Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Schimbare sediu social firma: documente de care ai nevoie pentru aceasta procedura

24-Iul-2023
102312
Schimbare sediu social firma: documente de care ai nevoie pentru aceasta procedura

Multi contribuabili sunt nedumeriti cu privire la documentele pe care trebuie sa le depuna atunci cand vor sa schimbe sediul social al unei societati. In acest articol vom vedea care este procedura, dar si ce acte trebuie sa depuneti la organele fiscale, atat in cazul in care vreti sa schimbati sediul social in alt judet dar si daca sediul social este diferit de domiciliul fiscal.

Primul pas pe care trebuie sa il faceti atunci cand vrei sa schimbati sediul social este sa depuneti la Oficiul National al Registrului Comertului in a carui raza teritoriala urmeaza a se stabili domiciliul fiscal, formularul 050 "Cerere de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal al contribuabilului".

Schimbarea sediului social in alt judet: cum se face si acte necesare

Pentru schimbarea sediului social dintr-un judet in alt judet trebuiesc avute in vedere urmatoarele:
- societatea va fi radiata din judetul in care a fost inmatriculata initial si inregistrata pe noul judet;
- se schimba numarul de ordine in Registrul Comertului al firmei (J-ul);
- se schimba certificatul de inregistrare ale firmei dar codul unic de inregistrare(CUI) va ramane acelasi.

Alte obligatii care apar in relatia cu ANAF:


- achizitia unui nou Registru unic de control, de la noul organ fiscal, pentru noul sediu social;
- depunerea, in original, la noul organ fiscal, a Cif-ului de TVA (daca este cazul) impreuna cu declaratia de mentiuni 700, completata cu toate datele noi de identificare ale societatii si cu toate informatiile referitoare la obligatiile vectorului fiscal al acesteia; dupa depunerea CIF-ului de TVA anterior, organul fiscal va emite un nou CIF de TVA (evident, cu acelasi numar), dar cu noile date de identificare ale societatii;
-declararea punctelor de lucru (a sediilor secundare) detinute de societate, la noul organ fiscal (daca este cazul);

Alte consecinte ale modificarii sediului social pot fi urmatoarele:
- modificarea adresei in Revisal dar nu este prevazut un termen pentru acest lucru ideea este ca orice modificare referitoare la salariati ce urmeaza a se face trebuie sa apara cu noua adresa. Deci faceti schimbarea sediului in Revisal si transmiteti-o cel mai tarziu in aceeasi data in care faceti prima mentiune.
- pentru clienti si furnizori puteti sa faceti adrese, cu toate ca pe facturile ce se vor emite dupa schimbarea sediului va figura noul sediu.
- la contractele incheiate ce sunt in derulare trebuie sa faceti acte aditionale cu noua dvs. adresa (la toate contractele nu numai cele intre dvs. si clienti; ex. contracte de inchiriere, de comodat, etc).
- orice avize de functionare trebuie modificate astfel incat sa figureze pe ele datele de identificare actuale ale firmei dvs.
- daca exista masini inregistrate pe firma, trebuiesc modificate certificatele de inmatriculare pe noua adresa si notificat la taxe locale.

Schimbarea sediului social al PFA-urilor- documente necesare

Persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent, altele decat cele prevazute la pct. a) si persoanele fizice care obtin venituri din exercitarea profesiilor liberale depun/prezinta formularul 070 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii liberale, precum si formularul 050 "Cerere de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal al contribuabilului" Formularele sunt insotite de documentele doveditoare ale informatiilor inscrise in acestea.

Cum se face schimbarea sediului social care reprezinta si domiciliu fiscal

Potrivit prevederilor art. 32 alin. (5) din Codul de procedura fiscala, modificarea domiciliului sau sediului social care reprezinta si domiciliu fiscal are ca efect si modificarea de drept a domiciliului fiscal, iar contribuabilul/platitorul nu are obligatia depunerii cererii de modificare a domiciliului fiscal. In acest caz, transferul dosarului fiscal al contribuabilului/platitorului de catre vechiul organ fiscal central catre noul organ fiscal central se face in termen de 15 zile lucratoare de la data inscrierii in registrele in care, potrivit legii, se inregistreaza modificarile privind sediul social/domiciliul. Prin urmare, daca sediul social reprezinta si domiciliu fiscal pentru societate, aceasta nu trebuie sa mai depuna nicio cerere sau declaratie, transferul dosarului fiscal efectuandu-se intre vechiul organ fiscal si noul organ fiscal, in termen de 15 zile lucratoare de la data inscrierii modificarii in registrul ORC.

Ce inseamna domiciliu fiscal in cazul creantelor fiscale administrate de organul fiscal central

ART. 31 Domiciliul fiscal in cazul creantelor fiscale administrate de organul fiscal central

(1) In cazul creantelor fiscale administrate de organul fiscal central, prin domiciliu fiscal se intelege:

a) pentru persoanele fizice, adresa unde isi au domiciliul, potrivit legii, sau adresa unde locuiesc efectiv, in cazul in care aceasta este diferita de domiciliu;

b) pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere, sediul activitatii sau locul unde se desfasoara efectiv activitatea principala;

c) pentru persoanele juridice, sediul social sau locul unde se exercita gestiunea administrativa si conducerea efectiva a afacerilor, in cazul in care acestea nu se realizeaza la sediul social declarat;

d) pentru asocierile si alte entitati fara personalitate juridica, sediul acestora sau locul unde se desfasoara efectiv activitatea principala. (2) Prin adresa unde locuiesc efectiv, in sensul alin. (1) lit. a), se intelege adresa locuintei pe care o persoana o foloseste in mod continuu peste 183 de zile intr-un an calendaristic, intreruperile de pana la 30 de zile nefiind luate in considerare.

Daca sederea are un scop exclusiv de vizita, concediu, tratament sau alte scopuri particulare asemanatoare si nu depaseste perioada unui an, nu se considera adresa unde locuiesc efectiv.

Cine are obligatia modificarii domiciliului fiscal daca acesta este diferit de sediul social

22.1.1.2. In cazul contribuabililor care sunt supusi inregistrarii la organele fiscale Contribuabilii care au obligatia inregistrarii/modificarii domiciliului fiscal, daca acesta este diferit de sediul social/sediu/sediul activitatii sunt:

- asocierile si alte entitati fara personalitate juridica; - persoanele care exercita profesii liberale.

Contribuabilii mentionati mai sus au obligatia inregistrarii/modificarii domiciliului fiscal, potrivit legii, daca acesta este diferit de sediul social/sediu/sediul activitatii, si anume:

 a) daca se solicita inregistrarea domiciliului fiscal la locul unde se exercita gestiunea administrativa si conducerea efectiva a afacerilor/locul unde se desfasoara efectiv activitatea principala, in cazul in care acestea nu se realizeaza la sediul social declarat/sediu sau la locul in care se afla majoritatea activelor, in cazul asocierilor si altor entitati fara personalitate juridica;

b) daca se solicita inregistrarea domiciliului fiscal la locul unde se desfasoara efectiv activitatea principala, in cazul in care aceasta nu se desfasoara la sediul activitatii, in cazul persoanelor care exercita profesii libere;

 c) daca se solicita modificarea domiciliului fiscal, inclusiv in cazul in care se modifica sediul social/sediul/sediul activitatii.

Declaratia 050 schimbare sediu social

Asa cum am amintit mai sus, pentru schimbarea sediului social se va depune Declaratia 050-"Cerere de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal al contribuabilului".

Pentru a vedea declaratia, click AICI>>

Cand NU trebuie depusa Declaratia pentru schimbarea sediului social la Registrul Comertului?

Modificarea domiciliului sau sediului social care reprezinta si domiciliu fiscal are ca efect si modificarea de drept a domiciliului fiscal, iar contribuabilul/platitorul nu are obligatia depunerii cererii de modificare a domiciliului fiscal. In acest caz, transferul dosarului fiscal al contribuabilului/platitorului de catre vechiul organ fiscal central catre noul organ fiscal central se face in termen de 15 zile lucratoare de la data inscrierii in registrele in care, potrivit legii, se inregistreaza modificarile privind sediul social/domiciliul.

Potrivit prevederilor din Instructiunile de completare a D700, Declaratia pentru inregistrarea/modificarea in mediu electronic a mentiunilor ulterioare inregistrarii fiscale, precum si pentru radierea inregistrarii fiscale, denumita in continuare declaratie, se completeaza si se transmite ori de cate ori intervin modificari, ulterior inregistrarii fiscale, in datele declarate de contribuabili/platitori prin declaratia de inregistrare fiscala/declaratia de mentiuni, precum si cu ocazia radierii inregistrarii fiscale.

Declaratia se depune pentru:
- inregistrarea/modificarea domiciliului fiscal al contribuabililor, cu exceptia cazului in care contribuabilii isi modifica domiciliul sau sediul social care reprezinta si domiciliu fiscal, precum si cu exceptia contribuabililor nerezidenti care desfasoara activitate in Romania prin unul sau mai multe sedii permanente, care nominalizeaza, ulterior inregistrarii fiscale, un alt sediu permanent desemnat;

SECTIUNEA A - Date privind inregistrarea/modificarea domiciliului fiscal
-Sectiunea se completeaza:
- de catre contribuabilii care solicita inregistrarea/modificarea domiciliului fiscal, cu exceptia cazului in care contribuabilii isi modifica domiciliul sau sediul social care reprezinta si domiciliu fiscal, precum si cu exceptia contribuabililor nerezidenti care desfasoara activitate in Romania prin unul sau mai multe sedii permanente, care nominalizeaza, ulterior inregistrarii fiscale, un alt sediu permanent desemnat;
- de catre contribuabilii supusi inregistrarii la organele fiscale care solicita modificarea sediului social/sediului/sediului activitatii, dupa caz.

Atentie! In cazul modificarilor intervenite in datele declarate initial si inscrise in certificatul de inregistrare fiscala, noul certificat de inregistrare fiscala va fi eliberat contribuabilului doar dupa depunerea, in original, la organul fiscal competent, a vechiului certificat de inregistrare fiscala, potrivit prevederilor legale, in vigoare. Atat sediul social initial cat si domiciliul fiscal erau aceleasi, iar in acest caz nu ar trebui sa depuneti declaratia.

Insa, in situatia in care in termenul prevazut nu se face modificarea, este bine sa depuna societate D700 pentru modificarea domiciliului fiscal la sediul societatii ( desi nu exista aceasta obligatie, aceasta ar trebui sa se faca de catre organul fiscal).

Ce NU vrea ANAF sa stii? Piruete legale in aspecte fiscale este lucrarea care ar trebui sa se afle pe biroul oricarui intreprinzator, manager, contabil sau director economic din Romania. Deoarece ea dezvaluie in premiera si explica in amanunt niste lucruri mai putin stiute:

-care sunt trucurile folosite de inspectorii Fiscului atunci cand vin in contro
-ce metode de intimidare folosesc acestia
-care sunt modalitatile prin care ii poti “imblanzi” instantaneu
-cum folosesti in favoarea ta ceea ce NU spune legea
-cum poti elimina din start acuzatiile agresive de evaziune fiscala si de spalare de bani (adica la ce e bine sa fii atent)
-ce prevederi ale legislatiei fiscal-contabile lucreaza clar in avantajul tau
-de ce ACUM procesele-verbale de contraventie NU mai beneficiaza de prezumtia de adevar


Detalii AICI>>

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016