Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Varsaminte pentru persoane cu handicap neincadrate. Cum procedam in ce priveste TVA-ul si Declaratia 100?

11-Nov-2015
13799

In cele ce urmeaza, stabilim cum se calculeaza fondul pentru persoane cu handicap neincadrate in conditiile in care societatea are un numar total de salariati de 63 persoane dintre care o persoana cu handicap. In luna octombrie au fost achizitionate de la o unitate specializata produse in valoare totala de 977 lei (TVA inclusa).

In cazul in care sunt achizitionate produse, in suma mai mare decat suma datorata, ce se intampla cu diferenta? Se reporteaza pentru luna urmatoare? Se depun la Fisc documentatii? Cum se completeaza in declaratia 100 aceasta deducere? Suma de bani folosita pentru achizitii se ia in calcul cu valoarea TVA? Societatea este neplatitoare de TVA.

Conform art. 6 din Instructiunile pentru aplicarea art. 78 din Legea 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, in situatia in care operatorul economic achizitioneaza produse sau servicii de la unitati protejate autorizate potrivit legii, pe baza de parteneriat, in suma mai mare decat suma datorata bugetului de stat in luna respectiva, operatorul economic nu datoreaza nicio suma bugetului de stat, iar diferenta in plus se reporteaza in luna urmatoare, in sensul diminuarii de plata.

Asadar, daca societatea achizitioneaza produse de la unitati protejate in suma mai mare decat suma datorata bugetului de stat in luna respectiva, aceasta nu datoreaza nicio suma bugetului de stat, iar diferenta in plus se reporteaza in luna urmatoare, in sensul diminuarii de plata.

In ceea ce priveste modalitatea de declarare, societatea va proceda conform dispozitiilor cuprinse in Instructiunile de completare a formularului 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat" (Anexa 8 la OANAF 101/2008 privind aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor, taxelor si contributiilor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa) respectiv:

3.1.6. In cazul in care autoritatile si institutiile publice, persoanele juridice, publice sau private au optat pentru achizitionarea de produse ori servicii realizate prin propria activitate a persoanelor cu handicap angajate in unitatile protejate autorizate, pe baza de parteneriat, pentru obligatia prevazuta la pozitia 24 "Varsaminte de la persoane juridice pentru persoanele cu handicap neincadrate" din

Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat, prevazut in anexa nr. 15 la ordin, formularul se completeaza dupa cum urmeaza:

- in situatia in care valoarea achizitiilor este in suma echivalenta cu suma datorata la bugetul de stat, in conditiile prevazute la art. 78 alin. (3) lit. a) din Legea nr. 448/2006, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in luna de raportare nu exista obligatia declararii pozitiei 24 "Varsaminte de la persoanele juridice pentru persoanele cu handicap neincadrate" din Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat, prevazut in anexa nr. 15 la ordin;

- in situatia in care valoarea achizitiilor este mai mica decat echivalentul sumei datorate la bugetul de stat, in conditiile prevazute la art. 78 alin. (3) lit. a) din Legea nr. 448/2006, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in luna de raportare, la pozitia 24 "Varsaminte de la persoanele juridice pentru persoanele cu handicap neincadrate" din Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat, prevazut in anexa nr. 15 la ordin, se declara diferenta dintre echivalentul sumei datorate bugetului de stat si valoarea produselor si serviciilor achizitionate;

- in situatia in care valoarea achizitiilor este mai mare decat echivalentul sumei datorate la bugetul de stat, in conditiile prevazute la art. 78 alin. (3) lit. a) din Legea nr. 448/2006, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pozitia 24 "Varsaminte de la persoanele juridice pentru persoanele cu handicap neincadrate" din Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat, prevazut in anexa nr. 15 la ordin, nu se declara in luna de raportare, iar diferenta de sume se reporteaza in lunile urmatoare prin diminuarea obligatiei de plata.

Valoarea luata in calcul este valoarea achizitiilor fara TVA.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Rodica Mantescu - Consilier juridic

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016