Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Contract prestari servicii. Ce trebuie sa stim despre deducerea cheltuielilor?

15-Iul-2015
7517

Analiza de mai jos face referire la un contract de management si unul de prestari servicii pentru coordonarea vanzarilor, intre un furnizor de servicii si firma X.

Se mentioneaza ca in scopul realizarii contractului este dat spre utilizare furnizorului de servicii prin imputernicire un autoturism proprietatea firmei X.

Pe baza foilor de parcurs facute de catre furnizor in baza contractului, din care reiese ca masina a fost utilizatata doar in scopul realizarii contractului, se pot deduce 100 % combustibilul si alte cheltuieli legate de masina, facturate pe firma X?

Cum procedam in cazul in care in contract se mentioneaza ca prestatorului i se deconteaza (pe langa prestatia lunara), cheltuielile de cazare si transport pentru participarea la targuri sau deplasari in interesul societatii X sau transportul prin alte mijloace din zona unde se presteaza serviciul pana la sediul firmei X, aceste cheltuieli fiind facturate pe societatea X direct si nu prin refacturare de catre prestatorul de servicii?

Se pot inregistra aceste facturi ca fiind deductibile in baza contractului? Ce am putea anexa la aceste facturi in loc de ordinele de deplasare?


Deductibilitatea cheltuielilor unei societati sunt strict legate de activitatea desfasurata de aceasta, asa cum sunt preverile Codului Fiscal aprobat prin Legea 571/2003.

La art.21 din Codul fiscal sunt mentionate care sunt cheltuielile deductibile, nedeductibile si care sunt deductibile limitat.

Cheltuielile efectuate de un tert pentru o alta societate nu se regasesc aici. Pornind de la informatiile avute in intrebare consideram ca facturile primite penumele societatii dvs reprezentand cheltuieli effectuate de parenerul dvs nu pot fi inregistrate de societatea dvs ca fiind cheltuieli deductibile.

Pentru a respecta prevederile legale si pentru a fi deductibile trebuie sa reganditi modul de colaborare astfel incat cheltuielile effectuate de aceasta persoana pentru a duce la indeplinire obiectul contractului de management si de prestari servicii pentru coordonarea vanzarilor.

Astfel, o prima varianta corecta este ca aceste costuri sa fie facute de catre partener, in numele sau si apoi sa fie refacturate catre societatea dvs. Pentru aceasta trebuie sa existe o mentiune in contract prin care va asumati aceste cheltuieli.

O alta varianta ar fi ca partenerul sa includa aceste costuri in onorariul sau, chetuielile efectuate fiind in fapt un cost pentru realizarea veniturilor sale.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gina Dragon, consultant fiscal si economist

 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016