
Raportul Special
realizat de specialisti
Incepand cu 1 ianuarie 2017 printre cheltuielile deductibile la determinarea rezultatului fiscal au fost introduse si cheltuielile efectuate pentru organizarea si desfasurarea invatamantului profesional si tehnic, potrivit reglementarilor legale din domeniul educatiei nationale.
Invatamantul profesional si tehnic face parte din sistemul national de invatamant preuniversitar si este reglementat de Legea educatiei nationale nr. 1/2011.
Invatamantul dual, ca parte a invatamantului profesional si tehnic, se organizeaza in unitati de invatamant de stat, particulare sau confesionale in baza unui contract de parteneriat care se incheie intre unul sau mai multi operatori economici sau asociatie/consortiu de operatori economici, unitatea de invatamantul si unitatea administrativ- teritoriala pe raza careia se afla unitatea scolara.
In cazul invatamantului profesional si tehnic finantarea din partea operatorilor economici se realizeaza in baza unui contract de parteneriat incheiat intre unitatea de invatamant, unitatea administrativ-teritoriala pe raza careia se afla unitatea scolara si operatorul sau operatorii economici. Categoriile de cheltuieli pentru operatorii economici, pentru organizarea si desfasurarea invatamantului profesional si tehnic, sunt:
a) cheltuieli cu organizarea procesului de invatamant, si anume: cheltuieli efectuate pentru elevi, precum: burse si premii oferite elevilor, echipamente de lucru/protectie, transport, masa, cazare pe parcursul pregatirii practice la operatorul economic, alte facilitati oferite acestora, respectiv cheltuieli cu securitatea si sanatatea in munca si analize medicale obligatorii (in functie de domeniul de activitate), cheltuieli pentru asigurari de raspundere civila in cazul unor eventuale accidente, daune sau vatamari corporale generate in timpul pregatirii practice la operatorul economic etc., cheltuieli materiale pentru sustinerea activitatilor desfasurate pe parcursul pregatirii practice la operatorul economic, reprezentand rechizite, carti de specialitate, auxiliare didactice, softuri educationale, costuri legate de evaluarea si certificarea elevilor, materii prime si materiale consumabile si alte cheltuieli de acest tip, cheltuieli aferente achizitiei, punerii in functiune si exploatarii mijloacelor fixe utilizate la operatorul economic pe parcursul pregatirii practice a elevilor, cheltuieli aferente salarizarii si pregatirii personalului propriu al operatorilor economici (tutori, formatori) pentru pregatirea practica a elevilor, cheltuieli aferente pregatirii si sprijinirii cadrelor didactice din unitatea de invatamant partenera, precum si sumele platite direct cadrelor didactice in baza unor contracte incheiate in conditiile legii cu operatorul sau operatorii economici pentru alte activitati decat cele prevazute in norma didactica;
Diferente e-TVA Solutii la notificarile ANAF
PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025 - Editie revizuita stick USB
b) cheltuieli de investitii in spatii de invatamant existente sau nou-edificate, precum si in echipamente de natura mijloacelor fixe achizitionate si puse in functiune pentru a fi utilizate in vederea pregatirii elevilor realizate in unitatea de invatamant.
Cheltuielile cu investitiile efectuate pentru organizarea si desfasurarea invatamantului profesional si tehnic precum si cele pentru achizitionarea mijloacelor fixe detinute si utilizate pentru organizarea si desfasurarea invatamantului profesional si tehnic se deduc prin intermediul amortizarii fiscale, conform art. 28 din Codul fiscal.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Spatiu inchiriat si costuri autorizatie ISU. Cum se inregistreaza cheltuielile?Tratament investitii in mijloace fixe. Se pot incadra in categoria de investitii la mijloace fixe si lucrarile de consolidare?Investitii intr-un spatiu inchiriat. Cum se poate deduce valoarea ramasa neamortizata?Titlul II, Capitolul 2, partea IIDezbaterea bugetului a inceput fara ministrul de FinanteUltimele articole
Amenajare spatiu inchiriat. Care este tratamentul fiscal si contabil?Contract de comodat. Cele mai importante aspecte contabile si fiscale!Daianu, BNR, atrage atentia asupra unor potentiale dezavantaje in cazul unei aderari rapide la euroImpozit constructii si imobil inchiriat. Ce obligatii are firma si ce alte taxe se platesc?Amortizarea cheltuielilor cu amenajarea unui spatiu in comodatArticole similare
Noutati Legislatie Fiscala 09-13 iunie 2008Important pentru OPERATORII ECONOMICI. Evitati inscrierea pe lista datornicilor!Vanzare produse sub costul de achizitie. Cum deducem cheltuielile?NOU: Infiintarea si organizarea inspectiei economico-financiareSituatii financiare anuale in 2024. Cine NU are obligatia depunerii bilantului?Ultimele articole
RO e-Transport in 2025. Declararea transporturilor NU se face pe detalii comercialeCasa de marcat. Pana cand trebuie sa depuneti F4109 daca NU folositi aparatul intr-o lunaRaportare contabila semestriala 2025. Trebuie semnata obligatoriu de administrator?Raportari contabile la 30 iunie: ANAF impune noi reguli si sanctiuni de pana la 4.500 leie-Transport 2025. Cand ti se pot CONFISCA bunurile in proportie de 100%Articole similare
Societate in insolventa. Cum gestionam scoaterea din evidenta a datoriilor?Deductibilitatea cheltuielilor privind contractul de comodatReevaluare activ complet amortizatFuziunea prin contopireAnunt ANAF: Deductibilitate amortizare fiscalaUltimele articole
Valoarea de intrare a mijloacelor fixe va fi majorata de la 2.500 lei la 5.000 lei, dupa 9 ani de stagnareTratamentul fiscal-contabil legal al Mijloacelor fixe si noile reguli de Impozitare a Profitului ReinvestitAspecte contabile si fiscale in cazul transferului de active. Analiza cu Irina DumitrescuTrecere de la impozit pe profit la microintreprindere. Tratament cheltuieli cu amortizareaAmortizare fiscala diferita de amortizarea contabila - Deductibilitate. Completare D 101Articole similare
Inchiriere spatiu catre o alta persoana juridica. Ce obligatii declarative are societatea care inchiriaza?Cine depune obligatoriu Declaratia 307?Notarii din Capitala si din cinci judete reduc cu 10% taxele la tranzactiile imobiliareOrdinul 3100/2024. Termenul pentru depunerea raportarilor contabile la 30 iunie 2024Noile produse accizabile in 2014. In ce declaratii se includ?Ultimele articole
Cheltuieli deductibile. Ce cheltuieli pot fi deductibile pentru un PFI in 2025Impozit pe profit. Firmele NU pot trece la impozit micro din 2026, chiar daca indeplinesc conditiileAdministrator firma. In ce conditii poate fi administrator in mai multe microintreprinderiCheltuieli deductibile. In ce conditii pot fi deduse 100% cheltuielile autoImpozit dividende. Repartizare dividende din anii anteriori in august 2025 catre asociati din UEArticole similare
OMFP 3609/2016: Organizarea activitatii de administrare mari contribuabiliFirma nou-infiintata in anul 2017 si conditii microintreprindere. E obligatorie trecerea la impozitul specific?OG 17/2015 a stabilit noile termene pentru casele de marcat electronice din 2016Formularele 010, 091 si 098 se modifica. Ce schimbari aplica ANAF?Aplicarea impozitului specific pentru activitati HORECA. Cum procedeaza firma cu un bar de zi?Ultimele articole
Facturi primite cu intarziere de firme. Cum sunt tratate contabil si fiscal?Pana pe 1 ianuarie 2024 listele contribuabililor vor fi actualizate. ANAF propune noi reguli pentru administrarea firmelorTipuri de impozite: tot ce trebuie sa stii despre impozitele din RomaniaMagazinele mici vor fi OBLIGATE sa introduca POS-uri pentru plata cu cardulAu fost publicate noi formulare utilizate in domeniul colectarii creantelor fiscale (Ordinul 362/2022)Sfaturi de la experti
Intrebare: Daca o microintreprindere depaseste plafonul de 250.000 euro la 30.09.2025, adica are venituri cumulate de 1.258.000 lei la 30.09.2025, trece la impozit pe profit? Ce curs euro se foloseste la calcularea plafonului si in cat timp...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Calcul deduceri fiscale aferente profitului reinvestit
Intrebare: O societate vrea sa aplice scutirea pentru profit reinvestit in T3. Datele sunt urmatoarele:
Investitie activ: 45.929,90 lei
Profit brut (cont 121): 64.502,90 lei
Profit impozabil: 81.596,21 lei
Impozit pe profit: 13.055,39 lei
In...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B
Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma
Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?
[CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA