc fix similar folosit pentru obtinerea de venituri impozabile, TVA aferent valorii reziduale se deduce integral.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016