Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Se modifica procedura de finantare prin fonduri europene. Ar putea fi acceptate si alte categorii de beneficiari

22-Oct-2013
3759
Veti regasi mai jos unele dintre cele mai importante prevederi aduse de un nou proiect de lege privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.76/2013 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.64/2009 privind gestionarea financiara a instrumentelor structurale si utilizarea acestora pentru obiectivul convergenta.

Unul dintre obiectivele majore din 2013 pentru Romania a fost reprezentat de cresterea absorbtiei fondurilor structurale si de coeziune. Astfel, e necesara folosirea integrala a celor 6,5 miliarde euro alocati Romaniei in acest an pentru, pentru a evita riscul de dezangajare automata a acestor fonduri.

Nota de fundamentare a proiectului de lege aminteste ca Ministerul Finantelor Publice are atributii in gestionarea financiara a asistentei financiare nerambursabile acordata Romaniei de Comisia Europeana (CE), prin instrumente structurale, potrivit prevederilor cadrului legal national.

Astfel ar trebui sa fie asigurate fondurile necesare finantarii Autoritatilor de management pentru programele operationale finantate din instrumente structurale in cadrul obiectivului convergenta - (rambursare a cheltuielilor), conform solicitarilor Autoritatilor de management.

In cadrul procesului de implementare a programelor operationale, au fost insa identificate probleme cu impact direct asupra absorbtiei instrumentelor structurale. O problema in aceasta privinta o reprezinta facturile de avans emise de furnizori/antreprenori in baza prevederilor contractuale, care trebuie achitate din bugetele beneficiarilor si a caror contravaloare nu poate fi solicitata la rambursare din lipsa prevederilor in acest sens, in conditiile in care prefinantarea a fost epuizata/recuperata.


Rezulta astfel necesitatea includerii acestor facturi de avans in lista documentelor justificative ce vor fi anexate la cererile de plata detalitae in mecanismul de decontare.

Alaturi de alte modificari, prezentul proiect propune si extinderea aplicabilitatii mecanismului decontarii cererii de plata tuturor categoriilor de beneficiari ai proiectelor finantate prin fonduri europene nerambursabile, inclusiv beneficiarii privati, care se gasesc in imposibilitatea de a achita facturile pentru servicii/bunuri/executie de lucrari receptionate, acceptate la plata.

Totodata, se doreste ca cererea de plata si documentele justificative aferente acesteia ce urmeaza a fi depuse de beneficiari la organismul intermediar/autoritatea de manangement pentru a beneficia de mecanismul decontarii sa includa si facturile de avans prevazute in contractele de achizitii publice (furnizare bunuri sau executie lucrari) aferente proiectelor implementate.


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016