Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Masurile care duc la eficientizarea activitatii in cadrul unei afaceri

21-Oct-2021
2970
Masurile care duc la eficientizarea activitatii in cadrul unei afaceri

Eficientizarea proceselor si serviciilor in cadrul unei companii sunt obiective pe care orice business si le propune. Astfel, odata ce se produce aceasta optimizare, productivitatea se imbunatateste si, implicit, profitabilitatea creste. De aceea, orice afacere trebuie sa caute solutiile potrivite pentru domeniul de activitate, astfel incat sa isi eficientizeze activitatea. Iata cateva masuri care pot fi luate in considerare. 


Investitii in propriii angajati


Firmele isi pot trimite angajatii la anumite cursuri de specializare si traininguri specifice, astfel incat sa dobandeasca noi cunostinte in domeniul lor de activitate, cu ajutorul carora sa devina mai eficienti cu privire la cerintele profesionale. Astfel, un salariat instruit isi va duce la bun sfarsit task-urile intr-un timp mult mai scurt, iar numarul potentialelor erori pe care ar putea sa le faca va fi unul redus. In plus, cei care participa la cursurile respective ii pot ajuta, la randul lor, pe colegii mai putin experimentati. 


Apelarea la dispozitive de ultima generatie


Un alt aspect important de care companiile trebuie sa tina cont, atunci cand isi doresc o eficientizare a activitatii, este reprezentat de dispozitivele de ultima generatie. Pentru a respecta legislatia in vigoare, dar si pentru a castiga timp si a tine evidenta cu exactitate a tranzactiilor, firmele din Capitala pot apela la case de marcat in Bucuresti. In plus, noile modele de case de marcat pot fi conectate direct la computer. 


Externalizarea serviciilor


Externalizarea anumitor servicii, in functie de obiectivele unei companii, reprezinta o decizie care poate duce atat la reducerea costurilor, cat si la eficientizarea activitatii. Mai precis, un business contracteaza o echipa de profesionisti, specialisti intr-un anumit domeniu, pentru a prelua unele sarcini de munca. Astfel, angajatorul nu va mai trebui sa angajeze personal pe care sa-l instruiasca sau caruia sa ii ofere salariu si alte beneficii. In plus, la finalul lunii, echipa respectiva va intocmi rapoarte in functie de care oamenii de afaceri pot lua decizii de business. De asemenea, specialistii vor oferi consultanta permanenta pe tot parcursul proiectului, iar companiile vor avea acces rapid la informatii.


Program de lucru flexibil


O alta metoda pe care o pot implementa firmele este programul de lucru flexibil. In primul rand, daca un business renunta la sediu pentru ca personalul sa munceasca doar de acasa, costurile se vor reduce considerabil, fiindca antreprenorii nu vor mai fi nevoiti sa achite chiria, facturile la energie electrica, gaze, abonamente de telefonie mobila, utilitati sau pentru serviciile de curatenie si mentenanta. De asemenea, cum salariatii isi vor desfasura activitatea profesionala din confortul propriei locuinte, intr-un mediu relaxant, de unde vor munci cu placere, si randamentul lor va fi unul sporit, deci activitatea se va eficientiza.


Beneficii pentru angajati


Pentru ca randamentul angajatilor sa fie la cel mai inalt nivel si activitatea profesionala sa devina eficienta, acestia trebuie motivati cu ajutorul beneficiilor. Asadar, pe langa programul de munca flexibil, angajatorul le mai poate pune la dispozitie si alte beneficii. De exemplu, le poate oferi zile suplimentare de concediu angajatilor, mai ales cand au parte de un volum mare de munca. De asemenea, in functie de rezultatele profesionale, poate apela la bonusuri de performanta sau mariri salariale. In plus, tichetele de masa si cardurile cadou, voucherele de vacanta, abonamentele la sali de fitness sau la clinici private de sanatate reprezinta alte avantaje de care se poate bucura personalul.

Acestea sunt doar cateva dintre masurile la care pot apela companiile cand isi propun sa isi eficientizeze activitatea. Totusi, aceste decizii trebuie luate in functie de strategia, bugetul si obiectivele fiecarei companii. De aceea, inainte sa se implementeze o astfel de masura, este necesar ca antreprenorii sa faca o analiza de business, ca sa isi dea seama care sunt serviciile sau chiar departamentele care trebuie imbunatatite. 

Sursa foto: Shutterstock.com 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016