Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Din 18 decembrie 2021 angajatorii NU mai au voie sa acorde tichete cadou decat salariatilor firmei

21-Dec-2021
20189
Din 18 decembrie 2021 angajatorii NU mai au voie sa acorde tichete cadou decat salariatilor firmei

A fost reglementat cadrul legal pentru acordarea tichetelor cadou. Noua lege interzice angajatilor posibilitatea de a mai acorda tichete cadou salariatilor partenerilor de afaceri, cum se intampla pana acum. Din 18 decembrie 2021 acestia mai pot acorda tichetele doar propriilor angajati.

Tichetele cadou sunt bilete de valoare acordate ocazional angajatilor proprii pentru cheltuieli sociale si este interzisa acordarea de tichete cadou altor categorii de beneficiari, conform OUG 130/2021.

OUG 30/2021 privind unele masuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normativea fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 1202 din 18 decembrie 2021.

Pentru a vedea cum a fost modificata Legea 165/2018, vezi extrasul din ordonanta de urgenta:

Art. XXX. -
Legea nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 599 din 13 iulie 2018, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 1, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"


(2) Biletele de valoare se emit exclusiv pe suport electronic."

2. La articolul 2, alineatul (2) se abroga.

3. Articolul 8 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
Art. 8. -
(1) Costurile legate de emiterea biletelor de valoare se suporta integral de angajatori.

(2) Angajatorul care contracteaza cu o unitate emitenta serviciul de emitere a biletelor de valoare achita atat contravaloarea nominala a biletelor de valoare distribuite angajatilor, cat si costul emiterii suportului electronic.

(3) Valoarea nominala a biletelor de valoare acordate angajatilor nu poate fi diminuata in niciun mod.

(4) Suportul electronic al biletelor de valoare nu permite efectuarea de operatiuni de retragere de numerar sau de preschimbare in numerar.

(5) Biletele de valoare pot fi utilizate doar pe teritoriul Romaniei, in termenul de valabilitate si numai pentru achizitionarea bunurilor si serviciilor pentru care au fost emise.

(6) Suportul electronic poate fi alimentat exclusiv cu valoarea nominala a biletelor de valoare acordate angajatilor, stabilita conform prezentei legi.

(7) Biletele de valoare pot fi utilizate numai cu respectarea prevederilor alin. (5), inclusiv pentru plati online."
4. Articolul 10 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
Art. 10. -
(1) Angajatorii, impreuna cu organizatiile sindicale legal constituite sau, acolo unde nu este constituit un sindicat, cu reprezentantii salariatilor, stabilesc de comun acord categoriile de bilete de valoare care se acorda angajatilor, frecventa acordarii acestora si valoarea lor, acolo unde este cazul, precum si unitatea emitenta.

(2) Unitatile emitente au obligatia de a transmite angajatorilor lista unitatilor corespunzatoare retelei utilizate la care salariatii pot folosi biletele de valoare. La stabilirea acestor unitati vor fi avute in vedere calitatea serviciilor si un nivel redus al preturilor prin practicarea unor adaosuri comerciale minime.

(3) Contractarea serviciilor privind emiterea biletelor de valoare de catre angajatorii care au calitatea de autoritate contractanta in intelesul Legii nr. 98/2016 privind achizitiile publice, cu modificarile si completarile ulterioare, se realizeaza in conditiile legislatiei in vigoare.

(4) Biletele de valoare pot fi utilizate numai de catre/la unitati care au incheiat direct contracte de prestari ale serviciilor prevazute de prezenta lege cu unitati emitente, pentru fiecare categorie de bilet de valoare in parte.

(5) Valoarea biletelor de valoare nu poate fi transferata salariatilor pe suportul electronic daca, la data stabilita pentru transfer, angajatorii nu au achitat unitatii emitente, integral, contravaloarea nominala a biletelor de valoare achizitionate, inclusiv costurile aferente emiterii acestora pe suport electronic."

5. Articolul 11 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
Art. 11. -
(1) Tichetele de masa sunt bilete de valoare acordate angajatilor lunar, ca alocatie individuala de hrana, utilizate numai pentru achitarea mesei sau pentru achizitionarea de produse alimentare.

(2) Tichetele de masa pot fi utilizate doar in unitati de alimentatie publica, magazine alimentare, cantine-restaurant, bufete sau orice alte tipuri de unitati care comercializeaza produse alimentare si care au incheiat contracte de prestare a serviciilor reglementate de prezenta lege cu unitatile emitente de tichete de masa si trebuie sa permita, in mod exclusiv, utilizarea tichetelor pentru achitarea mesei sau pentru achizitionarea de produse alimentare, inclusiv pentru plata online a acestora.

(3) Debitarea sumelor corespunzatoare produselor alimentare solicitate de salariat se realizeaza la valoarea respectivelor produse alimentare."

6. Articolul 12 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
Art. 12. -
(1) Valoarea tichetelor de masa este transferata lunar salariatilor de catre unitatea emitenta, corespunzator numarului de zile lucratoare din luna pentru care se face transferul, conform contractului incheiat de unitatea emitenta cu angajatorul.

(2) Salariatul poate utiliza lunar un numar de tichete de masa cel mult egal cu numarul de zile lucrate.

(3) Salariatul are obligatia sa restituie angajatorului, la finele fiecarei luni, precum si la incetarea contractului individual de munca, valoarea corespunzatoare tichetelor de masa necuvenite."
7. Articolul 13 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
Art. 13. -
Fiecare tichet de masa este valabil numai daca are inscrise pe suportul electronic sau stocate intr-un alt mod in acesta urmatoarele mentiuni:

a) numele si adresa emitentului;

b) perioada de valabilitate a utilizarii tichetului de masa;

c) interdictia de a fi utilizat pentru achizitionarea de tigari sau de produse alcoolice;

d) numele, prenumele si codul numeric personal ale salariatului care este in drept sa utilizeze tichetul de masa."

8. Articolul 15 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
Art. 15. -
(1) Tichetele cadou sunt bilete de valoare acordate ocazional angajatilor proprii pentru cheltuieli sociale.

(2) Este interzisa acordarea de tichete cadou altor categorii de beneficiari decat cei prevazuti la alin. (1)."

9. Articolul 16 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
Art. 16. -
(1) Nivelul maxim al sumelor acordate sub forma tichetelor cadou pentru cheltuieli sociale nu poate depasi suma stabilita conform art. 10 alin. (1).

(2) Valoarea nominala a unui tichet cadou acordat potrivit art. 15 alin. (1) este de 10 lei sau un multiplu de 10, dar nu mai mare de 50 lei."

10. Articolul 17 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 17. -
Fiecare tichet cadou este valabil numai daca are inscrise pe suportul electronic sau stocate intr-un alt mod in acesta urmatoarele mentiuni:

a) numele si adresa emitentului;

b) perioada de valabilitate a utilizarii tichetului cadou;

c) numele, prenumele si codul numeric personal ale salariatului care este in drept sa utilizeze tichetul cadou."

11. Articolul 20 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
Art. 20. -
Fiecare tichet de cresa este valabil numai daca are inscrise pe suportul electronic sau stocate intr-un alt mod in acesta urmatoarele mentiuni:

a) numele si adresa emitentului;

b) perioada de valabilitate a utilizarii tichetului de cresa;

c) interdictia de a fi utilizat pentru achizitionarea de alte bunuri/servicii decat cele prevazute la art. 18 alin. (2);

d) numele, prenumele si codul numeric personal ale salariatului care este in drept sa utilizeze tichetul de cresa."

12. Articolul 23 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
Art. 23. -
Fiecare tichet cultural este valabil numai daca are inscrise pe suportul electronic sau stocate intr-un alt mod in acesta, urmatoarele mentiuni:

a) numele si adresa emitentului;

b) perioada de valabilitate a utilizarii tichetului;

c) interdictia de a fi utilizat pentru achizitionarea de alte bunuri/servicii decat cele prevazute la art. 21 alin. (2);
d) numele, prenumele si codul numeric personal ale salariatului care este in drept sa utilizeze tichetul cultural."

13. Articolul 25 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
Art. 25. -
(1) Valoarea nominala permisa pentru un voucher de vacanta este multiplu de 10 lei, dar nu mai mult de 100 lei.

(2) Voucherul de vacanta are perioada de valabilitate de un an de la data emiterii, fara a se intelege ca aceasta este perioada de valabilitate a suportului electronic.

(3) Contravaloarea serviciilor turistice prestate de catre unitatile afiliate peste valoarea voucherelor de vacanta se suporta de catre angajat, titular al voucherelor de vacanta."

14. Articolul 26 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
Art. 26. -
Fiecare voucher de vacanta este valabil numai daca are inscrise pe suportul electronic sau stocate intr-un alt mod in acesta, urmatoarele mentiuni:

a) emitentul si datele sale de identificare;

b) angajatorul si datele sale de identificare;

c) perioada de valabilitate a utilizarii voucherului de vacanta;

d) interdictia de a utiliza voucherul de vacanta in alte locuri decat in unitatile afiliate;

e) elementele de identitate vizuala ale brandului de turism al Romaniei,

f) numele, prenumele si codul numeric personal ale salariatului care este in drept sa utilizeze voucherul de vacanta."

15. La articolul 28, alineatul (1), litera h) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
h) comercializarea de catre unitatile prevazute la art. 11 alin. (2) a unor produse, altele decat cele alimentare, contra tichetelor de masa."
16. La articolul 28, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
(3) Constituie contraventie si se sanctioneaza cu 14 puncte amenda fapta unitatilor emitente de a alimenta suportul electronic cu bilete de valoare, cu nerespectarea prevederilor art. 8 alin. (6) si art. 11 alin. (2)."

17. La articolul 28, dupa alineatul (7) se introduce un nou alineat, alineatul (71), cu urmatorul cuprins:

"
(71) Constituie contraventie si se sanctioneaza cu 14 puncte-amenda, nerespectarea prevederilor art. 15 alin. (2)."

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016