Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Activitate desfasurata in locuri de munca diferite ale angajatorului. Cum completam corect Declaratia 112?

07-Oct-2016
8371

In randurile de mai jos, cazul ales se refera la situatia in care un salariat angajat la acelasi angajator doreste sa lucreze jumatate de luna la un punct de lucru si jumatate de luna la un alt punct de lucru sub acelasi contract de munca. Statul de plata se face pe puncte de lucru. Vom vedea daca in D112 se cumuleaza norma si salariul.

Locul de munca sau, in lipsa unui loc de munca fix, posibilitatea ca salariatul sa munceasca in diverse locuri se regaseste in contractul individual de munca, in conformitate cu prevederile art. 17 alin. (3) lit. b) si alin. (4) din Codul muncii republicat. Felului de activitate mentionat in cuprinsul intrebarii care presupune deplasari in zone diferite in vederea indeplinirii sarcinilor de serviciu ii poate corespunde, datorita specificului, posibilitatii ca salariatul sa munceasca in diverse locuri, respectiv la punctele de lucru sau in locuri de munca organizate ale angajatorului.

In acest sens, asa cum se precizeaza si in OMMSS 64/2003 pentru aprobarea modelului-cadru al contractului individual de munca, in sectiunea alocata locului de munca se vor preciza cele doua locuri unde salariatul isi desfasoara activitatea (lit. D pct. 2 “In lipsa unui loc de munca fix salariatul va desfasura activitatea astfel: …").

Prin urmare, consideram ca este posibil sa se incheie un contract individual de munca in care locul de munca al salariatului sa fie definit de maniera precizata mai sus, salariatul desfasurand activitatea in locuri de munca diferite organizate ale angajatorului. Trebuie totodata facuta diferentierea intre sediile secundare ale angajatorului care au sub 5 salariati si sediile secundare inregistrate ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor potrivit Legii nr. 273/2006 privind finantele publice locale.

In aceste conditii, in situatia desfasurarii activitatii la doua sedii secundare ale angajatorului care au sub 5 salariati, chiar daca evidenta prezentei si activitatii salariatului se face pe fiecare punct de lucru, metodologia de calcul al impozitului pe salarii se va aplica in functie de venitul brut realizat de salariat conform contractului individual de munca, aceasta presupunand cumularea veniturilor realizate de salariat. Din acest punct de vedere, consideram ca in Declaratia 112 se va completa sectiunea A din Anexa nr. 1.2 "Anexa asigurat".

  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Casare matrite primite in custodie Societatea a primit in custodie 4 matrite pentru a putea produce piese conform contractelor. Au fost inregistrate in contul 8033. Contractul s-a incheiat iar firma care este...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Distribuire si plata dividende potrivit Legii 311990 In Legea societatilor nr. 31/1990 exista o prevedere legala prin care toate firmele pot distribui dividende interimare cu conditia ca in actul constitutiv sa existe o prevedere in...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Peleti paie. Cota tva Avand in vedere insa ca ele provin direct din paie de grau, materia prima care intra in utilajul ce doar ii compacteaza, sunt doar procese mecanice, nu exista alte tratari, nu se...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Regimul fiscal al activitatii de inchiriere in regim hotelier O societate neplatitoare de TVA are ca obiect de activitate servicii turistice si inchiriaza spatii prin Booking, primeste factura de la Booking pentru comision. Ce obligatii...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Completare raspuns precedent Multumesc frumos pentru raspuns, m-ati lamurit in cea mai mare in ceea ce priveste nelamuririle mele. O singura nelamurire mai am: Factura 2 nu exista intrucat la acel moment...citeste mai mult


In situatia desfasurarii activitatii la doua sedii secundare diferite inregistrate ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor potrivit Legii nr. 273/2006, dificultatea va consta in repartizarea impozitului pe salarii intre cele doua sedii secundare, fiind necesara tratarea veniturilor realizate aferente celor doua sedii secundare ca fiind realizate in baza a doua contracte individuale de munca distincte in raport cu acelasi angajator. In acelasi sens, Declaratia 112 prevede completarea sectiunii F Impozit pe venitul din salarii, defalcat pe sediul principal si sediile secundare numai de catre platitorii care au sedii secundare cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii, potrivit Legii nr. 273/2006. si impozit/venit


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dani Cucu - Consultant fiscal, director al societatii de consultanta. Global Tax Management S.R.L.

 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici