Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noile modificari pentru formularele privind impozitul pe venit

15-Apr-2016
2528

Va informam ca in Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr.257/6 aprilie 2016, a fost publicat OPANAF nr.1.110/31.03.2016 privind modificarea si completarea OPANAF nr.3.622/2015 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare utilizate in administrarea impozitului pe venit si a contributiilor sociale datorate de persoanele fizice.

Acesta se refera la persoanele fizice care nu isi indeplinesc obligatiile declarative privind veniturile realizate, formularele fiind particularizate pentru impozitul pe venitul persoanei fizice.

Noul Cod de procedura fiscala permite stabilirea din oficiu a unor impozite atunci cand contribuabilul - fie persoana fizica, fie persoana juridica – nu isi indeplineste obligatia declarativa conform art.107 din Codul de procedura fiscala.

Baza impozabila este stabilita prin estimare rezonabila sub rezerva inspectiilor ulterioare, conform art.106 din Codul de procedura fiscala.

Prin acest act normativ sunt modificate si actualizate, conform noilor reglementari fiscale, urmatoarele documente:

· 256 "Decizie de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice”, cod 14.13.02.13/o si "Anexa la Decizia de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice”

· 257 "Decizie de anulare a deciziei de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice”, cod 14.13.02.13/d.d.o

Scadenta impozitelor pentru sumele stabilite din oficiu este determinata in functie de momentul comunicarii deciziei de impunere, astfel:


- daca decizia de impunere este comunicata persoanei fizice in perioada 1 – 15 a lunii curente, impozitul devine scadent pana la data de 5 a lunii urmatoare;
- daca decizia de impunere este comunicata in perioada 16 – 31 a lunii curente, termenul de plata este scadent pana la data de 20 a lunii urmatoare.

In cazul in care contribuabilul isi indeplineste, in termen de maxim 60 de zile de la comunicarea deciziei de impunere, obligatia depunerii declaratiei fiscale, in acest caz se anuleaza decizia de impunere din oficiu, urmand ca impozitele sa se determine conform datelor actualizate de catre contribuabil.

Impotriva ambelor formulare, respectiv a Deciziei de impunere ori a Deciziei de anulare, din oficiu, persoana interesata poate depune contestatie in termen de 45 de zile de la comunicarea actului administrativ fiscal.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016