
Raportul Special
realizat de specialisti
Potrivit unui anunt facut recent de Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM), angajatorii care incadreaza in munca pe perioada nederminata absolventi ai unor institutii de invatamant vor primi, timp de 12 luni, subventii lunare situate intre 500 si 750 de lei, pentru fiecare absolvent angajat.
"Subventiile se acorda angajatorilor timp de 12 luni, pentru fiecare absolvent angajat, conditia fiind ca acestia sa fie inscrisi ca persoane in cautarea unui loc de munca la agentiile teritoriale pentru ocuparea fortei de munca. Astfel, potrivit Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, pentru fiecare absolvent incadrat in munca, angajatorii vor primi urmatoarele sume: 500 lei, pentru absolventii ciclului inferior al liceului sau ai scolilor de arte si meserii; 600 lei, pentru absolventii de invatamant secundar superior sau invatamant postliceal; 750 lei, pentru absolventii de invatamant superior", se precizeaza in comunicatul ANOFM, citat de Agerpres.
De asemenea, informeaza aceeasi sursa, angajatorii care incadreaza in munca pe perioada nedeterminata absolventi din randul persoanelor cu handicap primesc lunar, pentru fiecare absolvent, sumele prevazute mai sus, dar timp de 18 luni.
In plus, stimulentele financiare mentionate beneficiaza angajatorii care incadreaza absolventi fara raporturi de munca sau serviciu la data absolvirii studiilor, precum si cei care incadreaza absolventi de studii superioare care nu au promovat examenul de licenta.
Conform comunicatului, in prezent angajatorii trebuie sa incheie o conventie cu agentia judeteana pentru ocuparea fortei de munca, respectiv a municipiului Bucuresti, in termen de 12 luni de la data absolvirii studiilor.
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
TVA 2025 Noile cote si efectele in practica
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile
Se mentioneaza de catre aceeasi sursa ca angajatorii sunt obligati sa mentina, cel putin 18 luni, raporturile de munca sau de serviciu ale absolventilor incadrati in conditiile de mai sus. in aceasta perioada, absolventii pot urma o forma de pregatire profesionala, organizata de catre angajator, in conditiile legii, ale caror costuri pot fi suportate din bugetul asigurarilor pentru somaj.
"Angajatorii care mentin raporturile de munca sau de serviciu dupa termenul de 18 luni primesc, pentru fiecare an de continuare a acestor relatii, un ajutor financiar egal cu suma aferenta contributiilor sociale datorate pentru aceste persoane si virate conform legii", citeaza Agepres.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
ANAF a publicat recent calendarul obligatiilor fiscale pe luna NOIEMBRIE 2021Bilantul masurilor luate de Ministerul Muncii in perioada starii de urgenta. Somaj tehnic si indemnizatii de sprijinITM avertizeaza: In perioada decembrie 2019 - ianuarie 2020 urmeaza controale intense la comerciantiKurzarbeit: Firmele NU pot acorda, in afara de salariul de baza, alte beneficii administratorilor sau persoanelor care asigura conducereaREVISAL: Din 10 aprilie 2023 va fi disponibila o noua versiune a aplicatieiUltimele articole
Trecere la Reges-Online. Administratorii pot opera in sistem daca NU sunt angajati in firma?Reges-Online. 15 exemple de neclaritati create de trecerea la noul sistemTrecere la Reges Online: 2 obligatii importante pentru firme + solutii practiceNoutati CASS 2025: Ce contributii platesc angajatii care au si pensie de peste 3.000 leiProcedura de acces in Reges-Online + obligatii si sanctiuni pentru firmeArticole similare
Internship la Ministerul Finantelor pentru ABSOLVENTIPosibil abuz in noul Cod fiscal?! Persoanele fara venituri, obligate la plata CASSModificari legislative: Ucenicia la locul de muncaCe stimulente vor fi oferite pentru angajarea somerilor de la 1 ianuarie 2018Pensionarii platesc CASS pentru venituri din chirii? Ce spun specialistiiUltimele articole
Evitati amenzi de pana la 4.000 lei, conform art. 42 din Legea Contabilitatii! 35 de proceduri contabile necesare la orice control ANAFExamenul CECCAR 2020. Sesiunea extraordinara de acces la stagiu 5-6 DECEMBRIE 2020Ghidul Antreprenorului: PFA sau SRL ? Cum facem alegerea corecta?Modalitati de realizare a comunicarii electronice intre beneficiarii masurilor active de sprijin financiar si agentiile ANOFMActe necesare pentru stabilirea indemnizatiei de somaj si stimularea ocuparii fortei de munca ( Lista ANOFM)Articole similare
BNR: Indicele Robor a crescut din nou si ajunge la cel mai inalt nivel din ultimii trei ani si jumatateCine e obligat sa depuna Declaratia 201 in 2016?RO e-Transport: 3 modificari importante introduse prin OUG 129/2024Masuri de stimulare pentru angajarea absolventilor. Eroare in declaratia 112. ConsecintePalatul Victoria: Discutii referitorare la masura privind reducerea concediului maternalUltimele articole
Asigurare CASS pentru o persoana care NU are venituri. Suma de plata + declaratii si termen limitaLaptopul ASUS nu se aprinde? 5 pasi simpli pentru a identifica problemaCriteriile pentru evaluarea riscului fiscal ridicat, puse in dezbatere de ANAFModificari E-Transport: Va fi infiintat un registru electronic cu date despre sanctiunile aplicate prin OUG 41/2022Declaratie beneficiar real 2024. Cine are obligatia de a depune declaratia si care sunt EXCEPTIILEArticole similare
In atentia angajatorilor: De la 1 iulie 2016 se simplifica procedurile de acordare a indemnizatiei si concediului pentru cresterea copiluluiCodul fiscal 2011 - Titlul IX (partea a IX-a)Subventii pentru firmele care angajeaza absolventi7 modificari fiscale in saptamana 28 - 31 decembrie 2020Codul fiscal 2011 - Titlul IX (partea a X-a)Ultimele articole
Reducere temporara a activitatii unei firme cu angajati in somaj tehnic. Se poate dispune masura suspendarii CIM?Platforma aici.gov.ro a fost actualizata. Se pot depune actele pentru decontarea sumei de 41,5% din salariul brutIndemnizatia de concediu medical. Baza de calcul si completarea Declaratiei 112. Acordarea deducerii personaleOFICIAL! A fost aprobata procedura de acordare a sumelor de sprijin pentru reangajarea somerilor (Ordinul 456/2020)Guvernul sprijina reluarea activitatii firmelor si plateste 45% din salariu, pe o perioada de 3 luniArticole similare
Comunicat important privind persoanele juridice cu cel putin 50 angajatiPentru Romania, reducerea CAS inseamna locul 2 in regiune la cele mai mici costuri cu asigurarile socialeDreptul la stimulent de insertie. Data revenirii la locul de muncaNota de salarii ianuarie 2018. Care sunt inregistrarile contabile?Rectificare Declaratia 100: Compensarea creantelor fiscaleUltimele articole
Impozitul pe venit. Obligatii pentru firme in cazul salariatilor SCUTITI de la plata impozitului pe venitDeclaratia Unica in 2025. ANAF a actualizat PDF-ul inteligent care poate fi depus online de PFA-uriPensionarii platesc CASS pentru venituri din chirii? Ce spun specialistiiD112 in 2024. A fost aprobat un nou model de formular prin Ordinul 3796/2024Declaratia 112 - Ghid Complet: Obligatii, Sanctiuni si ModelSfaturi de la experti
Aspecte fiscale cumparare imobil pe PFA
Intrebare: As vrea sa inteleg ce se incadreaza la randul 11 din noul decont de taxa: Livrari de bunuri si prestari de servicii taxabile cu cota 9% conform art. III din Legea nr. 141/2025. Este acest rand folosit doar pentru vanzarea de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Achizitie servicii de la Facebook
Intrebare: O asociatie are creat un cont pe Facebook si doreste sa monetizeze activitatea contului. Aceasta monetizare poate fi realizata de presedintele asociatiei in contul sau personal? Asociatia desfasoara activitate economica, compune o...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Cheltuieli deductibile. In ce conditii pot fi deduse 100% cheltuielile auto
Bon fiscal. Cum sa procedati daca NU ati emis la timp bonul fiscal la incasarile cu cardul
D700 ANAF. Termen limita + conditii pentru firmele care vor sa revina la anul fiscal calendaristic
D150 si D151, digitalizate de ANAF. 4 pasi importanti prin care puteti depune declaratii online
Capitalul social, modificat. Termen limita de majorare, valoarea aplicata + un EXEMPLU util
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA