Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

OUG 19/2014 impune scutirea de impozit a profitului reinvestit

28-Apr-2014
6470
Au fost aduse noi modificari prin OUG 19/2014 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal. Ordonanta a fost publicata in vederea aplicarii noilor modificari referitoare la scutirea de impozit a profitului reinvestit.

Puteti consulta mai jos continutul integral al Ordonantei de urgenta 19/2014:


Pentru a genera si mentine ritmuri ridicate de crestere economica pe termen lung sunt necesare eforturi sustinute pentru dezvoltarea unei economii competitive, capabila de performante tehnologice, in concordanta cu conditiile concurentiale la nivel european si global.

in aceste conditii se urmareste sa se diminueze povara fiscala din economie, prin reducerea sau scutirea integrala a impozitului pe profit datorat de persoanele juridice. Aceasta masura se inscrie in efortul general intreprins pentru stimularea competitivitatii si inovarii, atragerii investitiilor, cresterii locurilor de munca si imbunatatirea conditiilor de munca.

Aplicarea masurii conduce la diminuarea impozitului pe profit datorat de persoanele juridice care investesc profitul in activele respective, asigurand in acest mod cresterea surselor de finantare ramase la dispozitia acestora cu suma corespunzatoare impozitului pe profit scutit.

tinand seama ca neadoptarea masurii ar descuraja activitatea de investitii intr-o perioada in care sectorul privat autohton trebuie sa isi consolideze pozitia financiara cu scopul compensarii cererii mai reduse de pe pietele europene si internationale,

dat fiind faptul ca neadoptarea masurii propuse genereaza riscul reducerii investitiilor private si a intrarilor de capital din strainatate cu efect si in scaderea competitivitatii externe si interne,
avand in vedere ca neadoptarea masurii poate conduce la nefinalizarea contractelor de finantare din fonduri europene, prin reducerea surselor de cofinantare, modificand in sens negativ gradul de absorbtie si utilizarea fondurilor europene alocate Romaniei,

luand in considerare faptul ca aceste situatii aduc atingere interesului public general si constituie un motiv de urgenta deosebita si extraordinara a caror reglementare nu poate fi amanata,
in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,

Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

Art. I. -

Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. Articolul 19^2 se abroga.


2. Dupa articolul 19^3 se introduce un nou articol, articolul 194, cu urmatorul cuprins:
"
Scutirea de impozit a profitului reinvestit

Art. 19^4. -

(1) Profitul investit in echipamente tehnologice - masini, utilaje si instalatii de lucru - astfel cum sunt prevazute in subgrupa 2.1 din Catalogul privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe, folosite in scopul desfasurarii activitatii economice, este scutit de impozit.

(2) Profitul investit potrivit alin. (1) reprezinta soldul contului de profit si pierdere, respectiv profitul contabil brut cumulat de la inceputul anului, in anul punerii in functiune a echipamentelor tehnologice respective. Scutirea de impozit pe profit aferenta investitiilor realizate se acorda in limita impozitului pe profit datorat pentru perioada respectiva.

(3) Pentru perioada 1 iulie-31 decembrie 2014, in aplicarea facilitatii se ia in considerare profitul contabil brut inregistrat incepand cu data de 1 iulie 2014 si investit in activele mentionate la alin. (1) produse si/sau achizitionate si puse in functiune dupa aceeasi data.

(4) Pentru contribuabilii care au obligatia de a plati impozit pe profit trimestrial, in situatia in care se efectueaza investitii in trimestrele anterioare, din profitul contabil brut cumulat de la inceputul anului se scade suma profitului investit anterior pentru care s-a aplicat facilitatea.

(5) in cazul contribuabililor prevazuti la art. 112^1 care devin platitori de impozit pe profit in conformitate cu prevederile art. 1126, pentru aplicarea facilitatii se ia in considerare profitul contabil brut cumulat de la inceputul anului investit in echipamentele tehnologice mentionate la alin. (1), puse in functiune incepand cu trimestrul in care acestia au devenit platitori de impozit pe profit.

(6) Scutirea se calculeaza trimestrial sau anual, dupa caz. Suma profitului pentru care s-a beneficiat de scutirea de impozit pe profit, mai putin partea aferenta rezervei legale, se repartizeaza la sfarsitul exercitiului financiar, cu prioritate pentru constituirea rezervelor, pana la concurenta profitului contabil inregistrat la sfarsitul exercitiului financiar. in cazul in care la sfarsitul exercitiului financiar se realizeaza pierdere contabila nu se efectueaza recalcularea impozitului pe profit aferent profitului investit, iar contribuabilul nu repartizeaza la rezerve suma profitului investit.

(7) Pentru echipamentele tehnologice prevazute la alin. (1), care se realizeaza pe parcursul mai multor ani consecutivi, facilitatea se acorda pentru investitiile puse in functiune partial in anul respectiv, in baza unor situatii partiale de lucrari.

(8) Prevederile alin. (1) se aplica pentru echipamentele tehnologice considerate noi, potrivit normelor de aplicare.

(9) Contribuabilii care beneficiaza de prevederile alin. (1) au obligatia de a pastra in patrimoniu echipamentele tehnologice respective cel putin o perioada egala cu jumatate din durata de utilizare economica, stabilita potrivit reglementarilor contabile aplicabile, dar nu mai mult de 5 ani. in cazul nerespectarii acestei conditii, pentru sumele respective se recalculeaza impozitul pe profit si se percep creante fiscale accesorii potrivit Codului de procedura fiscala, de la data aplicarii facilitatii, potrivit legii. in acest caz, contribuabilul are obligatia depunerii declaratiei fiscale rectificative. Nu intra sub incidenta acestor prevederi echipamentele tehnologice care se inscriu in oricare dintre urmatoarele situatii:

a) sunt transferate in cadrul operatiunilor de reorganizare, efectuate potrivit legii;
b) sunt instrainate in procedura de lichidare/faliment, potrivit legii;
c) sunt distruse, pierdute sau furate, in conditiile in care aceste situatii sunt demonstrate sau confirmate in mod corespunzator de contribuabil. in cazul echipamentelor tehnologice furate, contribuabilul demonstreaza furtul pe baza actelor doveditoare emise de organele judiciare.

(10) Prin exceptie de la prevederile art. 24 alin. (6) lit. b), contribuabilii care beneficiaza de prevederile alin. (1) nu pot opta pentru metoda de amortizare accelerata pentru echipamentele tehnologice respective.

(11) Contribuabilii care intra sub incidenta prevederilor art. 16 alin. (3) aplica prevederile prezentului articol in mod corespunzator pentru anul fiscal modificat.

(12) Rezerva constituita potrivit alin. (6) nu intra sub incidenta prevederilor art. 22 alin. (6), urmand sa se impoziteze la momentul utilizarii sub orice forma, precum si in cazul operatiunilor de reorganizare, efectuate potrivit legii, daca societatea beneficiara nu preia aceasta rezerva.

(13) Prevederile prezentului articol se aplica pentru profitul reinvestit in echipamentele tehnologice produse si/sau achizitionate dupa 1 iulie 2014 si puse in functiune pana la data de 31 decembrie 2016 inclusiv."

Art. II. -

Prevederile prezentei ordonante de urgenta se aplica incepand cu data de 1 iulie 2014.

PRIM-MINISTRU
VICTOR-VIOREL PONTA

Contrasemneaza:
Ministrul finantelor publice,
Ioana-Maria Petrescu
Ministrul delegat pentru buget,
Liviu Voinea

Bucuresti, 23 aprilie 2014.
Nr. 19.



Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Reges-Online. 15 exemple de neclaritati create de trecerea la noul sistem

    • Trecerea la noul sistem REGES-ONLINE a generat numeroase neclaritati si dificultati pentru angajatori, obligati sa se conformeze noilor cerinte legale pana la 30 septembrie 2025. Lucrarea „Noutati REGES-ONLINE: 54 Intrebari Esentiale din Practica, Raspunsuri si Solutii Legale” ofera solutii clare pentru cele mai frecvente probleme intalnite in practica. Este un ghid indispensabil pentru evitarea amenzilor si gestionarea corecta a noilor obligatii. In continuare vom vedea si...» citeste mai departe aici

  • Cesiunea de creanta. Cum sa o inregistrati in contabilitate + exemplu de MONOGRAFIE contabila utila

    • Cesiunea de creanta reprezinta transferul unui drept de creanta de la un creditor (cedent) catre un altul (cesionar), in baza unui contract. Aceasta operatiune are implicatii juridice si contabile specifice, care trebuie corect reflectate in evidenta financiara a partilor implicate. In special, pentru cesionar este esentiala inregistrarea creantei la costul de achizitie, conform reglementarilor contabile in vigoare. In articolul de fata prezentam tratamentul contabil aplicabil cesiunilor de...» citeste mai departe aici

  • REGES-ONLINE. Firmele de contabilitate NU au nevoie de CAEN 7830 pentru a fi prestatori

    • Odata cu trecerea la noul sistem REGES-ONLINE, au aparut numeroase intrebari legate de conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca prestatorii de servicii. Printre acestea, se numara si clarificarea privind codurile CAEN necesare pentru activitatea de completare si transmitere a datelor contractelor de munca. In cele ce urmeaza, prezentam informatiile esentiale pentru firmele de contabilitate care doresc sa opereze in acest sistem. Avem acest caz concret. Sunt firma de contabilitate...» citeste mai departe aici

  • Bonul fiscal. Sunt considerate facturi simplificate bonurile sub 100 euro? Cum vor fi raportate in D394?

    • Utilizarea bonurilor fiscale in activitatea economica ridica adesea intrebari legate de deductibilitate, raportare si inregistrare contabila. In special, tratamentul bonurilor cu valori sub 100 euro este important de clarificat. In cele ce urmeaza, prezentam conditiile in care aceste documente pot fi considerate facturi simplificate si modul in care trebuie tratate din punct de vedere fiscal si contabil. Avem acest caz concret.Societatea achizitioneaza consumabile pe bon fiscal care are trecut...» citeste mai departe aici

  • Lucrari de constructii in perioada iunie - iulie, factura emisa ulterior. Ce cota de TVA aplici

    • Desfasurarea lucrarilor de constructii implica o atentie sporita asupra momentului in care se stabileste cota de TVA aplicabila. in contextul modificarii cotei standard de TVA de la 19% la 21% incepand cu 1 august 2025, este esential ca firmele din domeniul constructiilor sa inteleaga corect momentul faptului generator si al exigibilitatii taxei. In continuarea articolului vom clarifica modul de aplicare a cotei de TVA in functie de data acceptarii lucrarilor si de documentele justificative....» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016