Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Zoom fiscal: Justificarea utilizarii vehiculului. Transportul la si de la locul de munca. Cum deducem cheltuielile?

06-Sep-2016
2363

In analiza de mai jos, avem cazul unei societati care deduce integral cheltuiala cu combustibilul pentru autoturisme la agentii de vanzari. Salariatii au incheiat contract de inchiriere cu societatea. Vom vedea daca aceasta cheltuiala se deduce in baza contractului de inchiriere si daca pentru salariatii care nu au contracte de inchiriere se poate deduce cheltuiala cu combustibilul daca folosesc masina de acasa pana la serviciu precum cheltuielile efectuate pentru transportul salariatilor la si de la locul de munca.

Iata raspunsul specialistului:

Justificarea utilizarii vehiculelor, in sensul acordarii deductibilitatii integrale la calculul rezultatului fiscal, se efectueaza pe baza documentelor financiar-contabile si prin intocmirea foii de parcurs care trebuie sa cuprinda cel putin urmatoarele informatii: categoria de vehicul utilizat, scopul si locul deplasarii, kilometrii parcursi, norma proprie de consum carburant pe kilometru parcurs. Potrivit pct. 16 din Normele metodologice pentru aplicarea art. 25 alin. (3) lit. l) din Codul fiscal coroborat cu pct. 68 din Normele metodologice pentru aplicarea art. 298 din Codul fiscal, sunt vizate atat vehiculele aflate in proprietatea cat si in folosinta persoanei impozabile. In acest sens folosinta venihiculelor poate fi intr-adevar justificata si printr-un contract de inchiriere.

In raport cu cheltuielile aferente transportului la si de la locul de munca efectuat cu vehiculele care nu se afla in proprietate sau folosinta societatii, in masura in care in contractul de munca aplicabil se prevede posibilitatea suportarii contravaloarii transportului la si de la locul de munca al salariatului, aceasta va reprezenta venit neimpozabil, potrivit art. 76 alin. (4) lit. a) din Codul fiscal, astfel cum este prevazut in contractul de munca. Este asadar important ca beneficiul acordat de angajator sa fie inclus in prevederile contractului individual de munca, respectiv a contractului colectiv de munca, pentru aplicarea acestui tratament fiscal si, acesta sa respecte destinatia prevazuta de art. 76 alin. (4) lit. a) din Codul fiscal.

Din punct de vedere al impozitului pe profit, potrivit art. 25 alin. (2) din Codul fiscal, cheltuielile cu salariile si cele asimilate salariilor astfel cum sunt definite potrivit Titlului IV sunt cheltuieli deductibile pentru determinarea rezultatului fiscal, cu exceptia celor cu deductibilitate limitata si a celor nedeductibile reglementate la alin. (3) si (4) al aceluiasi articol. In acest sens, potrivit art. 25 alin. (3) lit. b) pct. 4 din Codul fiscal, intra in categoria cheltuielilor sociale deductibile in limita unei cote de pana la 5%, aplicata asupra valorii cheltuielilor cu salariile personalului, potrivit Codului muncii acele cheltuieli cu caracter social efectuate in baza contractului colectiv de munca sau a unui regulament intern.

Asa cum se precizeaza si la pct. 15 alin. (1) din Normele metodologice pentru aplicarea acestui articol, cheltuielile efectuate in baza contractului colectiv de munca, ce intra sub incidenta prevederilor art. 25 alin. (3) lit. b) din Codul fiscal, sunt cheltuielile de natura sociala stabilite in cadrul contractelor colective de munca la nivel national, de ramura, grup de unitati si unitati, altele decat cele mentionate in mod expres in cadrul art. 25 alin. (3) lit. b) din Codul fiscal. Asadar chiar daca sunt stabilite potrivit contractelor colective de munca, relevant pentru calificare unei cheltuieli drept deductibile in limita unei cote de pana la 5% este caracterul social al cheltuielii efectuate de angajator si prevazute in contractul colectiv de munca.



Din acest punct de vedere, avand in vedere si natura celorlalte cheltuieli incluse in categoria celor sociale prevazute la pct. 1 – 3 de la art. 25 alin. (3) lit. b) din Codul fiscal, consideram cheltuielile cu transportul la si de la locul de munca a salariatilor, ca putand fi incadrate drept cheltuieli sociale deductibile limitat in masura in care efectuarea lor se realizeaza in baza contractului colectiv de munca sau a unui regulament intern.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dani Cucu - Consultant fiscal, director al societatii de consultanta. Global Tax Management S.R.L.

 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Zoom fiscal: Justificarea utilizarii vehiculului. Transportul la si de la locul de munca. Cum deducem cheltuielile?":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Atentie, contabili! Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Cheltuieli de constituire: ce sunt, cum le inregistram si studii de caz

    • In acest articol vom discuta despre cheltuielile de constituire. Vom vedea ce sunt acestea, cum le inregistram in contabilitate, dar si cateva studii de caz utile contribuabililor. Ce sunt cheltuielile de constituire Cheltuielile de constituire sunt cheltuielile ocazionate de infiintarea sau dezvoltarea unei entitati (taxe si alte cheltuieli de inscriere si inmatriculare, cheltuieli privind emisiunea si vanzarea de actiuni si obligatiuni, precum si alte cheltuieli de aceasta natura, legate...» citeste mai departe aici

  • Bon fiscal pierdut. Studiu de caz util pentru pentru contabili

    • O societate de constructii a achizitionat niste materiale cu factura in data de 05.10.2023, achitata cash (valoare de 175 lei). De la acest furnizor se cumpara frecvent cu plata la termen, prin ordin de plata. La o verificare a fisei partener, s-a descoperit diferenta dintre solduri, reprezentata de factura din 05.10.2023, al carei bon fiscal s-a pierdut. Se poate inregistra plata acestei facturi, facuta cash de catre adiministrator, desi, nu mai avem bonul fiscal? Care este inregistrarea...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare. Monografii si studii de caz utile

    • In acest articol vom prezenta cateva monografii contabile si studii de caz utile pentru dividendele interimare. Dividende interimare. Se mai calculeaza acestea daca firma va fi lichidata? Speta 1 Societatea are la 31.03.2024 profit. Intentionam sa demaram procedura de inchidere a firmei - lichidare/dizolvare. Cu acest profit de la 31.03.2024 ce facem? Suntem obligati sa facem bilant interimar si sa-l repartizam pe dividende si abia dupa facem si bilantul pentru etapa intai a lichidarii...» citeste mai departe aici

  • Situatii semestriale 2024. Cine NU va intocmi raportari contabile la 30 iunie 2024

    • De curand a fost aprobat sistemul de raportari contabile la 30 iunie 2024 prin Ordinul 3100/2024. Situatiile semestriale vor a fi depuse la unitatile teritoriale ale Finantelor pana cel mai tarziu la data de 19 august 2024. Cine nu are aceasta obligatie? Cine NU depune raportari contabile la 30 iunie 2024 Conform Referatului de aprobare, entitatile care nu au desfasurat activitate de la data infiintarii pana la 30 iunie 2024, cele care in tot semestrul I al anului 2024 s-au aflat in...» citeste mai departe aici

  • Microintreprindere in 2024. Daca bilantul a fost depus cu intarziere, firma va trece la impozit pe profit?

    • Societatea este platitoare de impozit pe microintreprindere de la infintare (2019) pana in prezent, dar am depus bilantul cu intarziere 02.06.2024, va trece la plata impozitului pe profit? Microintreprinderi si depunerea bilntului cu intarziere – raspunsul specialistului: Incepand cu data de 01.01.2024, potrivit OUG nr. 115/2023, se introduce o noua litera, lit. i), cu urmatorul cuprins: 1. a depus in termen situatiile financiare anuale, daca are aceasta obligatie potrivit legii. Pentru a...» citeste mai departe aici

  • Controalele antifrauda continua! Ce operatori economici sunt in vizorul autoritatilor

    • Operatorii economici din zona Garii de Nord Bucuresti sunt in vizorul autoritatilor! Au fost efectuate controale antifrauda la acesti comercianti in cursul zilei de 19 iulie 2024. Directia generala antifrauda fiscala (DGAF) evalueaza sistematic riscul fiscal din zonele comerciale in care nivelul de conformare a contribuabililor la respectarea legislatiei fiscale este unul redus si organizeaza actiuni operative in vederea descoperirii si sanctionarii abaterilor de la prevederile legale....» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016