Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Furnizarea unui program informatic este o prestare de serviciu sau o livrare de bun?

20-Mai-2013
15236
Notiunea de software se refera la un singur program sau la mai multe programe informatice care cuprind instructiuni pentru un computer.

In functie de destinatia programului, avem:
- software de operare: utilizat pentru operarea computerului;
- software de aplicatie: utilizat pentru indeplinirea altor sarcini.
Caracteristic acestor programe este faptul ca, dupa instalare, pot fi folosite de catre cumparator, independent, pentru aceleasi aplicatii si functii din formatul achizitionat, standard sau personalizat.

a) Prestari de servicii?

Deoarece operatiunile au la baza doar transferul sau transmiterea folosintei drepturilor de licenta, fara transmiterea dreptului de proprietate, la prestari de servicii se incadreaza furnizarea electronica a urmatoarelor tipuri de programe:
* programele informatice software standard furnizate prin internet sau prin orice retea electronica, automatizata, care necesita o interventie umana minima.
Programele informatice software standard reprezinta orice software produs ca un bun de folosinta generala care contine date preinregistrate si care este comercializat ca atare;

* programe informatice software personalizate, indiferent de modalitatea de furnizare: prin internet, prin retea electronica sau pe baza unui suport electro- nic. Programul software personalizat este un program electronic creat sau deja existent, dar adaptat cerintelor specifice ale clientilor;

* furnizarea de licente insotite de programele software standard aferente, salvate pe suporturi electronice care permit clientului instalarea programelor respective pe diverse statii de lucru.

b) Livrare de bunuri?

Se incadreaza la livrari de bunuri furnizarea de programe informatice software
standard sau personalizate stocate pe suport electronic (discheta, CD etc.), insotite
de licenta prin care:
> se interzice copierea si distribuirea programului furnizat;
> se permite instalarea programului pe un anumit numar de statii de lucru, egal cu numarul suporturilor electronice furnizate.

Aceste programe software se considera bunuri care se instaleaza, se implementeaza, se stocheaza si se utilizeaza ca atare, fara a suferi modificari. Programele software (stocate pe suport electronic) care cuprind la randul lor instructiuni de operare a programelor informatice standard sunt considerate de asemenea bunuri, iar furnizarea acestora se incadreaza la livrari de bunuri.

De ce este important sa incadram corect furnizarea programelor informatice software standard sau personalizate la prestari de servicii sau la livrari de bunuri?

Faptul ca furnizarea programelor informatice standard sau personalizate insotite de programele de operare ale acestora reprezinta livrari de bunuri, ne ajuta sa nu incadram la redevente platile efectuate pentru achizitia acestora de la persoane nerezidente.

Suma datorata furnizorului nu reprezinta o redeventa daca singurul drept transferat este un drept limitat de copiere a programelor informatice standard sau personalizate in vederea exploatarii de catre utilizator. Ne aflam in situatia unei livrari de bunuri!

In acest sens, nu se considera redeventa remuneratia in bani sau in natura platita pentru:
- achizitiile de software destinate exclusiv operarii respectivului software, fara alte modificari decat cele determinate de instalarea, implementarea, stocarea sau utilizarea acestuia;
- achizitia integrala a drepturilor de autor asupra unui astfel de program pentru calculator.

In cazul unei tranzactii care implica transferul de software, incadrarea ca redeventa a sumei datorate depinde de natura drepturilor transferate. Astfel, in situatia in care se transfera un drept partial dintr-un copyright pentru software, suma datorata furnizorului se incadreaza la redeventa daca primitorul dobandeste dreptul de a utiliza acel software. Ne aflam in situatia unei redevente!

Practic, la redevente se incadreaza transferul dreptului de:
- reproducere si distributie catre public a oricarui software;
- modificare si publicare a oricarui software.

La redevente se incadreaza suma datorata furnizorului pentru folosirea efectiva sau obtinerea dreptului de a folosi ideile sau principiile cu privire la un software, referitoare la algoritmi sau limbaje de programare.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Furnizarea unui program informatic este o prestare de serviciu sau o livrare de bun?":
Rating:

Nota: 4.67 din 6 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Regim fiscal pentru cazare si transport fara documente justificative pe durata deplasarilor
    • Potrivit HG 714/2018, personalul din institutiile publice beneficiaza, incepand cu 1 ianuarie 2019, de o indemnizatie de delegare de 20 lei/zi si o alocatie de cazare de 230 lei/zi, plus decontarea combustibilului pentru utilizarea in deplasare a masinii personale, de 7,5 litri/100 km. In baza vechii HG 1860/2006, Codul fiscal dadea dreptul firmelor private sa respecte aceleasi decontari, diferenta fiind doar in cazul diurnei, unde se accepta ca si cheltuiala deductibila de 2,5 ori diurna pentru...» citeste mai departe aici

  • Este oficial! Alocatiile de stat, MAJORATE prin OUG!
    • UPDATE 20 februarie 2019! Vesti bune pentru parinti! Alocatiile copiilor depasesc pragul de 84 lei/luna la care ramasesera blocate din iunie 2015 (cand fusesera dublate, de la cuatumul de 42 de lei/luna)! MMJS anunta ca Guvernul a adoptat marti, 19 februarie, Ordonanta de Urgenta prin care se MAJOREAZA alocatiile copiilor, de la 84 de lei, la 150 de lei/luna. Incepand cu data de 1 a lunii urmatoare intrarii in vigoare a Legii bugetului de stat pe 2019, cuantumul alocatiilor de stat pentru...» citeste mai departe aici

  • ANRE proroga termenul de transmitere a cifrei de afaceri pentru calcularea contributiei de 2% stipulata in OUG 114/2018
    • Potrivit unui anunt facut de Autoritatea Nationala de Reglementare in domeniul Energiei (ANRE), termenul de transmitere a cifrei de afaceri in functie de care se va calcula contributia de 2% datorata de companiile energetice (asa cum este stipulat in OUG 114/2018) se abroga! Deocamdata, noul termen de furnizare a acestor date este necunoscut. "Avand in vedere prevederile Ordinului ANRE nr. 224/2018 de aprobare a tarifelor si contributiilor banesti percepute de ANRE in anul 2019, precum si...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Muncii: Nu intentionam sa desfiintam Pilonul II de pensii
    • Pentru anul 2019 suma care va fi platita catre administratorii Pilonului II de pensii va fi de cu aproape un miliard de lei mai mare decat anul trecut, respectiv 8,65 miliarde de lei, fata de 7,71 miliarde de lei in 2018, potrivit declaratiilor facute de ministrul Muncii si Justitiei Sociale, Marius Budai. "In pofida a ceea ce spun unii clarvazatori care ne critica incontinuu vreau sa spun ca suma care va fi platita in 2019 catre administratorii Pilonului II de pensii este de 8,65 miliarde de...» citeste mai departe aici

  • Zilierii primesc sprijin din partea Guvernului in cautarea si gasirea unui loc de munca
    • Ministerul Muncii si Justitiei Sociale (MMJS) anunta aprobarea criteriilor de acreditare a agentiilor de intermediere intre cererea si oferta de munca ziliera, venind, astfel, in intampinarea nevoilor zilierilor. Proiectul de Hotarare initiat de MMJS si aprobat de Guvern prevede si procedura de acreditare si notificare, suspendare si retragere a acreditarii, respectiv a dreptului de a presta servicii de intermediere intre cererea si oferta de munca ziliera, dar si obligatiile agentiilor de...» citeste mai departe aici

  • Proiect de hotarare al PMB: Taxele si impozitele urmeaza sa fie majorate incepand cu anul viitor
    • Primaria Muncipiului Bucuresti (PMB) a pus in Transparenta Decizionala un nou Proiect de Hotarare privind stabilirea nivelurilor impozitelor si taxelor locale in Capitala, incepand cu anul 2020. “Proiectul de act normativ prevede o majorare a taxelor si impozitelor cu 4,6%, ca urmare a unei prevederi din Codul Fiscal care permite primariilor sa mareasca taxele locale in functie de inflatia anuala din Romania”, noteaza contabilul.manager.ro. Asadar, potrivit actului legislativ,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016