Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Depasire plafon. Cum procedati la reinregistrarea in scopuri de TVA?

26-Mar-2014
2806
Reinregistrarea in scopuri de TVA e analizata pornind de la cazul unei societati care a depasit in noiembrie 2013 plafonul de 65.000 euro. S-a inregistrat in scopuri de TVA trimestrial incepand cu 01.01.2014, insa in primele doua trimestre nu face achizitii sau livrari astfel ca deconturile sunt depuse cu zero. Conform legislatiei, societatea va fi scoasa de la platitori de TVA.

In cazul in care societatea reia activitatea dupa ce a fost scoasa de la platitori de TVA, vom vedea daca are obligatia sa se inregistreze din nou in scopuri de TVA.

Din prevederile art. 153 alin. (9 indice 1) lit. d) din Codul fiscal, nu rezulta ca obligatia persoanei impozabile de a solicita reinregistrarea, dar se stabileste ca dupa anularea inregistrarii organele fiscale inregistreaza persoana impozabila in scopuri de TVA la solicitarea persoanei impozabile pe baza unei declaratii pe propria raspundere din care sa rezulte ca va desfasura activitati economice si ca, persoana impozabila aflata in situatiile prevazute la alin. (9) nu pot aplica prevederile referitoare la plafonul de scutire pentru intreprinderi mici prevazut la art. 152 pana la data inregistrarii in scopuri de TVA, fiind obligata sa aplice prevederile art. 11 alin. (1 indice 1 ) si (1 indice 3) din Codul fiscal.

Potrivit prevederilor art. 11 alin. (1 indice 3) din Codul fiscal, contribuabilii carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA conform art. 153 alin. (9) lit. e) nu beneficiaza de dreptul de deducere a TVA aferente achizitiilor efectuate in perioada respectiva, dar sunt supusi obligatiei de plata a TVA colectate, in conformitate cu prevederile titlului VI aferenta operatiunilor impozabile desfasurate in perioada respectiva.

Prin urmare, chiar daca la art. 153 alin. (9 indice 1) lit. d) din Codul fiscal, nu se mentioneaza expres obligatia persoanei impozabile de a solicita reinregistrarea, persoana impozabila fiind obligata la colectarea taxei pentru operatiunile impozabile desfasurate fara exercitarea dreptului de deducere a taxei pentru achizitii este pusa in situatia sa solicite reinregistrara in vederea exercitarii acestui drept.




Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro



Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016