Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Impozit nerezidenti. Cum stabilim care sunt serviciile si dobanzile impozabile in Romania?

12-Dec-2013
6576
Analizam mai jos cazul unei societati din Romania care are incheiat contract cu o firma din Italia.

Firma din Italia emite o factura cu urmatoarea structura:
- servicii de consultanta financiara
- servicii de audit financiar
- servicii de brokeraj
- servicii de consultanta IT
- servicii legate de resurse umane
- servicii tehnice

- dobanzi.

Din punctul de vedere al impozitului obtinut de persoane juridice nerezidente, vom stabili care din tipurile de venit mentionate mai sunt supuse impozitarii in Romania si cu ce cota, avand in vedere si prevederile tratatului de evitare a dublei impuneri Romania-Italia.

Toate veniturile mentionate de dvs. fac parte din sfera de impunere a impozitului pe veniturile nerezidentilor, Titlul V, art. 115 alin. (1) lit. k) pentru veniturile din servicii (consultanta financiara si IT, audit, brokeraj si resurse umane), si art. 115 alin. (1) lit. b) pentru dobanzi.

Astfel, in lipsa unui Certificat de rezidenta fiscala emis de autoritatile fiscale din Italia pentru beneficiarul de venit - nerezidentul italian, pentru toate veniturile platite mai sus societatea din Romania va retine la sursa si va declara si plati impozit pe veniturile nerezidentilor de 16 conform art. 116 alin. (1) lit. d).

In cazul in care beneficiarul de venit va transmite un Certificat de rezidenta fiscala valabil la momentul efectuarii platilor catre nerezident, atunci se vor aplica prevederile Conventiei de evitare a dublei impuneri incheiata de Romania cu Italia. Pentru servicii mentionate de dvs. mai sus, in aceasta situatie se va aplica art. 7 din conventie, si nu se va retine la sursa impozit pe venit. Astfel, nu se va datora niciun impozit pe venit bugetului de stat din Romania de catre platitorul de venit.

In cazul dobanzilor, vor fi aplicate prevederile art. 11 din Conventie, iar cota de impunere va fi de 10%, impozit care se va retine la sursa la data platii veniturilor si se va declara si plati pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei de retinere.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici