Analiza urmatoare are la baza situatia in care o societate detine si magazine de desfacere cu amanuntul a produselor, iar sumele incasate se colecteaza zilnic de catre o banca. La unul dintre magazine, banii se predau zilnic in casieria societatii. Are aceasta firma obligatia de a tine registru de casa in fiecare magazin?
Conform Normelor specifice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile din anexa nr. 3 la OMEF 3512/2008 privind documentele financiar-contabile, formularul "Registru de casa" (cod 14-4-7A si cod 14-4-7bA) se intocmeste de catre persoanele care au calitatea de casier, pe baza actelor justficative de incasari si plati.
Calitatea de casier presupune existenta unei persoane/salariat care sa aiba ca atributii in fisa postului efectuarea de operatiuni de incasari si plati in numerar conform Decretului 209/1976
privind Regulamentul operatiunilor de casa, chiar daca aceste atributii n-ar fi exclusive. Acest Regulament nu prevede obligativitatea organizarii casieriei si, implicit a registrului de casa, pentru fiecare punct de lucru, acest lucru urmand a fi stabilit de fiecare entitate conform propriilor regulamente interne de organizare si functionare, in functie de volumul, specificul si complexitatea activitatii.
In principiu, daca la punctele de lucru/magazine se efectueaza si alte operatiuni in afara incasarilor pentru vanzari pe baza bonurilor fiscale (de genul, plati ale unor furnizori din incasarile magazinelor, acordarea de avansuri spre decontare, incasarea diverse etc.) este indicat sa se organizeze casierie si sa tina registru de casa pe fiecare magazin, unul din salariatii de la punctul de lucru primind si atributii de casier.
Insa, in cazul prezentat, in conditiile in care numerarul din incasari se depune fie direct in contul bancar, fie la casieria societatii, fara a exista alte operatiuni in numerar nu este nevoie de organizarea casieriei la fiecare magazine.
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Diferente e-TVA Solutii la notificarile ANAF
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa, economist
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Contribuabil mijlociu. Cum procedam la inregistrarea fiscala a sediului secundar cu obligatii de plata?SOCIETATE in insolventa. Cum gestionam scoaterea din evidenta a datoriilor?Transport GRATUIT pentru elevii din Bucuresti! Conditiile STBClienti incerti. Se poate ajusta TVA-ul?Fuziune prin absorbtie. Modalitatea de recuperare a pierderilor fiscaleUltimele articole
Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.BLichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firmaImpozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabileRegistru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?Mijloace fixe neutilizate. Amortizarea lor este sau nu deductibila?Articole similare
Emitere bon fiscal si vanzare catre persoane fizice. Cand utilizam obligatoriu casa de marcat?Marile retele de MAGAZINE vor TVA mai mic inainte de 2016!Studiu de caz: In ce conditii de prestari servicii aferente unui ONG pot fi emise facturi si chitante?Ciolacu renunta la plafonarea platilor cash, dar NU ii uita pe evazionisti: Voi veni peste voi!Este OFICIAL, conform legii 317/2024! La platile cu cardul NU mai este obligatorie emiterea bonului fiscalUltimele articole
Case de marcat electronice. Noutati fiscale care se aplica in 2025Clarificare: Bonurile fiscale vor fi emise la platile cu cardul, insa nu mai exista obligatia imprimarii lorPlafoane incasari si plati in numerar 2025. Care sunt amenzile pentru nerespectarea legiiCe se intampla cu stocul de marfa la inchiderea unei societati. Studii de caz utileParticularitati contabile si studii de caz utile pentru MAGAZINEle onlineArticole similare
Cum se pot inregistra bonurile fiscale in registrul de casa?Magazin vanzare cu amanuntul. Bani ramasi in casa. Cum se procedeaza?Contabilitate ONG fara casier. Cum se fac inregistrarile de cheltuieli?Declaratia 394: Raportare incasari din activitati exceptate de la obligatia utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscaleDefectiuni ale casei de marcat fiscale. Cum tinem evidenta operatiunilor?Ultimele articole
Registrul de casa. PFA-urile si II-urile au obligatia completarii lui?PFA in 2023. In contextul adoptarii Legii 296/2023, trebuie intocmit REGISTRU DE CASA si pentru PFA-uri?Plafon plati numerar 2023: Care este plafonul de casa pentru o societate cu mai multe casierii?Diminuarea soldului din registrul de casa. Reglementari si studiu de caz practic5 lucruri de care afacerea ta are nevoie ca sa sa poti face comert ambulantArticole similare
Inregistrare in contabilitate pentru facturile aferente anilor precedenti. Declarare TVATVA la refacturarea utilitatilorStudiu de caz: Casa de expeditie si valuta in numerar. Cum se fac incasari?Ce rezolvari exista pentru facturile primite de la FURNIZORI inactivi?RO e-Transport: Cine are obligatia declararii in sistem de la 1 iulie 2022 (OUG 41/2022)Ultimele articole
Facturi lipsa din RO e-Factura. Ce sa faci daca nu ajung la timpLimita plati numerar. Cum se face raportarea platilor numerar catre clienti in D406 SAF-TBugetul unui startup: Cum sa il gestionezi eficient in primul an de activitateCresterea profitabilitatii in servicii: 4 Puncte cheie de optimizare prin digitalizareCe greseli fiscale frecvente apar in perioade de crestere accelerataArticole similare
Activitate desfasurata in locuri de munca diferite ale angajatorului. Cum completam corect Declaratia 112?Plafon plati numerar 2023. Plafoane in cazul societatilor cu mai multe casierii, aprobate prin OUG 115/2023Microintreprindere si declaratia pe propria raspundere. Cum stabilim corect cota de impozitare?Fuziune sucursala cu o alta societate din RomaniaCodul CAEN Rev3. Procedura de actualizare a codurilor pentru sediul social si punctele de lucruUltimele articole
Impozit pe salarii. Unde se plateste impozitul pe salariu in cazul sediului secundarCasa de marcat. Pana cand trebuie sa depuneti F4109 daca NU folositi aparatul intr-o lunaDeschidere PUNCT DE LUCRU firma. Etape si acte necesareInchidere PUNCT DE LUCRU. Legislatie si acte necesareAutorizare cod CAEN. Acte necesare si proceduraSfaturi de la experti
Intrebare: Daca o microintreprindere depaseste plafonul de 250.000 euro la 30.09.2025, adica are venituri cumulate de 1.258.000 lei la 30.09.2025, trece la impozit pe profit? Ce curs euro se foloseste la calcularea plafonului si in cat timp...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Calcul deduceri fiscale aferente profitului reinvestit
Intrebare: O societate vrea sa aplice scutirea pentru profit reinvestit in T3. Datele sunt urmatoarele:
Investitie activ: 45.929,90 lei
Profit brut (cont 121): 64.502,90 lei
Profit impozabil: 81.596,21 lei
Impozit pe profit: 13.055,39 lei
In...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA