Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Organizare eveniment aniversare companie. Avantaje in natura acordate salariatilor. Cum inregistram facturile?

18-Aug-2016
9346

In randurile de mai jos, vom vedea cum se inregistreaza factura de masa oferita tuturor angajatilor cu ocazia sarbatoririi implinirii a 9 ani de la infiintarea firmei. De asemenea, vom vedea daca se pot inregistra cheltuieli cu protocolul nedeductibile si TVA nedeductibila sau daca se considera avantaj in natura si trebuie impozitat angajatilor.

Organizarea acestui eveniment pentru salariati, reprezinta avantaj in natura pentru acestia si contravaloarea fara TVA a acestora se include in venitul brut al fiecarui angajat conform art. 76 alin. (3) lit. b) din Codul fiscal, urmand a se retine la sursa toate contributiile sociale, impozit pe venit, precum si contributiile angajatorului.

Din punctul de vedere al TVA, in situatia in care pentru acest eveniment a fost dedusa TVA la momentul achizitiei, punerea la dispozitia salariatilor in mod gratuit reprezinta o operatiune asimilata unei prestari de servicii pentru care se colecteaza TVA aferenta conform art. 271 alin. 40 lit. b) din Codul fiscal.

Din punct de vedere al impozitului pe profit, acestea reprezinta cheltuieli deductibile, atat timp cat sunt impozitate la salariat cu impozit pe venit si contributii sociale.

Din punct de vedere contabil, avantajele in natura pentru salariati nu se inregistreaza pe cheltuieli ci ca un avans: 4282 = 401.
Retinerea avantajului acordat in avans: 421 = 4282 cu avantajul net.

Practic, avantajele se includ in statul de salarii in vederea aplicarii impozitului pe veniturile din salarii si contributiilor sociale obligatorii si se declara in formularul 112 impreuna cu salariu.
Nu trebuie sa reiasa diferente, indiferent ce cont contabil folositi.

Documentele referitoare la calculul contravalorii veniturilor si avantajelor in natura primite de angajat se vor anexa la statul de plata. In statul de salarii se poate adauga o rubrica distincta pentru avantajele de natura salariala.

Cheltuielile prilejuite de desfasurarea unui eveniment care sa marcheze implinirea unui numar de ani de activitate a firmei pot fi incadrate in categoria cheltuielilor de protocol deductibile, conform prevederilor art. 25, alin. (3), lit. a) din Codul fiscal, in limita a 2% aplicata aplicata asupra profitului contabil la care se adauga cheltuielile cu impozitul pe profit si cheltuielile de protocol. In cadrul cheltuielilor de protocol se includ si cheltuielile inregistrate cu taxa pe valoarea adaugata colectata potrivit prevederilor titlului VII, pentru cadourile oferite de contribuabil, cu valoare mai mare de 100 lei, daca acest eveniment este organizat in special pentru partenerii de afaceri (clienti, furnizori, etc) la care participa si salariatii firmei.

In acest sens, va recomandam justificarea acestui eveniment prin documente cum ar fi: Raport de necesitate / o decizie a conducerii/liste cu invitatii, din care sa reiasa si faptul ca, totodata, cu ocazia acestui eveniment, se va avea in vedere si promovarea imginii firmei, evenimentul fiind si unul de publicitate si marketing, pentru a putea deduce si costurile cu salariatii proprii (cheltuieli cu masa) si pentru a nu fi considerate avantaje in natura si adaugate la salariile angajatilor.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar

 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici