Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Acordare stimulente la inchirierea unei cladiri. Recunoasterea veniturilor in contabilitate. Care e monografia contabila?

01-Apr-2016
1889

In analiza urmatoare, avem o cladire cu cinci etaje care se inchiriaza unei singure firme. In fiecare an, in luna mai prin contract, proprietarul acorda chirie gratuita o luna (etajul cinci). Vom vedea cum se inscrie in contabilitate acest aspect si daca se inregistreaza ca o reducere comerciala sau venitul ca pentru o luna intreaga si in contrapartida o cheltuiala nedeductibila cu suma chiriei pe etajul in cauza.



Potrivit pct. 223 alin. 1 din Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, aprobate prin O.M.F.P. nr. 1.802/2014 locatorul trebuie sa recunoasca valoarea agregata a costului stimulentelor drept o diminuare a venitului din leasing pe durata contractului de leasing, pe o baza liniara, cu exceptia cazului in care o alta baza sistematica este reprezentativa pentru esalonarea in timp a beneficiului activului in sistem de leasing. Aceste prevederi referitoare la suportarea liniara a cheltuielilor pe durata contractului se aplica si in cazul stimulentelor acordate cu ocazia incheierii de contracte de inchiriere sau de alte contracte care presupun acordarea de stimulente pentru atragerea chiriasilor, dupa cum se precizeaza la pct. 224 din reglementari.

Prin urmare, societatea va recunoaste cedarea gratuita a folosintei etajului din luna mai drept stimulent acordat chiriasului pentru incheierea/prelungirea contractului, prin diminuarea corespunzatoare a veniturilor anuale din inchiriere din lunile ianuarie-aprilie si iunie-decembrie.

Spre exemplu, daca chiria lunara este de 14.400 lei (eventual, plus TVA, daca societatea a optat pentru taxarea operatiunilor de inchiriere) pentru anul 2016 societatea va obtine un venit anual de 14.400 lei x 11 luni = 158.400 lei si va inregistra lunar venituri din inchiriere in suma de 158.400 lei : 12 luni = 13.200 lei, inclusiv in luna mai 2016.

Inregistrari contabile lunare (excludem din discutie TVA-ul, care se contabilizeaza pe masura facturarii):

- in lunile ianuarie-aprilie
4111 "Clienti" = % 14.400 lei

Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Vezi detalii

706 "Venituri din redevente, locatii de gestiune si chirii" 13.200 lei
472 "Venituri inregistrare in avans" 1.200 lei

- in luna mai
472 "Venituri inregistrare in avans" = 706 "Venituri din redevente, locatii de gestiune si chirii" 4.800 lei (1.200 lei x 4 luni)
418 "Clienti – facturi de intocmit" = 706 "Venituri din redevente, locatii de gestiune si chirii" 8.400 lei (1.200 lei x 7 luni)

- in lunile iunie-decembrie
4111 "Clienti" = % 14.400 lei
706 "Venituri din redevente, locatii de gestiune si chirii" 13.200 lei
418 "Clienti – facturi de intocmit" 1.200 lei.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Acordare stimulente la inchirierea unei cladiri. Recunoasterea veniturilor in contabilitate. Care e monografia contabila?":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Cheltuieli cu transportul personalului intre puncte de lucru. Ce putem deduce?
    • Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este baza legala si ce documente trebuie intocmite (contract comodat, decont cheltuieli, foi de parcurs etc.) in cazul decontarii/deplasarii angajatilor de la un punct de lucru al societatii la alt punct de lucru pentru desfasurarea sarcinilor de serviciu: 1. cu mijlocele de transport in comun 2. cu masina personala a angajatului. Vom stabili daca sunt deductibile aceste cheltuieli la calculul impozitului pe profit. Iata raspunsul specialistului: Permisele de...» citeste mai departe aici

  • Dragnea anunta ca punctul de pensie va creste cu 10% si ca pilonul II de pensii va fi optional
    • Presedintele PSD, Liviu Dragnea, a declarat miercuri, ca punctul de pensie va creste cu 10% de anul viitor, asa cum este prevazut in programul de guvernare, insa prevederile Legii pensiilor nu vor fi incluse in bugetul de stat pe 2018. Totodata, liderul ALDE, Calin Popescu Tariceanu a anuntat, dupa sedinta coalitiei de guvernare, ca Legea pensiilor va fi amanata pentru anul viitor, precizand ca aceasta decizie s-a luat "cu grija", informeaza Mediafax. Acesta a completat si cu privire la Split...» citeste mai departe aici

  • Apel BNS catre Guvern pentru a renunta la transferul contributiilor sociale integral in sarcina salariatilor
    • BNS face apel la Guvernul Romaniei sa renunte la implementarea masurii de reducere a costului cu forta de munca al angajatorului, prin transferul contributiilor sociale integral in sarcina salariatilor, in special avand in vedere faptul ca deja a luat astfel de decizii de incalcare a propriului Program de Guvernare in favoarea capitalului. Prezentam anexat prezentului comunicat un set de 10 motive pentru a sustine o astfel de decizie. Ne aratam deplina disponibilitate pentru a identifica un set...» citeste mai departe aici

  • Vor fi infiintate agentiile de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera
    • Guvernul a aprobat infiintarea agentiilor de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera. Aceste structuri vor fi acreditate de catre Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM), prin agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, care faciliteaza punerea in legatura a beneficiarilor de lucrari cu zilieri, in vederea stabilirii de raporturi de munca. Infiintarea agentiilor de mediere face parte din masurile prevazute in Programul de Guvernare 2017-2020, la sectiunea...» citeste mai departe aici

  • Plata titlurilor executorii datorate profesorilor ar putea fi esalonata pe urmatorii 5 ani
    • Plata drepturilor salariale castigate in instanta de catre personalul din invatamant ar putea fi esalonata pe urmatorii 5 ani, asa cum se prevede intr-un nou proiect semnat de premierul Mihai Tudose, presedintele Camerei, Liviu Dragnea, ministrul Educatiei, Liviu Pop, si vicepremierul Marcel Ciolacu. Conform Zf.ro, proiectul de Lege privind finantarea unor masuri in domeniul invatamantului prevede ca "incepand cu anul 2018, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerul Apararii Nationale, se...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"