Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Servicii de intermediere pentru persoane juridice din UE

09-Iun-2011
11904
Intrebare:
Am emis factura pentru persoane juridice care au cod vat (cod TVA) din UE pentru ?COMISION INTERMEDIERE? ?COMISION PT ACHIZITIONARE MARFA DE LA PERS JR DIN UE". Cum se procedeaza in acest caz?


Raspuns:
Referitor la aceste facturi emise de catre firma dvs. pentru prestarea serviciilor de intermediere in beneficiul unor persoane impozabile din CEE, inregistrate in scopuri de TVA:
- operatiunea reprezinta o prestare intracomunitara de servicii pentru care este aplicabila regula generala de taxare reglementata prin art. 133 alin. 2 din Codul fiscal prin care locul prestarii se considera a fi in statul membru al beneficiarului sau in orice alt stat membru care i-a atribuit un cod valid de TVA. In baza prevederilor cuprinse in Directiva 8 a CEE din 12 februarie 2008, regula generala de taxare stabileste ca locul de taxare trebuie sa fie ?locul in care are loc consumul?,. Faptul ca serviciile sunt prestate efectiv in Romania sau din Romania nu are nicio relevanta asupra stabilirii locului prestarii serviciului.

Pentru a aplica regula generala de taxare de la articolul 133 alineatul 2 conform careia serviciul este neimpozabil in Romania, in calitate de prestator din Romania, firma dvs. este obligat sa faca dovada ca:
- prin natura sa, serviciul nu se incadreaza la exceptiile de la regula generala de taxare;

- beneficiarul serviciului este firma din CEE ca persoana impozabila obligata la plata taxei;
- serviciul este prestat catre sediul activitatii economice al firmei din CEE sau catre un sediu fix al beneficiarului, aflat intr-un stat tert sau intr-un alt stat membru, dar nu in Romania;
- serviciul este utilizat in scopul desfasurarii activitatii economice a persoanei impozabile cu sediul social in CEE, dar nu in Romania

Faptul ca beneficiarul are sediul activitatii economice in afara Romaniei si serviciile sunt utilizate in afara Romaniei poate fi dovedit prin informatiile preluate din:
- contractul sau comanda primita care identifica sediul care primeste serviciile;
- natura serviciilor prestate;
- documentul de plata din care rezulta entitatea care plateste contravaloarea serviciilor respective.

In situatia in care prestatorul din Romania nu poate dovedi ca serviciile sunt consumate in afara teri-toriului Romaniei, se considera ca serviciul este prestat unei persoane neimpozabile. In aceste conditii, se aplica exceptia de la regula generala reglementata prin articolul 133 alineatul 5 litera a) conform careia locul prestarii este ? locul in care este efectuata operatiunea principala in conformitate cu prevederile prezentului titlu, in cazul serviciilor prestate de un intermediar care actioneaza in numele si in contul al-tei persoane si beneficiarul este o persoana neimpozabila?.

Pentru aceste servicii prestate, in calitate de prestator care aplica regula generala de la art. 133 alin. (2), firma din Romania are urmatoarele obligatii fiscale, prezentate sintetic, dupa cum urmeaza:
- sa emita factura in valuta, la data prestarii serviciului, completata cu toate informatiile impuse prin art. 155 alin. (5) din Codul fiscal;
- sa nu colecteze TVA;
- sa inscrie pe factura mentiunea ?neimpozabil in Romania? conform obligatiei de la articolul 155, alineatul 5, litera k);
- sa inregistreze factura in jurnalul pentru vanzari;
- sa inregistreze factura in evidenta contabila la cursul valutar din data emiterii;
- sa raporteze operatiunea la randul 3 din decontul de TVA, denumit ?Livrari de bunuri sau prestari de servicii pentru care locul livrarii/locul prestarii este in afara Romaniei (in UE sau in afara UE), precum si livrari intracomunitare de bunuri, scutite conform art. 143alin. (2) lit. b) si c) din Codul fiscal, din care: ?cu reportarea sumei la randul 3.1 ?Prestari de servicii intracomunitare care nu beneficiaza de scutire in statul membru in care taxa este datorata?.
- sa raporteze operatiunea in declaratia cod 390 VIES, cu simbolul P.

Inainte de realizarea operatiunii intracomunitare, firma din Romania este obligata sa se inscrie in Registrul operatorilor intracomunitari.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016