Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Societate in faliment. Ce obligatii implica declararea destinatiei unei cladiri la DITL?

08-Feb-2016
4540

In analiza de mai jos, discutam despre o societate comerciala aflata in faliment care detine in patrimoniu un apartament achizitionat pentru sediu de firma. Fiind in faliment acesta este scos la vanzare. Vom stabili daca se poate declara apartamentul drept cladire rezidentiala pentru a plati un impozit mai mic pentru 2016, precum si care sunt formalitatile de indeplinit pentru a recunoaste in bilantul contabil la 31.12.2015 apartamentul drept cladire rezidentiala. De asemenea, vom vedea ce alte implicatii fiscale ar avea recunoasterea si declararea apartamentului drept cladire rezidentiala.

Potrivit prevederilor art.460 alin (1) si alin (2) din Codul fiscal:

- pentru cladirile rezidentiale aflate in proprietatea sau detinute de persoanele juridice, impozitul/taxa pe cladiri se calculeaza prin aplicarea unei cote cuprinse intre 0,08%-0,2% asupra valorii impozabile a cladirii.

- pentru cladirile nerezidentiale aflate in proprietatea sau detinute de persoanele juridice, impozitul/taxa pe cladiri se calculeaza prin aplicarea unei cote cuprinse intre 0,2%-1,3%, inclusiv, asupra valorii impozabile a cladirii.

Potrivit art.460 alin (5) , pentru stabilirea impozitului/taxei pe cladiri, valoarea impozabila a cladirilor aflate in proprietatea persoanelor juridice este valoarea de la 31 decembrie a anului anterior celui pentru care se datoreaza impozitul/taxa si poate fi:

a) ultima valoare impozabila inregistrata in evidentele organului fiscal;
b) valoarea rezultata dintr-un raport de evaluare intocmit de un evaluator autorizat in conformitate cu standardele de evaluare a bunurilor aflate in vigoare la data evaluarii;

Valoarea impozabila a cladirii se actualizeaza o data la 3 ani pe baza unui raport de evaluare a cladirii intocmit de un evaluator autorizat in conformitate cu standardele de evaluare a bunurilor aflate in vigoare la data evaluarii, depus la organul fiscal local pana la primul termen de plata din anul de referinta potrivit alin (6) iar potrivit alin. (8) in cazul in care proprietarul cladirii nu a actualizat valoarea impozabila a cladirii in ultimii 3 ani anteriori anului de referinta, cota impozitului/taxei pe cladiri este 5%.

Presupun ca cladirea respectiva este inregistrata in categoria imobilizarilor corporale. Valoarea impozabila a cladirii declarata in vederea impunerii nu trebuie sa corespunda cu valoarea cladirii inregistrata in evidenta contabila , dupa cum reiese din prevederile mai sus mentionate.

Valoarea rezultata din raportul de evaluare a cladirii este o valoare actualizata in scop fiscal si nu se inregistreaza in contabilitate. Potrivit prevederilor pct.171 alin. (1) lit.c) din Normele metodologice de aplicare persoanele juridice care au in proprietate cladiri nerezidentiale pot depune pana la primul termen de plata rapoarte de evaluare intocmite de un evaluator autorizat, in conformitate cu standardele de evaluare a bunurilor aflate in vigoare la data evaluarii iar potrivit lit.e) persoanele juridice care detin in proprietate cladiri au obligatia de a depune pana la 31 martie declaratiile fiscale in care se mentioneaza destinatia cladirii.

Potrivit prevederilor art.494 alin (12) din Codul fiscal, in vederea clarificarii si stabilirii reale a situatiei fiscale a contribuabililor, compartimentele de specialitate ale autoritatilor administratiei publice locale au competenta de a solicita informatii si documente cu relevanta fiscala sau pentru identificarea contribuabililor sau a materiei impozabile ori taxabile, dupa caz, iar notarii, avocatii, executorii judecatoresti, organele de politie, organele vamale, serviciile publice comunitare pentru regimul permiselor de conducere si inmatriculare a vehiculelor, serviciile publice comunitare pentru eliberarea pasapoartelor simple, serviciile publice comunitare de evidenta a persoanelor, precum si orice alta entitate care detine informatii sau documente cu privire la bunurile impozabile sau taxabile, dupa caz, ori la persoanele care au calitatea de contribuabil au obligatia furnizarii acestora fara plata, in termen de 15 zile lucratoare de la data primirii solicitarii.

In situatia in care in cladirea respectiva nu se desfasoara activitate economica, apreciez ca aceasta are scop rezidential si se vor aplica cotele cuprinse intre 0,08%-0,2% asupra valorii impozabile a cladirii.

In situatia in care nu se va declara destinatia reala a cladirii , la un eventual control, organele locale vor stabili diferente de plata precum si majorari si penalitati pentru aceste diferente .



Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Garofil - Consultant fiscal


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Societate in faliment. Ce obligatii implica declararea destinatiei unei cladiri la DITL?":
Rating:

Nota: 3.33 din 3 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Amortizarea fiscala a mijloacelor fixe cu valoare mai mica de 2.500 lei. Completare D 101
    • "Am inregistrat in cursul anului 2018 mijloace fixe cu valoare mai mica de 2.500 RON si le amortizez pe 3 ani. Ce completez in Declaratia 101 la randul 11.3 Amortizare fiscala integrala a mijloacelor fixe care la data intrarii in patrimoniu au o valoare fiscala mai mica decat limita stabilita prin hotarare a Guvernului. Rezulta ca amortizarea fiscala in 101 va fi mai mare decat cea contabila?" Raspunsul specialistului Potrivit prevederilor art. 28 alin. (2) din Codul fiscal, mijloacele fixe...» citeste mai departe aici

  • Subventii pentru angajatorii care incadreaza in munca parinti unici sustinatori ai familiilor monoparentale
    • Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM) reaminteste angajatorilor ca pot beneficia de o serie de beneficii in cazul in care incadreaza in munca someri, parinti unici sustinatori ai familiilor monoparentale, proaspat absolventi etc. Intr-un comunicat de presa remis, miercuri, 20 martie 2019, ANOFM arata ca aplica o serie de masuri active ce vizeaza integrarea pe piata muncii a somerilor si persoanelor aflate in cautarea unui loc de munca. “Printre masurile destinate...» citeste mai departe aici

  • MFP modifica programul Prima masina: Persoanele fizice vor putea achizitiona si masini electrice
    • In sedinta de Guvern de marti, 19 martie, Executivul a aprobat modificarile si completarile aduse de Ministerul Finantelor Publice (MFP) programului de simulare a cumpararii de autoturisme noi – Prima masina, aprobat prin OUG nr.66/2014. Datorita acestui program, persoanele fizice care doresc sa achizitioneze un autoturism nou au facilitat accesul la credite garantate in proportie de 50% de catre stat, pe o perioada de maximum 5 ani. In program, se pot inscrie inclusiv persoanele care au...» citeste mai departe aici

  • Informare ANOFM: Sute de locuri de munca in SEE pentru romani
    • Marea Britanie inca ii asteapta cu bratele deschise pe romani. Dintr-un total de aproape 400 de locuri de munca vacante in Spatiul Economic European, peste 40% sunt in Marea Britanie, potrivit datelor puse la dispozitie de Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca. Angajatorii din Spatiul Economic European ofera, prin intermediul retelei EURES Romania, 395 locuri de munca vacante. Romanii care isi doresc sa lucreze in tari precum Italia, Spania, Grecia, Franta, ar putea sa se...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016