Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noul sistem de taxare la Registrul Comertului. Se vor majora tarifele actuale?

03-Aug-2012
3260
Reprezentanti ai Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC) sustin ca introducerea unui nou sistem de calcul al taxelor pentru operatiunile de la Registrul Comertului nu va duce la majorarea tarifelor actuale si explica veniturile suplimentare estimate anual prin cresterea numarului de operatiuni.

"Scopul proiectului de hotarare a Guvernului este de simplificare a procedurilor de inregistrare in registrul comertului, prin aplicarea de taxe si tarife unice pentru inregistrarea in registrul comertului, care asigura crearea premiselor pentru plata on-line, utilizand cardul bancar prin Sistemul National Electronic de Plata Online (SNEP), eliminarea timpilor alocati pentru calcularea, la ghiseu, a contravalorii serviciilor prestate; actualmente stabilirea exacta a taxelor si tarifelor fiind realizata numai prin intocmirea notelor de calcul, achitarea fiind efectuata dupa emiterea notelor de calcul. Prin introducerea noului sistem notele de calcul vor fi generate de sistemul informatic numai pentru verificare. De asemenea, sistemul prezinta predictibilitate ceea ce ii permite operatorului economic sa stabileasca o prognoza fidela a cheltuielilor legate de inregistrarea in registrul comertului atat la momentul constituirii, cat si in cursul derularii afacerii", se arata intr-un comunicat al ONRC.

Sursa citata mentioneaza ca initiatorii proiectului de act normativ nu si-au propus grevarea suplimentara a comerciantilor, noile taxe si tarife unice fiind determinate prin insumarea contravalorii serviciilor prestate si a comisioanelor percepute pentru operatiunile efectuate de oficiile registrului comertului de pe langa tribunale pentru alte institutii, asa cum au fost prevazute in legislatia in vigoare, si au avut in vedere ca baza de calcul incasarile si numarul de inregistrari din anul 2011.

"Cresterea incasarilor este pusa strict pe seama prognozei de crestere a numarului de inregistrari in registrul comertului. Astfel, incasarile in anul 2011, au fost in valoare de 100 milioane lei si au fost luate ca baza de calcul pentru urmatorii ani. Pentru anul 2012 a fost prognozata o crestere a numarului de inregistrari cu 15%, reflectata intr-o crestere a incasarilor cu 9,1%. Pentru urmatorii 5 ani s-a prognozat o crestere cu 8% a numarului de inregistrari fata de anul anterior si a incasarilor cu 5%. Precizam ca la 31 iulie 2012 cresterea numarului de inregistrari fata de perioada similara a anului 2011 a fost de 11,01%", au precizat reprezentantii ONRC.

Agentia de presa MEDIAFAX a scris marti ca Guvernul va introduce un nou sistem de calcul al taxelor pentru operatiunile cerute de firme si persoane fizice autorizate la Registrul Comertului si va stabili tarife fixe pentru aceste servicii, complet diferit fata de sistemul actual, mizand pe venituri suplimentare anuale de peste 100 milioane de lei.


Noile taxe vor fi aplicate intr-un interval de doua luni dupa ce vor fi avizate de Executiv, conform unui proiect de hotarare.

Sistemul prevede ca operatiunile din registrul comertului sa fie taxate cu tarife unice, in functie de tipul solicitarii, fara ca fiecare tip de serviciu sa mai fie achitat separat, ca in prezent. La stabilirea taxelor unice s-au folosit, ca baza de fundamentare, inregistrarile in registrul comertului si incasarile aferente realizate anul trecut.

Potrivit datelor comunicate de ONRC, in prezent pentru inregistrarea unei persoane fizice, costul este de 90 lei si este compus din inmatriculare - 30 lei, obtinere CUI - 10 lei; obtinere cazier fiscal - 10 lei, transmitere declaratii catre autoritati - 10 lei, eliberarea certificatului constatator - 30 lei. In sistemul de taxe si tarife unice costul va fi acelasi

De asemenea, pentru inregistrarea unei persoane juridice, cu un singur asociat si cererea de autorizare pentru doua obiecte de activitate tariful actual este de 244,95 lei si este compus din verificare unicitate sediu - 10 lei, verificare unicitate asociat unic - 10 lei, inmatriculare - 120 lei, obtinere CUI - 10 lei, certificat constatator - 60 lei, transmitere declaratii catre autoritati - 10 lei, transmitere publicare acte in Monitorul Oficial - 10 lei, obtinere cazier fiscal - 10 lei si indrumare prealabila - 4,95 lei. In noul sistem tariful este de 250 de lei pentru aceasta operatiune.

Si in cazul mentiunilor simple si compuse tarifele se vor mentine. Astfel, pentru modificarea obiectului principal de activitate taxa este 50 lei, iar pentru extinderea obiectului principal de activitate, taxa este 40 lei si va fi in ambele cazuri de 45 de lei. Pentru o mentiune compusa tariful se mentine la 220 de lei.

"Din exemplele enumerate rezulta ca, per ansamblu, nu sunt cresteri ale cuantumului taxelor pentru operatiunile de inregistrare in registrul comertului. Oficiile registrului comertului de pe langa tribunale incaseaza in afara taxelor de inregistrare in registrul comertului tarife pentru serviciile prestate de alte institutii (Monitorul Oficial, ANAF, UNPIR,etc.) acestea ramanand neschimbate. Cuantumul taxelor si tarifelor percepute de oficiile registrului comertului de pe langa tribunale pentru operatiunile efectuate la registrul comertului este neschimbat inca din anul 2004 cand s-au stabilit taxele si tarifele aferente operatiunilor de inregistrare in registrul comertului. Insa, in perioada 2007- 2012, prin comasare sau eliminare numarul taxelor si tarifelor s-a redus de la 27 la 11 asa cum reiese din proiectul de Hotarare a Guvernului", se mai spune in comunicat.


Sursa: mediafax.ro


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016