Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce obligatii fiscale inregistreaza un punct de lucru? Subunitate si obligatii in functie de numarul de angajati

16-Mar-2015
3134

In situatia in care demaram o lucrare de subcontractare intr-un alt judet pe un santier si se angajeaza 10 muncitori, vom vedea care este regimul juridic din punct de vedere fiscal in acel judet.



Precizam ca, din punct de vedere fiscal, obligatiile care decurg din organizarea unei subunitati sunt structurate pe doua paliere functie de numarul de salariati.

Ca regula generala, conform art. 74 din Codul de procedura fiscala contribuabilii au obligatia de a declara organului fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in termen de 30 de zile, infiintarea de sedii secundare. Prin sediu secundar se intelege un loc prin care se desfasoara integral sau partial activitatea contribuabilului, cum ar fi: birou, magazin, atelier, depozit si altele asemenea.

De asemenea, prin sediu secundar se intelege si un santier de constructii, un proiect de constructie, ansamblu sau montaj ori activitati de supervizare legate de acestea, numai daca santierul, proiectul sau activitatile dureaza mai mult de 6 luni.

In acelasi timp, potrivit alin. (5) al aceluiasi articol, contribuabilii care inregistreaza sediile secundare ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor potrivit Legii nr. 273/2006
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Vezi detalii
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Vezi detalii

privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, nu au obligatia declararii acestor sedii conform procedurii descrise mai sus.

Conform art. 32 alin. (7) din Legea nr. 273/2006 privind finantelor publice locale cu modificarile ulterioare, orice persoana subiect al unui raport juridic fiscal, inclusiv operatorul economic, institutia publica si institutia publica locala, care are organizata o entitate, cu sau fara personalitate juridica, la alta adresa decat sediul social al subiectului respectiv, cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii, are obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a entitatii respective, ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor, la organul fiscal din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in a carui raza teritoriala se afla adresa unde se desfasoara efectiv activitatea acelei entitati. Solicitarea se face in termen de 30 de zile de la data infiintarii, pentru entitatile nou-infiintate.

Neindeplinirea obligatiei de depunere a declaratiei reprezinta contraventie potrivit art. 219 alin. (1) lit. a) din Codul de procedura fiscala si este sanctionata conform art. 219 alin. (2) lit. d) din acelasi act normativ cu amenda, pentru persoanele juridice, cuprinsa intre 1.000 si 5.000 lei.

Asadar, in situatia analizata, avand indeplinita conditia privind numarul de slariati urmeaza sa se realizeze inregistrarea fiscala a subunitatii potrivit dispozitiilor de mai sus depunand la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla punctul de lucru. formularului (060) „Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru sediile secundare” aprobat prin OMFP nr. 2296/2007. In aceste conditii sediul secunda va dobandi si obligatia de plata a impozitului pe salarii conform art. 26 alin. (2) din Codul de procedura fiscala, la nivelul organului fiscal de la sediul secundar, societatii revenindu-i in continuare obligatia de declarare a acestora centralizat la organul fiscal in evidentele careia este inregistrata.

Totodata, avand in vedere prevederile Legii nr. 252/2003 privind registrul unic de control registrul unic de control este necesar a fi obtinut de la organul fiscal pe raza caruia se afla sediul societatii numai pentru noile puncte de lucru infiintate, in termen de 30 de zile de la data la care acestea au fost inregistrate la registrul comertului. Potrivit art. 5 alin. (2) din acest act normativ registrul unic de control se tine la sediul social si la fiecare sediu secundar pentru care s-au eliberat avize/autorizatii si/sau acorduri de functionare.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce obligatii fiscale inregistreaza un punct de lucru? Subunitate si obligatii in functie de numarul de angajati":
Rating:

Nota: 2.33 din 3 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.