Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cod TVA anulat si deducere TVA din facturi emise inainte de anulare. Cum procedam?

02-Aug-2016
4926

In randurile de mai jos, avem ca subiect o firma cu mai multe facturi emise in anul 2015 de la un furnizor si care sunt neplatite. Acest furnizor era platitor de TVA la incasare pana in luna martie 2016 cand i-a fost retras codul de TVA. In aceasta perioada (martie 2016-prezent) s-au facut anumite plati catre acest furnizor si s-a dedus TVA aferent nestiind de anularea codului de TVA.

Vom stabili daca firma poate deduce TVA pentru aceste sume platite in perioada martie-iulie 2016 avand in vedere ca facturile au fost emise in 2015 (perioada in care furnizorul avea un cod valid de TVA), dar plata se realizeaza acum (perioada in care codul de TVA este anulat).

Potrivit art. 11 alin. (9) din Legea 227/2015 privind Codul fiscal:

"Beneficiarii care achizitioneaza bunuri si/sau servicii de la persoane impozabile stabilite in Romania, carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA conform prevederilor art. 316 alin. (11) lit. b) - e) si lit. h) si au fost inscrisi in Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA conform art. 316 a fost anulata, nu beneficiaza de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor respective, cu exceptia achizitiilor de bunuri efectuate in cadrul procedurii de executare silita si/sau a achizitiilor de bunuri de la persoane impozabile aflate in procedura falimentului potrivit Legii nr. 85/2014".

Asadar, beneficiarii care achizitioneaza bunuri sau servicii de la o persoana impozabila careia i s-a anulat codul de inregistrare in scopuri de TVA nu beneficiaza de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor efectuate in perioada in care a fost anulat codul de inregistrare in scopuri de TVA al furnizorului.

Avand in vedere ca facturile la care faceti referire au fost emise de furnizor in perioada de valabilitate a codului de inregistrare in scopuri de TVA, rezulta ca beneficiati de dreptul de deducere a TVA din aceste facturi, intrucat ati efectuat achizitii de la un furnizor care avea codul valabil de TVA la momentul efectuarii acestora.

In opinia noastra, depunerea declaratiei 088 nu este urmata neaparat de o inspectie fiscala, ci numai daca organul fiscal o considera necesara .


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Ionut Jinga - consultant fiscal

 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici