Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Regim fiscal sediu permanent. Ce etape urmam?

16-Apr-2014
8692
In cazul in care societatea-mama, persoana juridica straina cu activitate in Romania, doreste sa infiinteze un sediu permanent, stabilim contextul legal in care va functiona acesta, daca va trebui inregistrat la Registrul Comertului sau daca va fi suficient ca firma sa declare acest sediu la ANAF si sa aiba salariati pe CUI.

Sediul permanent se inregistreaza mai intai la Registrul Comertului si apoi din punct de vedere fiscal se declara la AFP prin formularul cod 013 cod M.F.P. 14.13.01.10.11/n.s.p, reglementat recent prin OMFP 877/2013 privind aprobarea Procedurii de inregistrare fiscala a contribuabililor nerezidenti care desfasoara activitate in Romania prin unul sau mai multe sedii permanente, precum si a modelului si continutului formularului 013 "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru contribuabilii nerezidenti care desfasoara activitate in Romania prin unul sau mai multe sedii permanente".

Conform art.8 din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, sediul permanent este un loc prin care se desfasoara integral sau partial activitatea unui nerezident, fie direct, fie printr-un agent dependent. Un sediu permanent presupune un loc de conducere, sucursala, birou, fabrica, magazin, atelier, precum si o mina, un put de titei sau gaze, o cariera sau alte locuri de extractie a resurselor naturale, un santier de constructii, un proiect de constructie, ansamblu sau montaj sau activitati de supervizare legate de acestea, numai daca santierul, proiectul sau activitatile dureaza mai mult de 6 luni.

Un sediu permanent nu presupune urmatoarele:

- folosirea unei instalatii numai in scopul depozitarii sau al expunerii produselor ori bunurilor ce apartin nerezidentului;

- mentinerea unui stoc de produse sau bunuri ce apartin unui nerezident numai in scopul de a fi depozitate sau expuse;

- mentinerea unui stoc de produse sau bunuri ce apartin unui nerezident numai in scopul de a fi procesate de catre o alta persoana;

- vanzarea de produse sau bunuri ce apartin unui nerezident, care au fost expuse in cadrul unor expozitii sau targuri fara caracter permanent ori ocazionale, daca produsele ori bunurile sunt vandute nu mai tarziu de o luna dupa incheierea targului sau a expozitiei;

- pastrarea unui loc fix de activitate numai in scopul achizitionarii de produse sau bunuri ori culegerii de informatii pentru un nerezident;

- pastrarea unui loc fix de activitate numai in scopul desfasurarii de activitati cu caracter pregatitor sau auxiliar de catre un nerezident.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Regim fiscal sediu permanent. Ce etape urmam?":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • REMINDER: Termenul de depunere a Declaratiei speciale de TVA pentru trimestrul precedent
    • Potrivit calendarului obligatiilor fiscale pus la dispozitie de ANAF, contribuabilii au luni - 22 iulie 2019 - termenul final pentru depunerea Declaratiei speciale de taxa pe valoarea adaugata pentru trimestrul precedent (sistem VOES). Declaratia speciale de taxa pe valoarea adaugata pentru trimestrul precedent trebuie depusa de urmatoarele categorii de contribuabili: Persoanele impozabile nestabilite in U.E. care presteaza servicii electronice de telecomunicatii, de radiodifuziune si...» citeste mai departe aici

  • Ce venituri pot fi cumulate cu pensia anticipata
    • "O persoana pensionata anticipat partial poate cumula pensia cu venituri obtinute in baza unui contract de administrare intr-o societate? Nu contravine legislatiei in vigoare? Sunt considerate venituri din activitati independente?" Acesta este subiectul pe care il trateaza consilierul nostru juridic in studiu de caz de astazi. Raspunsul specialistului Legea 263/2010 privind sistemul unitare de pensii publice nu reglementeaza cumulul pensiei anticipate cu referire la fiecare categorie de...» citeste mai departe aici

  • Fermierii pot obtine 15.000 de euro de la stat. AFIR arata care sunt conditiile. Ghidul solicitantului
    • Agentia pentru Finantarea Investitiilor Rurale (AFIR) lanseaza, luni - 22 iunie, sesiunea de primire a solicitarilor de finantare pentru dezvoltarea fermelor mici, prin submasura 6.3 din Programul National de Dezvoltare Rurala 2014 – 2020 (PNDR 2020). Prin aceasta masura se pot accesa fonduri in valoare fixa de 15.000 de euro, complet nerambursabili. Fermierii care doresc finantare de la stat 100% nerambursabila, in valoare de 15.000 de euro, trebuie sa depuna solicitarile on-line pe...» citeste mai departe aici

  • Guvernul modifica Normele de acordare a biletelor de transport gratuit pentru persoanele cu handicap
    • Guvernul a aprobat, in sedinta de miercuri - 17 iulie, o hotarare potrivit careia biletele de calatorie gratuita pentru persoanele cu handicap pot fi ridicate si distribuite acestora si de organizatiile neguvernamentale care le protejeaza si promoveaza drepturile. Mai exact, este vorba de o hotarare pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind modalitatea de acordare a drepturilor la transport interurban gratuit persoanelor cu handicap, aprobate prin HG nr. 1017/2018. Astfel,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016