Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Livrare catre persoane juridice. Cum procedam cand emitem factura si chitanta?

30-Oct-2014
5863
In analiza de mai jos, avem de-a face cu o societate cu cod CAEN 2221 care livreaza catre persoane juridice. In conditiile in care ocazional, s-ar face vanzare si catre persoane fizice, stabilim daca se pot intocmi numai factura si chitanta.

Firma nu detine magazin si nici casa de marcat.

Facturile insotite de chitante se pot utiliza doar pentru vanzari/incasari de la persoane juridice.

OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, actualizata, cu modificarile si completarile ulterioare,precizeaza la Art.1 alin.(1) urmatoarele:

"Art. 1. - (1) Operatorii economici care efectueaza livrari de bunuri cu amanuntul, precum si prestari de servicii direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale."


Prin agenti economici se inteleg persoanele fizice si juridice, asociatiile familiale, precum si orice alte entitati care efectueaza cu plata, pe teritoriul Romaniei, inclusiv in punctele de control pentru trecerea frontierei de stat, livrari de bunuri cu amanuntul si/sau prestari de servicii direct catre populatie, cu exceptia institutiilor publice.

Mai departe, Normele metodologice de aplicare a Art.1 alin.(1) din OUG 28/1999
prevad urmatoarele:

"Art. 4. - In sensul ordonantei de urgenta, prin livrari de bunuri cu amanuntul si prestari de servicii direct catre populatie se inteleg acele activitati desfasurate cu caracter permanent. Nu intra in aceasta categorie eventualele livrari de bunuri si prestari de servicii direct catre persoane fizice efectuate intamplator de catre agentii economici, altii decat comerciantii cu amanuntul."

Prin urmare, daca societatea are activitatea de productie fara sa detina un spatiu comercial de expunere si vanzare cu amanuntul si livrarile catre persoane fizice sunt efectuate intamplator si nu au caracter permanent,atunci nu este obligata sa detina casa de marcat. In cazul in care aveti clienti persoane fizice, plata se poate face prin virament bancar sau depunere numerar in contul societatii.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Pachetul 2 de masuri fiscale. 8 modificari importante la Legea nr. 31/1990 privind societatile

    • Guvernul Bolojan a adoptat, prin procedura angajarii raspunderii, un nou proiect de lege ce aduce un pachet amplu de reforme fiscale si modificari importante la Legea nr. 31/1990 privind societatile. Actul normativ a fost trimis spre promulgare, insa aplicarea sa este conditionata de analiza Curtii Constitutionale. Noile masuri vizeaza intarirea disciplinei financiare si prevenirea decapitalizarii firmelor din Romania. Acestea vor intra in vigoare doar dupa publicarea legii in Monitorul Oficial.» citeste mai departe aici

  • Trecere la Reges-Online. Administratorii pot opera in sistem daca NU sunt angajati in firma?

    • REGES-Online este platforma oficiala prin care angajatorii transmit datele privind contractele de munca. Conform HG 295/2025, doar anumite persoane au dreptul legal de a opera in sistem. In acest context este important de clarificat cine poate completa si transmite aceste date. Avem acest caz concret. Firma de contabilitate inregistrata in REGES ON LINE cu un salariat. Administratorul nu este angajat cu contract de munca si nici de mandat. In acest caz poate opera in platforma REGES ONLINE...» citeste mai departe aici

  • Biletul la ordin. MONOGRAFII contabile utile atunci cand biletul la ordin este emis/primit de firme

    • Biletul la ordin este un instrument de plata utilizat frecvent in relatiile comerciale dintre firme pentru a amana plata unei datorii intr-un mod formal si garantat. Acesta implica o promisiune neconditionata de plata facuta de emitent in favoarea beneficiarului, avand valoare juridica. In practica, biletele la ordin pot fi transmise mai departe altor firme prin gir, ceea ce complica usor evidenta contabila. Avem acest caz. Firma nr. 1 a primit un bilet la ordin catre un furnizor, firma nr. 2....» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016