Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Statut microintreprindere la infiintare. Se declara ca platitoare de impozit pe profit?

15-Ian-2016
2294

Analiza noastra se indreapta catre o societate comerciala care infiinteaza cu codul principal de activitate consultanta (cod CAEN 7022) pentru a vedea astfel daca are obligatia de a se declara platitoare de impozit pe profit in momentul infiintarii sau dupa ce factureaza servicii de consultanta. De asemenea, vom vedea cum ar trebui sa procedeze daca ar factura prestarii servicii. Se mentioneaza ca pe site-ul Ministerului de Finante apare ca platitoare de impozit venitul microintreprinderilor.

Microintreprinderea este societatea comerciala infiintata potrivit dispozitiilor Legii societatilor comerciale nr. 31/1990, cu modificarile ulterioare, care indeplineste cumulativ, la data de 31 decembrie a anului fiscal precedent, conditiile prevazute la art. 112^1 din Codul fiscal. De asemenea, entitatile nou infiintate trebuie sa plateasca impozit pe venitul microintreprinderilor incepand cu primul an fiscal (art. 112^2, alin. (4).

Sunt exceptate entitatile care la data inregistrarii in registrul comertului se afla in una din urmatoarele situatii:

intentioneaza sa desfasoare activitati in domeniul bancar, in domeniul asigurarilor si reasigurarilor, al pietei de capital, al jocurilor de noroc,
subscriu un capital social reprezentand cel putin echivalentul in lei al sumei de 25.000 euro,
intentioneaza sa desfasoare activitati in domeniul consultantei si managementului peste cota de 20%.

In speta prezentata de d-voastra este necesar sa revedeti documentele de infiintare si optiunea pe care ati bifat-o atunci cand ati inregistrat societatea.

Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Vezi detalii

Daca aceasta este incadrata ca platitoare de impozit pe venitul microintreprinderilor, trebuie analizate primele venituri inregistrate in evidenta contabila daca se incadreaza in Codul CAEN 7022 - Activitati de consultanta pentru afaceri si management", activitati care includ in principal servicii de acordare de consultanta, indrumare si asistenta operationala pentru firme si alte entitati pe probleme de management.

In functie de operatiunile efectuate si de termenii contractelor incheiate se pot delimita veniturile obtinute din "consultanta" de cele din "prestarea de servicii".

Ca regula, daca facturile sunt insotie de rapoarte finale, rezultate in urma verificarilor si prelucrarilor datelor, cu solutii de indreptare a neregulilor constatate etc. se poate considera ca au fost prestate servicii (rapoarte de audit de calitate de ex.).

Atunci cand, in baza unui contract incheiat cu beneficiarul serviciului se solicita analiza competenta cu privire la rezolvarea unor probleme de management ale clientului, cum ar fi: planificarea strategica si organizatorica, procese de retehnologizare, reducerea costurilor si alte probleme financiare, obiective si strategii de marketing, planificarea si politici privind resursele umane, planificarea productiei si planificarea controlului etc., iar solutiile d-voastra se concretizeaza intr-un raspuns scris, aceste operatiuni reprezinta activitate de consultanta.

Pentru incadrarea intr-o categorie sau alta baza o constituie tot termenii contractelor incheiate, elementele de substanta a acestora si nu neaparat cele de forma, puse in acord cu activitatile efectiv desfasurate.

Daca in evidenta organului fiscal ati fost inregistrat ca platitor de impozit pe profit si veniturile de natura consultantei (asa cum rezulta ele din facturile emise) inregistrate pentru primul trimestru de activitate depasesc 20% din totalul veniturilor inregistrate, potrivit prevederilor Codului de procedura fiscala

In termen de 30 de zile trebuie sa comunicati iesirea din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Ionescu - Expert contabil si auditor


 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Statut microintreprindere la infiintare. Se declara ca platitoare de impozit pe profit?":
Rating:

Nota: 4.67 din 3 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Plafonul de scutire de TVA se va majora de la 220.000 pana la 300.000 de lei
    • Plafonul de la care firmele trebuie sa se inregistreze in prezent in scopuri de taxa pe valoarea adaugata (TVA) urmeaza sa fie majorat pana la 300.000 lei, de la 220.000 lei cat este in prezent, in urma unui proiect adoptat in Senat. Propunerea legislativa pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal va obliga astfel firmele infiintate inainte de 1 ianuarie 2017 sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA daca depasesc plafonul 220.000 de lei in perioada cuprinsa...» citeste mai departe aici

  • Raporturi de afiliere si obligativitatea intocmirea dosarului preturilor de transfer. Opinia consultantului
    • In analiza urmatoare, societatea Alfa Alfa are doi asociati care sunt frati (F1 - 90% si F2 - 10%). In plus, societatea BETA are doi asociati (F2 - 50% si Sotia (F2) - 50%). Vom vedea daca sunt afiliate cele doua societati avand in vedere ca nu depasesc 25% din valoarea partilor sociale. Persoana juridica BETA (microintreprindere platitoare de TVA la incasare) achizitioneaza materie prima pe care o factureaza societatii ALFA (contribuabil mijlociu). De asemenea, vom vedea daca trebuie intocmit...» citeste mai departe aici

  • ANAF va transmite din 22 iunie doar online popririle pe conturi
    • In Monitorul Oficial al Romaniei nr.383/ 23 mai 2017 a fost publicat OMFP nr.691/2017 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanta a actelor de executare silita si a procedurii de comunicare a acestora. Actul normativ mentionat va intra in vigoare in 30 de zile de la aparitie, adica pe 22 iunie 2017. Concret, de la acea data, comunicarea actelor de executare emise de ANAF catre banci se va face numai online, prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la...» citeste mai departe aici

  • Eliminarea documentelor financiar-contabile. Cum poate proceda o societate?
    • Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este modalitatea prin care o societate poate proceda la eliminarea registrelor si documentelor financiar-contabile al caror termen de pastrare prevazut in Ordinul 2634/2015 a expirat. Conform prezentului ordin termenul de pastrare a statelor de salarii este de 50 de ani, iar termenul de pastrare a registrelor si a celorlalte documente financiar-contabile este de 10 ani cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost...» citeste mai departe aici

  • Cresterea economica a Romaniei se datoreaza consumului pe gospodarie, nu dezvolaterii sau investitiilor
    • Dupa prezentarea raportului de tara al Romaniei din 2017, publicat la 22 februarie 2017, si care a evaluat progresele realizate de tara noastra in ceea ce priveste aplicarea recomandarilor adoptate de Consiliul European la 12 iulie 2016, in data de 14 iunie a fost prezentata actualizarea acestor recomandari pentru perioada imediat urmatoare. In prezentarea acestor recomandari in fata mass-mediei, mediului afaceri si oficialilor romani, Angela Cristea, reprezentanta CE la Bucuresti a vorbit...» citeste mai departe aici

  • Majorarea salariului minim ar trebui facuta dupa un sistem independent
    • Valentina Vasile, cercetator stiintific in cadrul Academiei Romane, a declarat la inceputul acestei saptamani ca, in opinia sa, majorarea salariului minim in Romania trebuie facuta dupa consultarea unui grup de experti in piata muncii din care sa faca parte reprezentanti ai mediului academic, ai institutiilor specializate, dar si din cadrul Institutului National de Statistica (INS) si Agentia Nationala pentru Administrare Fiscala (ANAF). Potrivit Agerpres, aceasta a participat la o conferinta...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.