Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cand se prescrie dreptul organului fiscal de a stabili diferente suplimentare de plata?

20-Mar-2014
2461
Procedura pe care o va urma o societate in ce priveste prescrierea aferenta unor datorii, pornim de la cazul unei constructii puse in functiune in anul 2002 la care s-a aplicat deducerea fiscala de 20% din valoarea de intrare si care urmeaza a fi demolata (durata de functionare de 40 ani).

Identificam in randurile urmatoare implicatiile fiscale in ce priveste impozitul pe profit in cazul unui control fiscal, stabilind si daca acesta se va recalcula de la data aplicarii facilitatii (in 2002).

De asemenea, se va vedea daca dobanzile si penalitatile pot depasi eventualul debit sau daca vor intra in perioada de prescriptie prevazuta de codul de procedura fiscala (5 ani) si care va fi procedura de urmat in aceasta situatie.

Situatia prezentata se incadreaza in termenul de prescriere de 5 ani reglementat prin art. 91 alin. (1) din O.G. nr. 92 din 24 decembrie 2003 republicata privind Codul de procedura fiscala.

Din acest motiv, nu mai este posibila recalcularea impozitului pe profit datorat bugetului de stat in anul 2002, cu atat mai mult cu cat valoarea fiscala a constructiei in baza careia s-a calculat amortizarea fiscala este diferenta dintre:

- valoarea de constructie/achizitie;
- suma reprezentand deducerea de 20%.

Astfel, prin deducerea de 20% de care ati beneficiat in anul 2002, rata lunara de amortizare pe intreaga perioada de utilizare constructiei a fost diminuata, cu efect direct asupra cheltuielilor de exploatare din amortizare inregistrate in fiecare an fiscal.

In acest sens, am in vedere prevederile legii nr. 414 din 26 iunie 2002 privind impozitul pe profit art. 11 alin. (5) in vigoare in anul 2002 "Contribuabilii care investesc in mijloace fixe si/sau in brevete de inventie amortizabile, potrivit legii, destinate activitatilor pentru care acestia sunt autorizati, si care nu au optat pentru regimul de amortizare accelerata pot deduce cheltuieli suplimentare de amortizare reprezentand 20% din valoarea de intrare a acestora. Valoarea ramasa de recuperat pe durata de viata utila se determina dupa scaderea din valoarea de intrare a sumei egale cu deducerea de 20%".

Desi prin alin. (8) al acestui articol s-a prevazut obligatia de a pastra mijlocul fix in patrimoniu cel putin o perioada egala cu jumatate din durata normala de functionare a acestuia "Contribuabilii care beneficiaza de facilitatile prevazute la alin. (1) si (5) au obligatia sa pastreze in patrimoniu aceste mijloace fixe cel putin o perioada egala cu jumatate din durata lor normala de functionare", consider ca in eventualitatea efectuarii unei inspectii fiscale la aceasta data sau in perspectiva nu mai este posibila stabilirea diferentelor suplimentare de plata privind impozitului pe profit, inclusiv accesoriile aferente.

In acest context, am in vedere ca inspectia fiscala se efectueaza conform prevederilor O.G. nr. 92 din 24 decembrie 2003 republicata privind Codul de procedura fiscala art. 94 iar prevederile art. 91 alin. (1) nu dau dreptul organului de inspectie fiscala sa stabileasca diferente suplimentare deoarece acest drept este prescris.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • E-Factura: Calcularea termenului limita de 5 zile pentru depunerea facturilor, confirmata oficial de Finante

    • Dupa ce Ministerul Finantelor anuntase printr-o simpla postare pe pagina oficiala de Facebook modalitatea de calculare a termenului limita de 5 zile calendaristice de transmitere a facturilor in sistemul national Ro e-Factura, recent a confirmat informatiile si in mod oficial, printr-un comunicat postat pe site-ul lor. Potrivit art.10 alin.(7) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.120/2021 privind administrarea, functionarea si implementarea sistemului national privind factura...» citeste mai departe aici

  • Amnistie fiscala introdusa prin OUG 107/2024. Ce datorii NU se incadreaza in masura

    • Amnistia fiscala propusa de Guvern atat pentru firme cat si pentru persoane fizice a fost aprobata, iar masurile incluse in OUG 107/2024. Este vorba despre anularea accesoriilor, adica a dobanzilor si penalitatilor, restante la 31 august 2024, insa numai in cazul in care este platita obligatia bugetara principala pana pe 25 noiembrie 2024. Obligatii bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv a) obligatii bugetare pentru care s-a implinit scadenta sau...» citeste mai departe aici

  • Firmele trebuie sa respecte 3 conditii pentru a putea beneficia de bonificatia de 3%, introdusa prin OUG 107/2024

    • Orin OUG 107/2024 au fost introduse cateva beneficii pentru contribuabili, precum si o bonoficatie de 3% care se va acorda celor care platesc la timp toate datoriile fiscale. Insa ce conditii trebuie sa mai indeplineasca firmele? Bonificatie de 3% pentru firme Conform OUG 107/2024, contribuabilii platitori de impozit pe profit, precum ?i contribuabilii platitori de impozit pe veniturile microintreprinderilor, beneficiaza de o bonificatie de 3% din impozitul pe profit anual ?i din impozitul...» citeste mai departe aici

  • Legea 126/2024: Noutati aduse asupra Legii 241/2005 privind evaziunea fiscala

    • ANAF a publicat, pe site-ul oficial, Brosura care prevede noutat?i aduse de Legea nr. 126/2024 asupra Legii nr. 241/2005 pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale. Noutati aduse de Legea 126/2024 in cazul evaziunii fiscale In anul 2024, prin Legea nr. 126/2024 privind unele masuri pentru consolidarea capacitatii de combatere a evaziunii fiscale, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, au fost introduse in Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea si combaterea...» citeste mai departe aici

  • OUG 107/2024. Cum se aplica amnistia fiscala pentru firme

    • Recent a fost aprobat OUG 107/2024 care prevede facilitati fiscale pentru firme, precum anularea accesoriilor in cazul datoriilor restante la 31 august 2024. Actul normativ prevede si bonificatii pentru persoanele juridice care platesc la timp darile catre stat. Anulare accesorii firme -anularea accesoriilor in procent de 100% din valoarea acestora in cazul datoriilor cumulate pana la data de 31 august 2024; ( daca plata datoriilor se face pana la data de 25 noiembrie 2024); -anularea...» citeste mai departe aici

  • Proiect: Valoarea tichetelor de masa pentru sem. II 2024 creste doar cu 0,4 bani

    • Conform unui Proiect de Ordin pus recent in dezbatere publica de Ministerul Muncii, valoarea tichetelor de masa in sem. II 2024 creste doar cu 0,4 bani. Care este suma maxima pe care o pot acorda firmele angajatoare? Valoare tichete de masa sem. II 2024 Ordinul pentru stabilirea valorii nominale indexate a unui tichet de masa pentru semestrul II al anului 2024 a fost pus in dezbatere publica pe site-ul Ministerului Muncii. Conform documentului, valoarea tichetelor de masa pentru sem. II 2024...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016