Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Top 5 noutati fiscale din ultima perioada: impozit pe cifra de afaceri, noul plafon de TVA, obligatii PFA

30-Iun-2017
4573

Revenim, prin cele ce urmeaza, cu o sinteza a celor mai importante noutati fiscale din ultima perioada, de la noul sistem de impozitare pe cifra de afaceri, propus de parlamentari, pana la majorarea plafonului de scutire TVA pana la 300.000 lei. 

Toate firmele din Romania vor plati impozit pe cifra de afaceri. Proprietarii firmelor in insolventa, fara drept de a initia alte afaceri

Conform noului program de guvernare anuntat recent de guvernul Mihai Tudose pare sa puna capac oricaror sanse de dezvoltare a unei afaceri in Romania. Astfel, una dintre masuri vizeaza trecerea la impozitul pe cifra de afaceri in loc de impozitul pe profit de anul viitor. Mai mult, antreprenorii care au cel putin doua afaceri in insolventa in palmares nu vor mai putea incepe o noua afacere pentru o anumita perioada de timp, stabilita de noul guvern.

Drumul catre succesul in business e presarat inevitabil si cu esecuri, cu precadere intr-o tara care nu isi sprijina sub nicio forma antreprenorii. A limita astfel numarul de incercari in functie de numarul de insolvente inseamna a lasa la latitudinea statului numarul de antreprenori existenti in Romania.

Mai mult, vor fi infiintate organizatii si institutii noi, unele dintre acestea primind fonduri europene pentru functionare (programe studentesti de antreprenoriat). De retinut ca astfel de programe functioneaza si in prezent si ca in acest moment e esentiala accelerarea accesarii de fonduri europene si nu crearea unor noi institutii care sa mareasca gradul de birocratie deja existent. 

Iata care sunt toate masurile importante pe care noul guvern le propune si care ameninta mediul de afaceri din Romania.

"In ceea ce priveste impozitarea profitului, o restabilire a echitatii consideram noi ca reprezinta impozitarea suplimentara a profiturilor obtinute din extractia de resurse natural si neprelucrate in Romania, cu cel putin 20%, prin adoptarea noii legi a redeventelor, cel tarziu la finalul anului 2017".

"Vom introduce impozitarea veniturilor pentru toate companiile din Romania, (impozit pe cifra de afaceri) incepand cu 01 ianuarie 2018. Acest impozit va inlocui impozitul pe profit si va avea 2 sau 3 trepte de impozitare". 

"Intentionam constituirea unei directii in cadrul ANAF (si cooperare cu Registrul Comertului) pe tematica firmelor cu pierderi continue (peste 3 ani la rand), companiilor care au cifra de afaceri nula si a creditelor acordate de actionarii privati propriilor firme cu pierderi precum si consolidarea Directiei de Preturi de Transfer din aceeasi institutie".

"Vom aduce modificari legislatiei astfel incat pana la 31 decembrie 2019 firmele cu capital negativ sa-si reintregeasca capitalul si ANAF-ul sa fie imputernicit cu urmarirea indeplinirii acestei conditii".
"Totodata vom modifica legea insolventei cel tarziu pana la 1 noiembrie 2017 a.i. o firma sa nu poata ramane in faliment mai mult de 2 ani sau daca nu-si respecta planul de conformare pe o perioada mai mare de 6 luni. Legea 31/1990 o vom modifica astfel incat o persoana sa nu mai poata infiinta o societate un anumit numar de ani dupa 2 insolvente. Pentru a creste gradul de colectare al taxelor vom imputernici ANAF ul cu colectarea cat mai multor taxe, inclusiv cele de la AFM, incepand cu 1 ianuarie 2018".

Continuarea aici. 

 

Firmele si PFA-urile primesc din iulie 2017 un nou cod de inregistrare!

Incepand cu luna iulie 2017, persoanele fizice autorizate (PFA) si societatile vor primi un cod unic de inregistrare suplimentar, in afara de numarul de ordine existent deja in Registrul Comertului si in afara de codul unic de inregistrare fiscala. 

In concret, discutam despre IDENTIFICATORUL UNIC LA NIVEL EUROPEAN (EUID), necesar implementarea sistemului care permite identificarea tuturor agentilor economici de mai sus in cadrul retelei care include registrele comertuli din toate statele membre ale Uniunii Europene.

PFA-urile si firmele vor primi noul cod unic de inregistrare fiscala la inmatriculare/ inregistrare atat in calitate de persoane juridice (firme), cat si in calitate de entitati fara personalitate juridica, organizate sub forma de PFA, intreprinderi individuale (II) sau familiale (IF).

Noul cod unic de identificare va individualiza operatorul economic in tot spatiul comunitar si ca registrul central al comertului (tinut de Oficiul National al Registrului Comertului - ONRC) si registrele comertului tinute de oficiile registrului comertului de pe langa tribunale urmeaza sa fie incluse intr-un sistem european in care vor fi cuprinse toate registrele comertului din statele membre ale Uniunii Europene, respectiv sistemul de interconectare a registrelor comertului.

Continuarea aici. 

 

ANAF implementeaza poprirea electronica

Poprirea electronica - Sistemul de comunicare a actelor de executare catre institutiile de credit prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta este functionala din data de 23.06.2017.

Prin intermediul acestui sistem este asigurata o comunicare rapida si eficienta a actelor de executare si sunt inlaturate deficientele legate de intarzierea ridicarii masurii popririi conturilor bancare in cazul stingerii obligatiilor fiscale, astfel incat activitatea contribuabililor sa fie cat mai putin afectata.

Sistemul de comunicare a actelor de executare catre institutiile de credit prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta este realizat in baza Ordinului ministrului finantelor publice nr. 691/2017 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanta a actelor de executare si a procedurii de comunicare a acestora.

Poprirea electronica are in vedere debirocratizarea si simplificarea procedurilor administrative, precum si modernizarea si eficientizarea activitatii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Cititi continuarea aici.

 

Noi conditii pentru scutirea programatorilor de la plata impozitului pe venit. Analiza zilei

In Monitorul Oficial nr. 468 din data de 22 iunie 2017a fost publicat un nou Ordin al ministrul comunicatiilor si societatii informationale, ministrul educatiei nationale, ministrul muncii si justitiei sociale si ministrul finantelor publice cu privire la scutirea de la plata impozitului pe venit pentru activitatea de creatie de programe pentru calculator.

Potrivit Codului fiscal persoanele fizice sunt scutite de la plata impozitului pe venit pentru veniturile realizate din venituri din salarii si asimilate salariilor, ca urmare a desfasurarii activitatii de creare de programe pentru calculator. Incadrarea in activitatea de creare de programe pentru calculator se face prin ordin comun al ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice, al ministrului pentru societatea informationala, al ministrului educatiei si cercetarii stiintifice si al ministrului finantelor publice. 

Beneficiaza de scutire salariatii cetateni romani si cetateni statelor membre ale Uniunii Europene, Spatiului Economic European si Confederatiei Elvetiene ale caror diplome sunt echivalate, prin structurile de specialitate ale Ministerului Educatiei Nationale, cu diploma acordata dupa finalizarea unei forme de invatamant superior de lunga durata sau cu diploma acordata dupa finalizarea ciclului I de studii universitare de licenta. Nu beneficiaza de scutire salariatii cetateni ai statelor din afara UE. 

Continuarea aici. 

 

Plafonul de scutire de TVA se va majora de la 220.000 pana la 300.000 de lei

Plafonul de la care firmele trebuie sa se inregistreze in prezent in scopuri de taxa pe valoarea adaugata (TVA) urmeaza sa fie majorat pana la 300.000 lei, de la 220.000 lei cat este in prezent, in urma unui proiect adoptat in Senat. 

Propunerea legislativa pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal va obliga astfel firmele infiintate inainte de 1 ianuarie 2017 sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA daca depasesc plafonul 220.000 de lei in perioada cuprinsa intre 1 ianuarie 2017 si data de 1 a lunii urmatoare celei in care va intra in vigoare actul normativ (perioada de referinta). 

Daca nu se va depasi acest plafon in intervalul stabilit, societatile solicita codul de TVA numai daca obtin, pana la finele anului in curs, o cifra de afaceri de cel putin 300.000 de lei. Conform Avocatnet, la determinarea acestui plafon va fi luata in considerare si cifra de afaceri realizata in perioada de referinta.

Continuarea aici. 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016