Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Firmele care angajeaza absolventi primesc noi subventii lunare

09-Iun-2015
6014

Potrivit unui anunt facut recent de Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM), angajatorii care incadreaza in munca pe perioada nederminata absolventi ai unor institutii de invatamant vor primi, timp de 12 luni, subventii lunare situate intre 500 si 750 de lei, pentru fiecare absolvent angajat.

"Subventiile se acorda angajatorilor timp de 12 luni, pentru fiecare absolvent angajat, conditia fiind ca acestia sa fie inscrisi ca persoane in cautarea unui loc de munca la agentiile teritoriale pentru ocuparea fortei de munca. Astfel, potrivit Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, pentru fiecare absolvent incadrat in munca, angajatorii vor primi urmatoarele sume: 500 lei, pentru absolventii ciclului inferior al liceului sau ai scolilor de arte si meserii; 600 lei, pentru absolventii de invatamant secundar superior sau invatamant postliceal; 750 lei, pentru absolventii de invatamant superior", se precizeaza in comunicatul ANOFM, citat de Agerpres.

De asemenea, informeaza aceeasi sursa, angajatorii care incadreaza in munca pe perioada nedeterminata absolventi din randul persoanelor cu handicap primesc lunar, pentru fiecare absolvent, sumele prevazute mai sus, dar timp de 18 luni.

In plus, stimulentele financiare mentionate beneficiaza angajatorii care incadreaza absolventi fara raporturi de munca sau serviciu la data absolvirii studiilor, precum si cei care incadreaza absolventi de studii superioare care nu au promovat examenul de licenta.

Conform comunicatului, in prezent angajatorii trebuie sa incheie o conventie cu agentia judeteana pentru ocuparea fortei de munca, respectiv a municipiului Bucuresti, in termen de 12 luni de la data absolvirii studiilor.

Se mentioneaza de catre aceeasi sursa ca angajatorii sunt obligati sa mentina, cel putin 18 luni, raporturile de munca sau de serviciu ale absolventilor incadrati in conditiile de mai sus. in aceasta perioada, absolventii pot urma o forma de pregatire profesionala, organizata de catre angajator, in conditiile legii, ale caror costuri pot fi suportate din bugetul asigurarilor pentru somaj.

"Angajatorii care mentin raporturile de munca sau de serviciu dupa termenul de 18 luni primesc, pentru fiecare an de continuare a acestor relatii, un ajutor financiar egal cu suma aferenta contributiilor sociale datorate pentru aceste persoane si virate conform legii", citeaza Agepres.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Cheltuieli deductibile. In ce conditii pot fi deduse 100% cheltuielile auto

    • In activitatea unei firme, gestionarea corecta a cheltuielilor auto este esentiala pentru optimizarea fiscala. Codul fiscal prevede conditii clare pentru ca aceste cheltuieli sa fie considerate deductibile integral. Dovada utilizarii exclusive in scop economic este esentiala, iar documentele justificative joaca un rol central. In acest context, un contribuabil se intreaba in ce conditii poate deduce 100% cheltuielile de intretinere auto din aceste facturi? Acesta face si mentiunea ca...» citeste mai departe aici

  • Bon fiscal. Cum sa procedati daca NU ati emis la timp bonul fiscal la incasarile cu cardul

    • Emiterea bonului fiscal este o obligatie legala pentru toti comerciantii care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale. Incasarile prin POS pot genera confuzii legate de necesitatea emiterii bonului, mai ales atunci cand este emisa si o factura. In acest articol analizam ce trebuie facut in situatiile in care bonul fiscal nu a fost emis la timp pentru o incasare cu cardul si care sunt optiunile legale de remediere. Avem acest caz concret. Am constatat ca pe 01 septembrie 2025, s-a omis...» citeste mai departe aici

  • D700 ANAF. Termen limita + conditii pentru firmele care vor sa revina la anul fiscal calendaristic

    • Unele companii aleg un an fiscal diferit de cel calendaristic, insa pot decide ulterior sa revina la structura clasica, de la 1 ianuarie la 31 decembrie. In acest context, este important sa se respecte anumite proceduri si termene legale. In articolul de mai jos gasesti detalii despre pasii necesari pentru modificarea anului fiscal si ce presupune aceasta schimbare din punct de vedere fiscal si contabil. Avem acest caz. Societatea noastra are anul fiscal modificat, cuprins intre perioada 1...» citeste mai departe aici

  • D150 si D151, digitalizate de ANAF. 4 pasi importanti prin care puteti depune declaratii online

    • Incepand cu 19 septembrie 2025, contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online prin intermediul unui certificat digital beneficiaza de o procedura simplificata. Modificarile au fost introduse prin Ordinul ANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, care actualizeaza regulile privind inregistrarea si revocarea dreptului de utilizare a serviciului „Depunere declaratii online”.» citeste mai departe aici

  • Capitalul social, modificat. Termen limita de majorare, valoarea aplicata + un EXEMPLU util

    • Capitalul social reprezinta un element esential in structura oricarei societati comerciale, reflectand contributia financiara initiala a asociatilor. Modificarile legislative recente propun actualizarea valorii acestuia in functie de cifra de afaceri, ca parte a unui demers mai amplu de eficientizare a mediului economic. Noile reglementari vizeaza consolidarea capitalizarii firmelor si responsabilizarea acestora in raport cu dimensiunea activitatii desfasurate. Avem acest caz. Suntem un SRL ce...» citeste mai departe aici

  • Bolt taxi. Tratament fiscal util in cazul unui raport Bolt

    • In cazul activitatii desfasurate prin platforma Bolt, este esential sa fie inteles corect tratamentul fiscal aplicabil veniturilor si comisioanelor. Raportarile lunare primite de la Bolt includ diverse tipuri de venituri si retineri care trebuie analizate distinct din punct de vedere contabil si fiscal. Desi raportul poate constitui document justificativ, in anumite cazuri este necesara sustinerea cu documente suplimentare. In plus, tratamentul TVA, impozitul pe veniturile...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016