Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Declaratia 394: Completarea declaratiei in contextul efectuarii de prestari servicii catre state nonUE

25-Iul-2016
7522

In randurile urmatoare, oferim raspuns pentru doua situatii care fac referire la inregistrarea facturilor in Declaratia 394. Vom stabili astfel urmatoarele:



1. Trebuie evidentiate in Declaratia 394 facturile emise de societate care reprezinta servicii de consultanta si management catre o societate din SUA? Daca da, la ce cartus si unde se evidentiaza in D394 pentru preluarea in cartus?
2.La cartusul I punctul 3:
a) se va bifa in momentul in care se solicita prin decontul de TVA rambursarea acestuia, dar numai daca acesta depaseste valoarea de 5.000 lei?
b) bifand in Declaratia 394 ca se solicita TVA la rambursare se deschide o fereastra in care se solicita informatii cu privire la achizitii si livrari/prestari de servicii. Ce trebuie sa bifez la coloana de achizitii si la coloana de prestari servicii in contextul punctului 1?


Consider ca nu se incadreaza la prestari de servicii scutite de TVA asa cum sunt cele precizate la art. 292 si art. 294. Opertiunea neincadrandu-se la art.268 coroborat cu art. 278 alin. (2) prin neindeplinirea cumulativa a conditiilor iar facturarea se face fara TVA.

Conform OPANAF 3769/2016 cu modificarile si completarile ulterioare:

1) Da, facturile emise de catre societate catre societati nestabilite pe teritoriul Uniunii Europene (din SUA), reprezentand servicii de consultanta ssi management, se evidentiaza in D394 la urmatoarele cartusuri:
- F. REZUMAT DECLARATIE
NUMARUL TOTAL AL PERSOANELOR IMPOZABILE NEINREGISTRATE SI CARE NU SUNT OBLIGATE SA SE INREGISTREZE IN SCOPURI DE TVA IN ROMÂNIA, NESTABILITE PE TERITORIUL UNIUNII EUROPENE INCLUSE IN DECLARATIE
cu simbol L, intr-una dintre cele doua casute dedicate simbolului L, in functie de statusul fiscal al prestatorului: care aplioca sistemul normal de TVA (prima casuta) sau care aplioca sistemul de TVA la incasare (a doua casuta);
- LISTA OPERATIUNILOR TAXABILE EFECTUATE PE TERITORIUL NATIONAL (lit. F) (cu detaliere pe operatiuni efectuate cu persoane impozabile neinregistrate si care nu sunt obligate sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania, nestabilite pe teritoriul Uniunii Europene) (lei), cu simbol L.

2) a) Rambursarea de TVA, prin bifarea casutei corespunzatoare din decontul de TVA, se face doar daca valoarea TVA solicitat la rambursare este mai mare sau egal cu 5000 lei, conform art. 303 alin. (7) din codul fiscal.
Doar in aceste conditii, se poate completa punctul 3 al sectiunii I Alte informatii.

b) Conform alin. (10) de la Capitolul 2 Completarea declaratiei, Sectiunea 1, din OPANAF 3769/2016 cu modificarile si completarile ulterioare, casutele ce trebuie bifate au rolul de a descrie tipurile de operatiuni efectuate de societate din care provine soldul TVA solicitat la rambursare.

Operatiunile sunt defalcate pe achizitii (coloanele din stanga) si livrari / prestari (coloanele din dreapta).

In cadrul achizitiilor, se vor bifa casutele aferente acestor tipuri de operatiuni, conform defalcarii din declaratie.
Probabil ca dvs. va trebui sa bifati casutele corespunzatoare achizitiilor de bunuri, cu exceptia celor legate direct de bunuri imobile (achizitii combustibil, materiale consumabile, poate achizitii autoturisme) cu defalcarea pe cote de TVA de provenienta si achizitiilor de servicii, cu exceptia celor legate direct de bunuri imobile (servicii telefoane, internet, utilitati, servicii contabile, abonamente diverse, diverse alte servicii achizitionate) si daca ati efectuat importui de bunuri, pentru care se plateste TVA in vama si care poate genera TVA de recuperat.

In cadrul livrarilor de bunuri / prestarilor de servicii, se vor bifa casutele corespunzatoare tipurilor de operatiuni, conform defalcarii din declaratie.

Serviciile prestate catre o societate nonUE nu-si are ceea ce ar conduce la judecata conform careia soldul de TVA solicitat la rambursare provine doar din achizitii, nu si din livrari/prestari.

Totusi, pentru a raporta si prestari de servicii (operatiuni taxabile), as recomanda (fortat) ca pentru serviciile prestate catre state nonUE, sa fie bifata casuta corespunzatoare Prestarilor de servicii scutite de TVA, desi serviciul prestat catre SUA este neimpozabil in Romania, conform art. 278 alin. (2) din codul fiscal, si nu scutit de TVA (dupa cum ati mentionat si dvs in Nota).
Daca operatiunea de prestare servicii catre statele nonUE nu s-ar raporta in D394, la punctul 3, ma intreb cum ar analiza ANAF aceasta situatie, in care soldul de TVA solicitat la rambursare ar fi evidentiat ca provenit doar din achizitii.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Otilia-Mihaela Roman - Expert contabil si consultant fiscal

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici