Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Lichidare societate comerciala cu activitate suspendata fara a-si relua activitatea

17-Dec-2012
12295
Pentru a putea lichida soldurile din balanta s-a trecut la casarea obiectelor de inventar si a
materialelor aflate in sold ( cont 303 si 302.08). Acestea nu exista fizic, dar nu au fost inregistrate pe cheltuiala inainte ca firma sa-si suspende activitatea in 2009. La implinirea celor trei ani de suspendare, firma doreste sa fie lichidata fara reluarea activitatii. Societatea a considerat la inventarierea patrimoniului cheltuiala cu stocurile nedeductibila si s-a autofacturat totodata TVA-ul cu cota de 24%. Se face mentiunea ca la suspendarea activitatii nu s-a facut ajustare de TVA. Vom stabili astfel daca pentru lichidarea firmei este necesar ca firma sa-si reia activitatea

la Registrul comertului pentru a putea fi depuse la administratia financiara Declaratiile 300 si 101
aferente procesului de lichidare.


Solutie

In conformitate cu prevederile art. 237 alin. (1) lit.c) din Legea 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, la cererea oricarei persoane interesate, precum si a Oficiului National al Registrului Comertului, tribunalul va putea pronunta dizolvarea societatii care si-a incetat activitatea, nu are sediul social cunoscut ori nu indeplineste

conditiile referitoare la sediul social sau asociatii au disparut ori nu au domiciliul cunoscut sau resedinta cunoscuta.

Astfel cum prevede alin. (2) aceste dispozitii nu sunt aplicabile in cazul in care societatea a fost in inactivitate temporara, anuntata organelor fiscale si inscrisa in registrul comertului. Durata inactivitatii nu poate depasi 3 ani.

Asadar, activitatea unei societati comerciale poate fi suspendata pe o perioada de cel mult 3 ani. La expirarea duratei pentru care s-a hotarat suspendarea activitatii, asociatii trebuie sa inscrie in registrul comertului mentiunea reluarii activitatii. Faptul ca asociatii nu metioneaza in registrul comertului reluarea activitatii nu echivaleaza cu prelungirea suspendarii activitatii peste
termenul maxim stabilit de lege, de 3 ani. Astfel, la expirarea termenului pentru care s-a hotarat suspendarea activitatii care nu poate sa fie mai mare de 3 ani, activitatea societatii nu mai este considerata suspendata.

Pe perioada suspendarii activitatii la Registrul Comertului, pentru a nu mai avea obligatia depunerii declaratiilor fiscale pentru impozitele, taxele si contributiile administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala se impune obtinerea regimul special derogatoriu conform procedurii privind regimul de declarare derogatoriu aprobata prin OANAF 1221/2009.

In situatia in care societatea a solicitat si obtinut regimul de declarare derogatoriu acesta isi inceteaza valabilitatea:

- la data aprobata pentru incetarea acestuia;
- incepand cu luna in care nu mai este indeplinita oricare dintre conditiile prevazute la cap. A pct. 3, respectiv societatea:
a) sa nu desfasoare niciun fel de activitate;
b) sa nu obtina venituri din exploatare, venituri financiare, venituri extraordinare si/sau alte elemente similare veniturilor;
c) sa nu dispuna de personal angajat si sa nu plateasca venituri cu regim de retinere la sursa a impozitului;
d) sa figureze, in evidenta fiscala, cu toate obligatiile declarative si de plata indeplinite;
e) sa nu aiba in curs de solutionare un decont cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare sau o cerere de restituire a impozitelor, taxelor si contributiilor;
f) sa nu faca obiectul unei actiuni de inspectie fiscala, in curs de derulare;
g) sa nu fie inscria in lista contribuabililor declarati inactivi;
h) inactivitatea temporara sa fie inscrisa in registrul comertului, conform prevederilor art. 237 din Legea 31/1990.

Informatia privind aplicarea regimului de declarare derogatoriu si cea privind incetarea regimului de declarare derogatoriu se inscriu in vectorul fiscal al contribuabilului.

Dupa incetarea regimului derogatoriu societatea va putea depune declaratiile supuse acestui regim.
In situatia in care societatea nu a solicitat si obtinut regimul de declarare derogatoriu pe perioada inactivitatii inscrisa in registrul comertului aceasta avea obligatia depunerii tuturor declaratiilor conform obligatiilor inscrise in vectorul fiscal.



Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016