Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

OMFP 2403/2016 modifica normele pentru completarea ordinelor de plata la Trezorerie

13-Oct-2016
3635

Redam mai jos OMFP 2403/2016 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind informatiile obligatorii care se inscriu in ordinele de plata pentru Trezoreria Statului prin care contribuabilii persoane fizice efectueaza plati catre bugetele componente ale bugetului general consolidat prin contul tranzitoriu deschis pe numele Ministerului Finantelor Publice si informatiile cuprinse in mesajul electronic de plati care se transmite in sistem informatic de catre institutiile de credit initiatoare, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.801/2011.

In temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotarârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:

ART. I

Normele metodologice privind informatiile obligatorii care se inscriu in ordinele de plata pentru Trezoreria Statului prin care contribuabilii persoane fizice efectueaza plati catre bugetele componente ale bugetului general consolidat prin contul tranzitoriu deschis pe numele Ministerului Finantelor Publice si informatiile cuprinse in mesajul electronic de plati care se transmite in sistem informatic de catre institutiile de credit initiatoare, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr.1.801/2011, publicat in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 238 din 5 aprilie 2011, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La punctul 1.2, dupa litera e) se introduc trei noi litere, literele f) - h), cu urmatorul cuprins:
"f) extras de cont - document intocmit de institutia de credit in format detaliat sau in format agregat, in cadrul caruia se regasesc informatii privind incasarile si platile efectuate la nivelul contului tranzitoriu intr-o anumita zi;

g) extras de cont in format agregat - document ce contine minim urmatoarele elemente: sold initial, total rulaje debitoare, total rulaje creditoare, sold final;

h) extras de cont in format detaliat - document care contine, in plus fata de elementele unui extras de cont in format agregat, detalierea tuturor operatiunilor realizate in cursul unei zile la nivelul contului tranzitoriu."

2. La punctul 2.4, alineatul (3) se abroga.


3. Punctul 3.3 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"3.3. Pentru operatiunile de plati efectuate prin contul tranzitoriu, momentul platii este cel prevazut la art. 163 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel cum aceasta informatie este transmisa Ministerului Finantelor Publice prin mesajul electronic de plati de catre institutia de credit initiatoare."

4. Dupa punctul 5.3 se introduc doua noi puncte, punctele 5.3^1 si 5.3^2, cu urmatorul cuprins:

"5.3^1. Extrasele de cont, indiferent de formatul utilizat - format agregat sau format detaliat – se verifica de Ministerul Finantelor Publice din punctul de vedere al corespondentei intre totalul rulajului creditor si suma virata in contul curent general al Trezoreriei Statului, respectiv totalul sumelor incluse in cadrul fisierului electronic de plati.

5.3^2. Pentru zilele nelucratoare institutia de credit va transmite, in prima zi lucratoare urmatoare, concomitent cu transferul sumelor colectate la nivelul contului tranzitoriu in zilele nelucratoare, fisiere electronice de plati si extrase de cont intocmite distinct pentru fiecare zi nelucratoare."

5. in anexa nr. 1, la subpunctul 3.1, literele c) si e) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

"c) de a asigura transferul in ziua z+1 lucratoare in contul MFP deschis la trezoreria operativa centrala, cu cod IBAN ........, a sumelor colectate in contul tranzitoriu in ziua lucratoare anterioara, inclusiv a sumelor colectate in zilele nelucratoare anterioare, daca este cazul, pe baza de ordin de plata care se deconteaza prin Societatea Nationala de Transfer de Fonduri si Decontari - TRANSFOND -
S.A.;
..........................................................................
e) de a transmite zilnic MFP in sistem informatic extrasul contului tranzitoriu aferent zilei pentru care se face transferul. Pentru zilele nelucratoare institutia de credit va transmite in prima zi lucratoare urmatoare, concomitent cu transferul sumelor colectate la nivelul contului tranzitoriu in zilele nelucratoare, fisiere electronice de plati si extrase de cont intocmite distinct pentru fiecare zi nelucratoare. La finele fiecarei luni, extrasele de cont transmise zilnic in sistem informatic vor fi eliberate si pe suport hârtie, semnate de persoanele autorizate, sau in sistem informatic, semnate electronic cu semnatura calificata;".

ART. II
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al României, Partea I .
p. Ministrul finantelor publice,
Daniela Pescaru,
secretar de stat
Bucuresti, 6 octombrie 2016.
Nr. 2.403.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici