Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Tratament fiscal pentru contributiile sociale obligatorie. Venituri din tranzactionarea titlurilor de valoare

09-Oct-2012
2199
Vom vedea mai jos care este tratamentul fiscal, din punct de vedere al contributiilor sociale obligatorii, in ceea ce priveste calculul, plata si declararea contributiei de asigurari sociale de sanatate, pentru veniturile realizate din tranzactionarea titlurilor de valoare.

Potrivit prevederilor art. 296^27 alin. (1) lit b), alin. (2) si alin. (3) din Codul fiscal, persoanele care realizeaza venituri din investitii datoreaza contributie de asigurari sociale de sanatate numai in conditiile in care nu realizeaza venituri din salarii sau asimilate salariilor, venituri din activitati independente (cu exceptia veniturilor din drepturi de proprietate intelectuala), venituri din activitati agricole, venituri sub forma indemnizatiilor de somaj si venituri din pensii.
Baza lunara de calcul a contributiei de asigurari sociale de sanatate nu poate fi mai mica decat un salariu de baza minim brut pe tara.

In conformitate cu 296^28 lit. a) lit. b) din Codul fiscal, contributia de asigurari sociale de sanatate se stabileste de organul fiscal competent, prin decizia de impunere anuala, pe baza informatiilor din declaratiile fiscale, atat pentru venitul obtinut din Romania (formularul 200), cat si pentru venitul obtinut din afara Romaniei (formularul 201).

Facem precizarea ca, incepand cu data de 1 ianuarie 2013, pentru castigurile/pierderile din transferul titlurilor de valoare, altele decat partile sociale si valorile mobiliare in cazul societatilor inchise, nu se efectueaza plati anticipate in cursul anului fiscal, in contul impozitului anual datorat.
Potrivit pct. 12 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2012 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale, incepand cu data de 1 ianuarie 2013, alineatul (2^1) al art. 83 din Codul fiscal se abroga. Incepand cu aceasta data, persoanele care realizeaza venituri din Romania din tranzactionarea titlurilor de valoare, nu mai au obligatia depunerii declaratiei de impunere trimestriala, declararea si plata impozitului facandu-se pe baza unei singure declaratii, formularul 200, care se depune pana la data de 25 mai inclusiv a anului urmator celui de realizare a venitului.

Potrivit prevederilor art. 296^29 alin. (2) si alin. (6) din Codul fiscal, baza de calcul a contributiei o reprezinta diferenta dintre pretul de vanzare si pretul de cumparare pe tipuri de titluri de valori, diminuata, dupa caz, cu costurile aferente tranzactiei, astfel cum este prevazuta la art. 66, cu mentiunea ca, la determinarea venitului/castigului anual baza de calcul al contributiei sociale de sanatate nu se iau in considerare pierderile prevazute la art. 80^1.

In conformitate cu 296^30 si 296^31 din Codul fiscal, contributia de asigurari sociale de sanatate se calculeaza in anul urmator, prin aplicarea cotei individuale de contributie (5,5%) asupra bazelor de calcul mentionate la art. 296^29.

Sumele reprezentand obligatiile anuale de plata a contributiei de asigurari sociale de sanatate stabilite de organul fiscal prin decizia de impunere anuala se achita in termen de cel mult 60 de zile de la data comunicarii deciziei.


Baza legala

Legea nr 571 / 2003 articolul 296^27 alin. (1) lit b), alin. (2) si alin. (3)

Sursa: ANAF

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Tratament fiscal pentru contributiile sociale obligatorie. Venituri din tranzactionarea titlurilor de valoare":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Propunerea ministrului de Finante: Absolventii programului de internship al Guvernului ar putea fi angajati fara concurs
    • Potrivit unei declaratii facute de ministrul Finantelor, Eugen Teodorovici, nu este exclus ca legislatia in vigoare sa fie modificata in asa fel incat tinerii care urmeaza un program de internship la Guvern sa poata fi angajati automat, fara concurs, in administratia publica, pe postul de debutant. Ministrul Teodorovici a participat, miercuri 17 iulie, la lansarea Programului Oficial de Internship al Guvernului Romaniei, editia 2019. Acesta le-a vorbit tinerilor inscrisi in program si le-a spus...» citeste mai departe aici

  • Taxe datorate Fondului pentru mediu. Cele 15 taxe obligatorii pe care ORICE FIRMA le are de platit
    • Agentia de Mediu ia in vizor toate firmele care incearca sa “fenteze” legea, pentru a scapa de plata taxelor introduse de OUG nr. 196/2005. Poate ca nu stiati, dar toate firmele sunt vizate de aceste modificari privind taxele datorate Fondului pentru Mediu, 15 dintre ele fiind obligatorii pentru toate firmele. Vorbim despre taxele privind gestionarea ambalajelor, anvelopelor, pungilor pentru cumparaturi, uleiurilor uzate etc. Inspectorii Agentiei de Mediu verifica, in special, daca...» citeste mai departe aici

  • MFP modifica Legea prevenirii: Cei care incalca termenul de utilizare a noilor case de marcat, amendati de la prima abatere
    • Ministerul Finantelor Publice (MFP) a pus in dezbatere publica un proiect de Hotarare prin care se propune modificarea Legii prevenirii, astfel incat contribuabilii care nu au respectat termenul de dotare cu noile case de marcat sa poata fi sanctionati inca de la prima abatere. Amenda este cuprinsa intre 8.000 de lei si 10.000 de lei. De altfel, acestora le va fi suspendata activitatea si le vor fi confiscate sumele nejustificate, tot de la prima abatere. “MFP propune, printr-un...» citeste mai departe aici

  • Salarii stabilite in baza unor hotarari judecatoresti. Tratament fiscal
    • Avem urmatorul caz: Un salariat concediat de companie a castigat in instanta procesul cu rezolutia urmatoare: "Dispune anularea in integralitate a deciziei de sanctionare emisa de parat. Repune partile in situatia anterioara concedierii, in sensul reintegrarii salariatului pe functia si postul detinute anterior emiterii deciziei. Obliga parata sa-i plateasca reclamantului o despagubire egala cu salariile indexate, majorate si reactualizate si cu celelalte drepturi de care ar fi beneficiat...» citeste mai departe aici

  • OUG 43 - Clarificari privind facilitatile fiscale in domeniul constructiilor (ANAF)
    • Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Craiobva aduce in atentia contribuabililor o nota informativa privind cateva precizari suplimentare legat de facilitatile fiscale in domeniul constructiilor aplicabile prin OUG 43/2019. Asadar, luna trecuta, la 21 iunie 2019, a fost publicata in Monitorul Oficial OUG 43/2019 pentru modificarea si completarea unor acte normative care privesc stabilirea unor masuri in domeniul investitiilor, fiind introduse noi coduri CAEN. Datorita interesului...» citeste mai departe aici

  • Neconcordante intre Declaratia 101 si impozitul pe profit. Monografie contabila
    • "Am primit o notificare de la ANAF prin care imi spun ca sunt neconcordante intre declaratia 101 si impozitul pe profit pentru anul 2015. Ceea ce este adevarat, dar nu prea imi da nimeni o solutie ce pot face. Contabila de pe atunci nu a inregistrat storno la 691 (la sfarsitul anului firma era pe pierdere). Intre timp nu mai e aceeasi contabila, firma e in procedura de faliment, dar nu asta conteaza, cei de la anaf vor sa ne regleze sumele. Mai concret, avem situatia: trim 1 /2015 - prin D100 a...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016