Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Utilaj cu componente cu durata de viata diferita. Cum facem inregistrarile contabile in mod separat?

31-Mai-2016
570

In analiza de mai jos, avem ca exemplu o societate care achizitioneaza 36 de utilaje noi pentru o sala de productie care conform catalogului mijloacelor fixe apartin grupei 2.1.11.3 cu o durata de amortizare intre 8-14 ani. Aceste utilaje au o parte componenta care conform datelor tehnice de la producator au o durata de viata de trei ani. Vom vedea daca se poate inregistra utilajul separat cu o durata de viata intre 8-14 ani si separat aceasta parte componenta la care se cunoaste valoarea cu o durata de amortizare de 3 ani desi apartin aceleiasi grupe 2.1.11.3.

Avand in vedere prevederile pct. 191 alin. 2-3 din Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, aprobate prin OMFP 1802/2014 societatea poate stabili prin politicile contabile proprii conditii specifice pentru recunoasterea imobilizarilor corporale, inclusiv cazurile in care acestea pot fi prezentate separat sau, dimpotriva, agregat ca imobilizari. Avand in vedere ca la stabilirea duratelor de amortizare se iau in considerare duratele de utilizare economica conform pct. 238 alin. 2 din reglementarile contabile, in baza politicii contabile adoptate societatea ca putea separa si inregistra de restul utilajului componenta a carei durata tehnica de utilizare si, implicit, durata de utilizare economica este semnificativ mai mica comparativ cu restul utilajului.

In acelasi sens pledeaza si pct. I.2 din Catalogul privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe, aprobat prin HG 2139/2004 care prevede ca, din punct de vedere fiscal, durata normala de functionare este mai redusa decat durata de viata fizica a activului, precum si Decizia Comisiei fiscale centrale 5/2014 conform careia turnul de sustinere al turbinelor eoliene poate fi delimitat de restul elementelor reprezentand utilajele si echipamentele ce utileaza turnul, pe baza proiectului general de executie.

Cu alte cuvinte, din punct de vedere contabil societatea poate inregistra si amortiza separat o componenta a unui utilaj daca detine prescriptii tehnice de la producator conform carora componenta respectiva are o durata de viata semnificativ mai mica fata de restul utilajului (3 ani fata de 8-14 ani), daca poate delimita valoarea componentei de restul utilajului si daca valoarea componentei depaseste valoarea minima 2.500 lei, cu incadrarea corespunzatoare in grupa de mijloace fixe din catalog.

Din punct de vedere fiscal, daca respectiva componenta este clasificata tot in cadrul aceleiasi grupe 2.1.11.3, atunci amortizarea va fi deductibila fiscal pe baza duratei de amortizare cuprinsa in intervalul 8-14 ani, durata de 3 ani putand fi utilizata doar pentru amortizarea contabila.


Raspuns oferit pentru

Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Consilier Institutiile Statului in Control
Consilier Institutiile Statului in Control
Vezi detalii
www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Utilaj cu componente cu durata de viata diferita. Cum facem inregistrarile contabile in mod separat?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Split TVA: Doar pentru firmele in insolventa, faliment, cu datorii la plata TVA si companiile de stat
    • Modificarea mecanismului de plata defalcata a TVA, trecerea contributiilor sociale din sarcina angajatorului in cea a angajatului si imbunatatirea relatiei statului cu mediul de afaceri au fost principalele teme discutate la inceputul saptamanii la intalnirea premierului Mihai Tudose cu reprezentantii Uniunii Nationale a Patronatului Roman (UNPR). Prim-ministrul Mihai Tudose a precizat ca masura split TVA va fi modificata si flexibilizata in dezbaterile din Parlament, in concordata cu...» citeste mai departe aici

  • Nu veti mai putea plati impozitul pe locuinta fara polita PAD
    • Conform unor noi declaratii, proprietarii din Romania ar putea sa nu mai aiba voie sa-si plateasca impozitul pentru locuinta fara a face dovada existentei unei polite PAD. "Ne gandim la aceasta varianta ca in momentul in care o persoana isi plateste impozitul pentru locuinta sa prezinte si dovada existentei politei PAD. Exista o varianta. Eu cred in preventie si ma incapatanez sa cred ca in felul acesta vom rezolva cele mai multe probleme. Nu trebuie sa amendam oameni pentru ca nu isi fac...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu transportul personalului intre puncte de lucru. Ce putem deduce?
    • Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este baza legala si ce documente trebuie intocmite (contract comodat, decont cheltuieli, foi de parcurs etc.) in cazul decontarii/deplasarii angajatilor de la un punct de lucru al societatii la alt punct de lucru pentru desfasurarea sarcinilor de serviciu: 1. cu mijlocele de transport in comun 2. cu masina personala a angajatului. Vom stabili daca sunt deductibile aceste cheltuieli la calculul impozitului pe profit. Iata raspunsul specialistului: Permisele de...» citeste mai departe aici

  • Vor fi infiintate agentiile de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera
    • Guvernul a aprobat infiintarea agentiilor de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera. Aceste structuri vor fi acreditate de catre Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM), prin agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, care faciliteaza punerea in legatura a beneficiarilor de lucrari cu zilieri, in vederea stabilirii de raporturi de munca. Infiintarea agentiilor de mediere face parte din masurile prevazute in Programul de Guvernare 2017-2020, la sectiunea...» citeste mai departe aici

  • Dragnea anunta ca punctul de pensie va creste cu 10% si ca pilonul II de pensii va fi optional
    • Presedintele PSD, Liviu Dragnea, a declarat miercuri, ca punctul de pensie va creste cu 10% de anul viitor, asa cum este prevazut in programul de guvernare, insa prevederile Legii pensiilor nu vor fi incluse in bugetul de stat pe 2018. Totodata, liderul ALDE, Calin Popescu Tariceanu a anuntat, dupa sedinta coalitiei de guvernare, ca Legea pensiilor va fi amanata pentru anul viitor, precizand ca aceasta decizie s-a luat "cu grija", informeaza Mediafax. Acesta a completat si cu privire la Split...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu recreerea salariatilor. Avantaje in natura pentru salariati. Cum inregistram facturile?
    • In analiza urmatoare, o societate a organizat un teambuilding pentru salariati. Nu se poate face dovada prestarii serviciilor de instruire/rapoarte in vederea perfectionarii echipei. Cheltuiala este nedeductibila deoarece nu poate fi justificata necesitatea prestarii acestora in scopul activitatilor desfasurate. TVA -ul aferent cheltuielilor cu teambuilding-ul nu este deductibil. Vom vedea cum se inregistreaza facturile de cazare, masa, cumparaturi si daca se fac deconturi pentru fiecare...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"