Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Impozitul pe cladiri in functie de destinatie se poate aplica din 2016

28-Aug-2014
4517
Impozitul pe cladiri in functie de destinatie se poate aplica din 2016
Modificarile aduse impozitului pe cladirile detinute de persoanele fizice si cele juridice in functie de destinatia acestora ar putea fi aplicate abia incepand cu 1 ianuarie 2016,

In acesr sens, Gheorghe Marinescu, sef serviciu in cadrul Directiei impozite si taxe locale din Ministerul Finantelor Publice (MFP), aflat la conferinta "Valoarea impozabila a cladirilor conform noului Cod Fiscal" organizata de Ziarul Financiar si Asociatia Nationala a Evaluatorilor Autorizati din Romania (ANEVAR), a declarat, citat de Mediafax:

"In momentul de fata nu avem o data la care va intra in vigoare noul Cod Fiscal, 1 ianuarie 2015 sau 2016. Din punct de vedere tehnic, timpul este foarte scurt pana la 1 ianuarie 2015 pentru a depune declaratiile si pentru modificarea softurilor administratiilor locale. Avem semnale din partea autoritatilor locale ca termenul sa fie 1 ianuarie 2016, termenul cel mai rezonabil, asa cred si eu ca este cel mai bine, dar urmeaza ca politicul sa decida".

Acesta a mai precizat ca Ministerul Finantelor asteapta inca propuneri pentru modificarea proiectului, astfel incat sa inainteze Guvernului o forma finala pana la finalul anului. Sursa amintita noteaza ca urmeaza sa se schimbe modul de calcul al impozitului pe cladirile firmelor, stabilit in prezent in functie de valoarea contabila, fiind impus un mod de calcul bazat strict pe valoarea cladirii rezultata dintr-un raport de evaluare.

De asemenea, impozitarea va fi aplicata in functie de utilizarea cladirii, rezidentiala sau nerezidentiala, si nu de tipul proprietarului ca in prezent, persoana fizica sau juridica.


Potrivit datelor citate de Mediafax, pentru cladirile rezidentiale aflate in proprietatea atat a firmelor, cat si a persoanelor fizice, impozitul va reprezenta 0,1% din valoarea impozabila a cladirii, iar pentru cele nerezidentiale impozitul va fi cuprins intre 0,25% si 1,5% din valoarea impozabila a cladirii, stabilita in urma unui raport de evaluare, care trebuie reinnoit o data la trei ani.

De asemenea, in cazul in care valoarea impozabila a cladirilor nu a fost actualizata in ultimii trei ani anteriori anului fiscal de referinta, pe baza unui raport de evaluare intocmit de un evaluator autorizat, cu exceptia cladirilor care apartin persoanelor fata de care a fost pronuntata o hotarare definitiva de declansare a falimentului, cota de impozit va fi cuprinsa intre 5% si 10% din valoarea impozabila.

Cladirile cu destinatie mixta sunt o problema, considera Marienscu, amintind ca, in acest caz, trebuie precizata proportia utilizata pentru fiecare destinatie, impozitul fiind calculat prin insumarea cotelor aplicate pentru fiecare suprafata in parte.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016